Malossi RV i.c.m. 47mm big deps

Home Forums Techniek Opvoeren Malossi RV i.c.m. 47mm big deps

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by fallenes 10 years, 3 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #183978

    fallenes
    Topic starter
    Berichten: 100

    Beste forum leden,

    Hierbij vraag ik jullie advies over de malossi reedvalve carter set.
    Ik heb een 2e hands een 47mm Malossi big deps cilinder kit gekocht. (op marktplaats weggekaapt voor Martino hihi :D) Mijn vraag is dus welke rv carter is hier beter voor i.v.m. toeren ect. de cp versie of de elecktrische versie?

    #195405

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    De oude versie carter is in iedergeval een goede stap ;).
    Daarnaast is het de vraag of je een pinasco elec vliegwiel hebt liggen want dan zou ik 100% elec gaan.

    #195610

    fallenes
    Topic starter
    Berichten: 100

    heb verder nog niet veel liggen. heb zelf altijd met SE carters gereden met contactpunten.
    ik wil langzaam een goed blokje opbouwen. deze cilinder is de eerste stap naar een volledig blokje.

    er is totaal geen haast bij, de kosten lopen snel op om zo’n blokje in elkaar te rammen :lol

    #195341

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Qua kwaliteit carters zal er geen verschil tussen een Elec of cp versie zitten bij de RV’s. Wel zal ik zoals Lennaert al aangeeft voor het oude type RV gaan en geen nieuw 2010 carter aanschaffen.

    De CP versie heeft een lichter vliegwiel als elec. en als je voor deze elec. versie kiest icm een Pinasco vliegwiel. Zal ik dit wel icm een volronde krukas van bijv. Malossi gebruiken ivm de balans.

    Overigens heb je er vast wel plezier van. Persoonlijk had ik er ook niet meer geld voor over. Wat me van de foto wel opviel is de hoeveelheid aanslag op de zuiger(zijkant en niet zuigerkroon). Ik zal de tolerantie en de zuigerveren even goed inspecteren.

    #187269

    fallenes
    Topic starter
    Berichten: 100

    Bedankt voor de info:thumb
    Ja ik zal der zeker plezier van hebben!
    Hetzelfde viel mij ook op, ik zat al te zoeken na een overmaatse zuiger. Maar die zijn haast niet te vinden. Op jmpb staat alleen de 47.8 zuigerveren. Maar dat is iets voor later. Ik zal de cilinder inspecteren als die er is, ik hou jullie op de hoogte!

    #187791

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Die 47,8mm overmaats zuigerveren liggen al geruime tijd bij JMPB vanwege onze Herr flick. JMPB heeft ze destijds in voorraad genomen, maar er zullen wel weinig anderen met deze maat rijden.;) Ik zal trouwens niet gaan kijken naar een soortgelijke overmaat. Er zijn ook kleinere overmaat zuigers te vinden. Wellicht dat alleen je slotspeling van de huidige veren niet zo goed is en met een nieuw setje veren hij weer als nieuw kan worden beschouwd. Heeft Marco hier eigenlijk zelf ook mee gereden?

    #195805

    fallenes
    Topic starter
    Berichten: 100

    Dus moet gewoon opzoek naar een setje standaard veren voor de deps?
    kon ze alleen vinden voor de giet versie.
    aan de telefoon zei die dat het niet veel had gelopen, maar of die er zelf mee gereden heeft dat weet ik niet

    #186453

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    ik heb hier op het forum ook een 47deps gekocht, met een niet zo heel nette zuiger. Wand had ook een paar veegjes.
    In Italië zijn overmaats zuigers te vinden op ebay, zelf heb ik een 47.4 overmaat zuiger aangeschaft, maar 47.6 en 47.8 was ook nog te vinden.

    Zuigertje kostte me 51 euro inclusief verzenden, honen was 15 euro. Misschien is dit een idee’tje voor je.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.