Malossi Reed Valve Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Malossi Reed Valve Engine

This topic contains 79 reacties, has 40 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 4 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
  • Gebruiker
  • #149805

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    Met alle respect,
    Dank voor je reactie,

    Voor alle goede orde, van horen zeggen zijn er verhalen bij de vleet,

    Graag zie ik de reacties van RV bezitters terug, met praktische tips die de RV tot zijn recht laat komen.
    Bij deze laat ik de heer WOE zelf ook de mogelijkheid vrij,ons van repliek te dienen.

    Met mij, zijn er velen die belang hebben in de mogelijkheden die de RV kan bieden met overtuigende prestaties, naast plaatsing van een 47mm DEPS.

    Graag jullie reacties, om het mogelijke nut van een RV duidelijk voor onze mede Reed Valve Vespa-tuners, weer te geven.

    Mvg!

    #149806

    .-{2F4OV}-.

    Mijn Reedvalve met std krukas en 19mm liep opzich ook goed met 43mm pinasco deps op de meeting van 2007!

    Maar er zat een veel te grote sproeier in eigenlijk… op het begin verzoop die helemaal maar daar heb rv zowiezo vaker last van heb ik gezien;)

    #149807

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mijne loopt op top nog zeer brak, terwijl de bougiekleur er wel netjes uit ziet.

    Een van de italianen kwam met de tip om de sproeier in de carb te veranderen (luchtsproeier) die is std iets van 50-53 en hij had een 62 in zijn carb geplaatst.

    Dat kan het volgens mij alleen nog maar wezen, ik heb elke mogelijke sproeier in die carb gehad van 80 – 110 en hij bwoap verhaal blijft.

    #149808

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Stationairsproeier zul je bedoelen 😛

    Mijn ervaring is dat een getunde DR met 26mm flens gewoon goed loopt op Thomas zijn Reedvalve met VW kruk, 21mm carb, en Simo racing.

    We hebben niet veel tijd gehad om er veel mee te proberen, maar BOOOPEN deed hij niet, en accelereren deed hij prima 😛

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #149809

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Nee hij had het specifiek over dat allerkleinste sproeiertje, dat is volgens mij toch de luchtsproeier?

    Die iets wat grotere is de stationairsproeier die std 60 is en je hebt de hoofdsproeier.

    #149810

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Mijn ervaring met de rv is wisselend

    Ik ben best tevreden maar superhard gaat het niet. Ik heb veschillende cartersetups overwogen maar ik heb voor de rv gekozen omdat alles mooi binnen het frame zit.

    Ik heb ondertussen de boven de 100km/uur gehaald met mijn 55cc polini. Optrekkracht is voldoende, al zou je een scooter niet bij kunnen houden.
    De standaard carter is een goede basis. Echter door te tunen ga je het maximale opzoeken. Een standaard rv carter zal iets snellel zijn dan de originele aangepaste piaggio carter.

    Er is echter nog veel te verbeteren aan de setup. Door de flow aan te passen zijn extra km/u te halen. Denk met name aan de ruimte tussen het carter en de krukas. Door deze groter te maken verbeter je de flow. Ik rijd met een 78 sproeier op deze setup(ivm de 55cc). Ook de carburateur iets laten zakken heeft resultaat, maar je moet dan een nieuw spruitstuk maken.Voor de rest moet de power uit je cilinder komen!! Het carter zorgt alleen voor meer mensgsel aanvoer naar de cilinder meer niet. Door het membraam krijg je wissellende inlaattimimngen voor het mensel. Lage toeren laat open hoge toeren vroeg open. Ook het membraam is te verbeteren.

    mvg peter

    #149811

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    is het niet lage toeren vroeg open hoge toeren laat open? Het enige grote voordeel aan de RV en Evo engine is gewoon het membraan en de grotere carburateur, voor de rest niets.

    #149817

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    😕

    Dit is ook weer wat….
    Pakking voor de RV membraam, ik heb het niet eerder gezien.

    Zullen onze vrienden van Malossi denken , die zuinige hollanders kunnen een pakking wel missen?

    Is dit ook iemand eerder opgemerkt?

    #149818

    Tom ciao

    wat ligt er links onderaan dan? 😕
    Of snap ik jou nou verkeerd?

    #149819

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    peter139 :

    Ik ben best tevreden maar superhard gaat het niet.

    …………

    Ik heb ondertussen de boven de 100km/uur gehaald met mijn 55cc polini.

    100km/u met een 41mm polini valt bij mij onder de definitie superhard hoor, dat is volgens mij niemand gelukt.

    Gerard, malossi doet verschillende membranen bij de set, die ik nu heb past ook in een nieuw simonini blok en bij die zij-inlaat is de pakking belangrijker(minder dichtvlak). Maar het is sowieso goed af te sluiten en dus niet belangrijk bij de RV omdat het rubber laagje om het aluminium heen goed dicht. Dit is mijn redenering.

    #150171

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Nieuwe productie Reedvalve carters.
    Er zijn een paar dingen die ik kwijt wil.

    :thumb up voor Malossi, de set word netjes in doos geleverd met pakkingen, draadeinden, bouten/moeren, keerring, membraam, ombouwsetje voor carb., 13/13 spruitstuk en stickers.



    Toch vielen me er een paar dingen op.
    De afwerking van binnekant groot carter is niet geheel netjes bij mij, maar zal geen problemen opleveren.
    De set voelt zwaar aan en heb het vermoeden dat deze zwaarder is als zijn voorgangers maar kan dit niet bevestigen. (1, 096 kg. )
    Ook zit er verschil in kleur tussen bijde carterhelfden wat kan duiden op een andere legering.
    ( Zal dit het zwakepunt van het kleiner carterhelft oplossen misschien? )

    Verder erg goed nieuws voor de mensen die een RV willen rijden, de prijs van een nieuw cartersetje is zeer netjes en de waarde van een 2e hands setje zal aanzienelijk lager worden.
    Daarintegen zal het ‘speciale’ er wel een beetje vanaf gaan.

    #150172

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    mag ik een tip geven?
    zowiso zal dit blok denk ik brak lopen op poulie.
    Dit is gemaakt om toeren te maken en heeft zijn vermogen op de top (scooter’s met reedvalve..)

    een goed afgestelde vario, die met zijn max vermogen weg trekt. zal hij leuk lopen hoor.
    eventueel nog alles goed over laten lopen.( flowen)
    is er eigenlijk veel ruimte om spoelers bij te maken etc? dat olie smeer kanaaltje etc

    zit namelijk nu ook sterk te twijfelen…:D

    #150173

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Dit is niet echt een tip maar meer een mening.
    Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit blok op poelie echt wel als de brandweer wil lopen.
    Mijn malossi 43mm reed harder en trok sneller op dit blok, als de malossi 46,5 op SE met zelfde poelie overbrengen.
    Nu is dit niet de meest beste vergelijking maar mijn punt blijft hetzelfde.

    Overigens ben ik vergeten de foto van de poorterij te plaatsen ( enkel de DEPS poort en std. spoelers. ), maar er is meer vlees om te bewerken als een std. carter of SE.

    Edit: Zie pagina 1 foto’s van Edjuh.

    #150174

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    @ Jarco ,

    ik zie wederom geen boring t.b.v. de smering
    van de krukaslagers ?

    #150175

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Dat vroeg ik me ook al af, smeerkanalen of niet?:?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.