Malossi 70cc Brevettato

Home Forums Mening & ervaring Cilinders Malossi 70cc Brevettato

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by KillerNoway 4 years, 6 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #786071

    Anoniem

    Hallo iedereen, ik ga een Piaggio Ciao kopen om er een 70cc project er van te maken. Ik heb nu een Puch Maxi 50cc Airsal dus nog geen ervaring met Piaggio ciao’s maar heb alle how to’s gelezen en nu was mijn vraag wie er ervaring heeft met de Malossi 43mm Brevettato want die viel mij op het oog en of dit een goede cilinder  en zuiger is. Ik wil de setup verder maken met bewerkte carters en een Proma cc en Dellorto 13mm met een malossi filter en 80mm poelie met Polini blauwe trekveren.

    #786073

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342
    #786106

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 87

    Je cilinder naar keuze is redelijk slijtage gevoelig, beter ga je in dit geval voor een 43mm DR icm de uitlaat die je er graag op wil. Die is simpelweg wat steviger qua constructie en gaat bij goed gebruik zeer lang mee. Sproeier 68 icm met een Malossi filter, groene polini veertjes en poelie 80 met getande riem en je komt mooi vooruit.

    #790395

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Je cilinder naar keuze is redelijk slijtage gevoelig, beter ga je in dit geval voor een 43mm DR icm de uitlaat die je er graag op wil. Die is simpelweg wat steviger qua constructie en gaat bij goed gebruik zeer lang mee. Sproeier 68 icm met een Malossi filter, groene polini veertjes en poelie 80 met getande riem en je komt mooi vooruit.

    Hier haak ik even op in… De sproeiermaat kan je vrijwel nooit van tevoren aangeven. De maat hangt toch nog van best veel componenten af. Ik neem aan dat je niet een sproeier 68 in je 10.7 carb stopt… Inlaatgrootte maar ook valse lucht en dergelijke spelen toch een grote rol hierin.

     

    Met de gemiddelde DR 70 setup zou je tussen de maten 60 en 70 moeten gaan zitten. Maar het kan alsnog afwijken.

     

     

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.