Maat luchtstelschroef DEll. PHBG Carb

Home Forums Techniek Problemen oplossen Maat luchtstelschroef DEll. PHBG Carb

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by mikef 2 years, 9 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #810562

    mikef
    Topic starter
    Berichten: 41

    Beste formleden,

    Ik ben aan het uitzoeken wat de schroefdraad maat is van de luchtstelschroef van een Delllorto PHBG 19mm carburateur. Ik kan er maar niet achterkomen. Kan iemand mij helpen?
    luchtstelschroef

    Alvast. bedankt.

    Groet, Mike

    #810567

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb er ooit een tap voor proberen te vinden maar dat is niet gelukt. De draad komt in geen enkele schroefdraadtabel die ik ken voor.
    Ik vermoed dat Dellorto in dit geval een eigen draad gebruikt.Waarschijnlijk een overblijfsel uit vervlogen tijden.
    Waar een wil is is een weg, Er zijn gereedschapsmakers die zo,n tap kunnen maken. Of wie weet is er een fanatieke carburateur expert die er 1 heeft liggen. Eenvoudig om 1 van deze 2  naalden in de hooiberg te vinden zal het niet zijn.
    Het is beter een carburateur te vinden die de stelschroef aan de juiste kant heeft zitten. Het puntje van de stelschoef moet namelijk in een gaatje vallen en dat moet je er ook in boren, allemaal precies onder de juiste hoek. Best wel een precies werkje, ook al heb je het juiste gereedschap.

    #810570

    mikef
    Topic starter
    Berichten: 41

    Ok, het schroefdraad van de luchtstelschroef van een PHBG is dus lastig te herstellen.

    Ik heb wel een site gevonden waar ze een tap hebben voor mengselschroeven van Dellorto DHLA en DRLA carburateurs. De URL is: https://www.carburateurwinkel.be/contents/nl/p740_Tap_voor_schroefdraad_mengselschroeven_van_DHLA_en_DRLA.html

    Ik weet alleen niet of dit dezelfde maat is als die voor een PHBG.
    Weet iemand op het forum dit misschien?

    dellorto_dhla_drla_mengselschroef_tap_cw

    #810578

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb ze even een mailtje gestuurd of hij ook in de phgb past.
    Ze hebben het druk, ze gaan in het weekend even  kijken.

    De tap is voor een heel andere en grotere carb, maar wie weet.
    carb

    #810581

    mikef
    Topic starter
    Berichten: 41

    Bedankt voor het initiatief. Ja dat is zekers een carburateur van een ander caliber.
    Even wachten dus op hun reactie. Je bent dus ook nieuwsgierig 😉

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.