Loopt niet stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen Loopt niet stationair

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Blueciao 2 years, 12 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #808763

    Blueciao
    Topic starter
    Berichten: 72

    Gisteren was ik rustig aan het rijden en viel opeens men uitlaat er af, gezien de avondklok was er geen andere optie dan even een stukje zonder uitlaat rijden(ik weet dat dit heel slecht is). Nu ik men uitlaat er weer heb opgestoken zijn er zoals te verwachten een aantal probleempjes alleen weet ik niet echt hoe ik ze moet oplossen.
    -hij loopt niet meer stationair, heb al met de stationaire schroef gespeeld maar werkt niet
    – als ik er gewoon mee wandel maakt hij een heel erg piepend, schrapend geluid(zie video)
    -ik kan er niet meer mee achteruit wandelen, het lijkt wel alsof het achterwiel blokkeert(zie ook video)
    https://youtube.com/shorts/HdoZdByuALk

    /
    #808764

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Uitlaat komt tegen de achterband

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808765

    Citta 3517
    Bijdrager
    Berichten: 10

    Dat schrapend geluid heb ik ook wel eens gehad maar dat kwam toen dr tijd van mijn koppeling af.
    het niet stationair willen lopen kan misschien met een te groten of te kleine sproeier te maken hebben?

    gr Jordy

    #808772

    Blueciao
    Topic starter
    Berichten: 72

    De uitlaat zit niet tegen het wiel ik heb het gecheckt. En hij liep wel gewoon goed voor dat ik zonder uitlaat had gereden dus sproeier is wel gewoon goed denk ik.

     

    /
    #808775

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Er is wel iets meer gebeurt dan dat alleen de uitlaat er af viel.

    De uitlaat viel er af door een oorzaak wat nu ook nog steeds de problemen veroorzaakt.

    Of, doordat de uitlaat er af viel zijn er ook andere problemen ontstaan.

    Dus, jij bent lekker aan het rijden, niets aan de hand, brommer rijdt perfect.
    Daarvoor is er weken niet gesleuteld omdat hij gewoon altijd goed is.

    Plots valt je uitlaat er af(hoe kan dat, hij is op 2 plaatsen bevestigd).
    Verder niets aan de hand, jij plaatst de uitlaat zonder moeilijkheden en bijzonderheden perfect terug.

    Je gaat rijden, en dan sleept er iets aan, en hij loopt niet stationair.

    Uiteraard heb je zelf eerst zeer goed gekeken of je iets ziet dat zou kunnen aanslepen, maar zag niets.
    Dus niet dat er plots alleen maar een takje tussen je spatbord zit.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808776

    Blueciao
    Topic starter
    Berichten: 72

    Ik heb vorige week de uitlaat gedemonteerd, nu was ik op een nogal ruwe kasseiweg aan het rijden dus waarschijnlijk  de combinatie van net niet vast genoeg te zetten van de uitlaat  en de hobbelige weg hebben het vallen van de uitlaat veroorzaakt.

    /
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.