Lightlord’s “Evil Twin” Kick-se

Home Forums Perso’s Projecten Lightlord’s “Evil Twin” Kick-se

This topic contains 62 reacties, has 27 deelnemers, and was last updated by ritze 8 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 63)
  • Gebruiker
  • #261909

    lightlord
    Topic starter
    Berichten: 884

    Hoi Allemaal,

    Eindelijk is het zover mijn eigen Kick Speedengine.

    Nu kan ik weer een mooie brug bouwen voor mijn citta dit keer alleen een stukje rapper :duivel

    Na jaren zoeken had Martino er eentje in de verkoop een tijdje geleden dus die heb ik maar snel uit zijn klauwtjes gered πŸ˜‰

    Dus bij deze een verslagje van het opbouwen en het aanpassen van wat ik zoal tegen kwam tijden het opbouwen.

    Als eerste de aanwinst natuurlijk een nieuwe Kick-speedengine en een nieuwe 65dr evo.

    Ook een hele nette Si-brug op de kop getikt.

    Ik ben hierna opzoek gegaan naar de losse kickdelen en kwam al erg snel weer bij Al_bundy uit πŸ˜‰
    Helaas was ik vergeten een foto te nemen van het losse spul.

    Maar goed laten we bij het begin beginnen de kruklagers erop.

    Pannetje met zonnebloemolie op 150 graden lagertjes erin 20 minuten
    lekker warm laten worden.
    De lagers vallen er vanzelf over de kruk.

    Kleine constructie gemaakt van een oude boormachine houder alu stempel en 2 500gb harddisken πŸ˜›

    De lagers vallen er vanzelf over de kruk en voor me gevoel een beetje druk uitgeoefend tijdens het afkoelen.

    Kick-krukje klaar er ziet prima uit.

    Cartertje lekker warm gestookt met de bekende gasbrander en het krukje erin laten vallen.

    Beetje druk weer uigeoefend tijdens het afkoelen.

    Kleine carterhelft warm gestookt en geplaast.

    Carter aan elkaar gezet met mooie kopmoeren keerring erin en de 65dr zuiger geplaast.

    65dr evo erop gezet en het spruit stukje gemonteerd.

    Kickrondsel erop.

    Onsteking erin.

    Mijn gepolijste vliegwiel kwam nu ineens van pas πŸ˜›

    Ik vond dat het kickronsel dat erop zat niet Bling genoeg was.
    Toen heb ik maar een andere een beetje geschuurd en dat beviel beter πŸ˜‰

    Malossi filtertje opgeknapt met een mooi blauw stofzuiger filter zeer open structuur :thumb

    Blokje netjes afgemaakt met mijn oude vertrouwde 13/13 carb.

    Nou dacht ik dus klaar te zijn met het blok komt Martino ineens met een geweldig mooi 15mm spruitsukje
    met 15mm carb aanzetten hhmmmmm ok kopen maar dan πŸ˜‰

    Nou iets wat ik niet wist dankzij Al-bundy ben ik erachter gekomen dat er nogal wat verschillen zitten tussen een bravo kickbrug en een Si-kickbrug.

    Allereerst het aanslagpunt van de as zit op een bravo anders dan op een Si.

    Dan is er ook nog het verschil in lengte van de assen.

    Aanslagpunt goed vast gelast.

    Ook maar gelijk een rubbertje gemaakt van een oude gasslang πŸ˜‰

    Test passing carb met blok amper ruimte πŸ˜›
    Ik kon het plastic luchtfilter kapje niet gebruiken dus dan maar zonder πŸ˜‰
    Filtertje vastgemaakt met zijdetape werkt prima.

    Kick delen geplaast.

    Zelfs de veer voor een Si-brug heeft een ander vorm dan een bravo veer.
    Hier is de si veer bevesteging te zien.

    Even een mooie opening maken voor de ophanging van de Proma CC.

    Cdi geplaast alles nog een keertje nagekeken als alles op zijn plekje zit waar het moet zitten.
    Poeh poeh even pauze πŸ˜‰

    Bestelling binnen van JMPB KNUTSELEN πŸ˜›

    Staat niet verkeerd zou ik zeggen :thumb

    Het begon me een beetje op te vallen dat de Cdi niet echt mooi zat op het Si-brugje.
    Maar de si brug beschikt over een wel zeer nuttig gaatje dus daar maar de cdi in verstopt zeg maar 8)

    Brugje is zover klaar tijd om die proma cc eens aan te vallen πŸ˜›
    Eerst netjes demonteren.

    En dan met grof geweld maar met liefde de gaatjes opboren naar 6.5mm dan hebben we straks een beetje minder geweld ;P

    Uiteindes netjes gemaakt.

    Vers demperwol erin geplaast.

    Hoppa ook weer klaar πŸ˜‰

    Brugje weer netjes een vers laklaagje gegeven waar het nodig was hij was nogal beschadigt geraakt tijden het voormonteren.

    Proma ook een likje verf gegeven en de demper ook met blanke lak gespoten.

    Ik was bijna mijn achtervario vergeten hahaha.
    Ook deze heb ik eens flink de waarheid gezegd Of je knapt jezelf op of eruit πŸ˜›

    Voor de behandeling:

    Na de behandeling :thumb

    De bel netjes zwart gemaakt en natuurlijk gele drukveer en gele trekveertjes erin πŸ˜‰

    Ik heb alles weer uiterst voorzichtig opgebouwt en nu is hij helemaal af :thumb

    *Update*

    Chrome ivano schaal gekocht bij gab-pei.
    Nou is hij helemaal af πŸ˜‰
    (nog even nieuwe foto’s maken van het geheel die komen later)

    *update 02*

    Toch nog iets erbij gekocht.
    Driehoekslagertje van Lenneart overgenomen :thumb

    Eventjes een lagertje erin persen ala Lightlord methode πŸ˜€

    Zo ziet hij er nu uit in zijn volle glorie.
    Ik ben er zeeeer tevreden mee en kan bijna niet wachten op het goede weer om hem eens aan de tand te voelen.

    Grt Lightlord (Toon)

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #282831

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Aha hij brengt hem in de wereld. :thumb
    Een mooie nette manier van lagers monteren heb je.
    Alsof mijn klauwtjes waarempel hele erge dingen voor de KickSE zouden betekenen. :lol

    Ligt het aan mij of lijken de 2 carterdelen van kleur te verschillen? Ik zal je graag nog 2 tips meegeven voor het monteren van het grotere spruitstuk. Allereerst zal ik ook wat vloeibare gebruiken bovenop de papieren pakking. Dit omdat niet elke SE een mooie perfect vlakke aansluiting voor de spruitstukjes lijkt te hebben. Omdat het originele SE spruitstukje wat kleiner oppervlakte aansluiting heeft kom je hiermee minder snel valse lucht tegen, maar doordat het grotere spruitstukje dus ook deels bovenuit steekt. Kan zich hier een miniscuul randje vinden waardoor het spruitstukje misschien niet op de SE goed aansluit. Het vlakken van dit randje bij de SE kan natuurlijk ook. Let op, dit is ook niet bij elke SE het geval.

    Ik weet niet of de carburateur er al helemaal opgeschoven zit? Straks bij het monteren in de brug zal ik toch wel zorgen dat hij iets verder op het spruitstukje geschoven wordt. Helemaal tegen het oranje aan of in ieder geval zo dat er zo min mogelijk chroom te zien is (1mm). Dit geeft je net even wat meer speelruimte in de brug en die heb je nodig.

    Ook leuk te lezen dat er verschil zit tussen de kickassen van een Bravo en een Si. Ik heb altijd gedacht dat alle kickassen hetzelfde waren.

    Allemaal weer mooie nieuwe of nieuw gereviceerde spulletjes, maar welke cilinderkop is het geworden? Er is al veel werk verzet, maar succes met de rest van de opbouw.

    #282832

    lightlord
    Topic starter
    Berichten: 884

    Er zit vloeibare pakking tussen het spruit stukje πŸ˜‰

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #282833

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Mooi blokje en een mooie reportage!

    Malossi filtertje opgeknapt met een mooi blauw stofzuiger filter zeer open structuur

    Is dat goed dan? πŸ˜›

    #282834

    Lastpak
    Bijdrager
    Berichten: 1136

    daar is die dan toon! leuke verslag van het werk dat je gedaan hebt.
    zo te zien is het verder ook allemaal gelukt met het plaatsen van het palletje, het kick se blok staat er ook goed bij zo.

    ga zo door:thumb.

    #282835

    lightlord
    Topic starter
    Berichten: 884

    @Martino die verkleuring is door het heet stoken gekomen helaas πŸ˜‰
    en het is een malossi kopje geworden wat ik licht gevlakt heb.

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #282836

    r32
    Bijdrager
    Berichten: 574

    Mooie revisie van het blok zeg.

    Erg netjes gedaan.

    En met beleid de lagers gemonteerd , netjes, ben benieuwd hoe het straks loopt.

    Gr R32

    #282837

    JoeriH
    Bijdrager
    Berichten: 534

    Ben jaloers man!
    Dat heb je echt mooi en professioneel gedaan.

    Maar ik dacht dat speed engines 46mm waren?

    #282838

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Erg mooi werk, en dan bedoel ik vooral het werk dat in het blok zit maar het is ook leuk dat je een mooi verhaal ervan maakt met veel foto’s!

    Is er een reden dat je voor deze band gekozen hebt en niet bijvoorbeeld een semi slick?

    #282839

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Leuk verslag!
    Zo zouden meer mensen het moeten doen (waaronder ikzelf).
    Zeer veel kijk en leesplezier zo, een van de weinige perso’s waarbij ik aandachtig elke letter lees.
    Veel succes verder met de rest van de opbouw

    #282574

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Respect man! Nu krijg ik ook zin om mijn speedengine op te bouwen=)

    #282840

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Dit is wel een school voorbeeld van een perso:thumb
    Mooie schone manier van werken, duidelijke foto,s en ook nog eens een leuke setup:thumb

    #282841

    Flippo
    Donateur
    Berichten: 514

    Damn, dit is inderdaad een mooi verslag! Zo hoort het te zijn!
    Je hebt de gaatjes van je stinger opgeboort zie ik, geeft dit zo’n significant verschil in geluid?

    #282757

    Anoniem

    Ah kijk aan Toon,
    dus toch alles gelukt! had er ook niet over getwijfeld!

    ik bel je wel ’n keer wanneer ik het wonder kan komen aanschouwen haha! πŸ˜€

    (leuk om te zien dat toon ook mijn HMPE stofringen gebruikt!)

    #282690

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Erg nette start van een perso inderdaad:thumb Mooi werk en het resultaat mag er zeker wezen!

    Wat jij beschrijft over de as voor de kickpedalen kwam ik laatst ook achter. Ik heb ook een Kick SI brug. Maar mijn kickpedalen staan helemaal naar beneden wanneer deze tegen het palletje aan komt. Toevallig was ik laatst ook wat plannen aan het smeden voor mijn Kick SE (zou dit de nieuwe hype van 2014 zijn:D)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.