Licht op de brommer, HOE DAN!?

Home Forums Techniek Elektrisch Licht op de brommer, HOE DAN!?

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dondersteen 4 maanden, 3 weken geleden.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker

ritze
    Bijdrager

Ik rij met een blok wat dik 6.5k rpm draaid (erg tam) en ook met de reedvalve heb ik geen zeik of ellende (9250rpm)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wilk1985
    Moderator

Hoe is je kabelboom er aan toe? Als die op alle plekken verweerd en geknipt is met verroestte stekkertjes en slechte verbindingen zal je ook eerder kortsluiting krijgen en daar knappen de lampjes ook niet van op denk ik.

Ik heb nooit problemen met doorgebrande lampjes, maar ik rijdt dan ook niet zo heel veel dus dat is niet echt representatief.

Javad
    Topic starter

12 volt lampjes op een 9 volt batterij, gaat dat goed?
    Fel genoeg? Gaat dat lang mee? iemand ervaring?

<3 Thunderstone
    Check mijn perso!

ritze
    Bijdrager

9 volt blok batterij heeft maar iets van 150mah, dus binnen 5 min is ie leeg, dan kan je beter 3x 18650 accu pakken die gaan iets langer mee 🙂

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet

zevenenergie
    Bijdrager

Zo,n 3×18650 batterij is wel krachtig maar dan ben je ook zo rond de 25 euro kwijt  en dan moet je het nog netjes wegwerken en aansluiten. En hoe laat  je dat weer op?
    Ik ben voor dit gegaan.

https://www.bakkerracingproducts.nl/lezyne-verlichtingset-hecto-drive-400-femto-drive-rear.html?utm_source=google_shopping&gclid=EAIaIQobChMIzpaGprfv3gIVywrTCh2eaAcjEAQYAyABEgJp4fD_BwE

Ik heb zelf de 1100xl versie maar die is een beetje overkill als je alleen maar gezien wil worden.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

KillerNoway
    Donateur

Gewoon in 1 keer alles vernieuwen ben je er meteen vanaf. Zelf ff kabeltjes maken, nieuwe lampjes erin en genieten! Eventueel een zekering ertussen doen en ergens verstoppen. 😉

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!

AA-T
    Sleutelbeheerder

Ben zelf nog bezig om een printplaatje te ontwikkelen die voor onze verlichting/het opladen van een accu gebruikt kan worden. Ontwikkelingen daarover hou ik ook bij op het forum (al is weer tijd voor een update).

Het zal nog wel even duren voordat het klaar is want ik wil dit goed aanpakken. Momenteel zouden er een heleboel elektrische componenten mijn kant op moeten komen (Aliexpress). Waaronder 4 verschillende Switching Regulators waar ik mee wil testen.

Hebben jullie nu nog niks aan natuurlijk maar geduld wordt beloont 😉

Dustin
    Bijdrager

Ben benieuwd wat je er van gaat maken  🙂

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

ktmgek
    Bijdrager

Als je een electronisch ontstoken blok hebt is het heel makkelijk te maken met een spanningsregelaar en accu.
    ik rijd zo al jaren rond.
    Geen problemen met de verlichting en mooi 12 volt + hij laad de accu mooi op.
    Het enige wat je moet vervangen is je claxon.. die is namelijk wisselstroom.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Met een paar componenten kan het redelijk makkelijk zelf gemaakt worden inderdaad. Ik ben alleen zo’n persoon die alles overdenkt en dan wordt de schakeling al snel wat gecompliceerder. Zo moet het bijvoorbeeld een (waarschijnlijk) modulaire printplaat worden die iedereen kan gebruiken voor zijn/haar gewenste doel.

Dondersteen
    Bijdrager

Ik ben er nu al zo lang mee bezig, het kost me te veel geld.
    Ik heb dus serieus zitten nadenken over een waterdichte solar powerbank.
    Super handig, laadt zichzelf op! :p
    Zou je denken..

Maar in de praktijk is het natuurlijk anders. Dan zou je met een usb aansluiting komen te zitten.
    Wat zijn de mogelijkheden zonder solderen e.d?
    Ik wil ook best voor een accu of iets gaan maar wel het liefst zo simpel mogelijk..
    De opties lijken eindeloos maar ondertussen heb ik nog steeds geen fatsoenlijk licht :p

Ik zou dan al moeten weten welke lampjes het meeste licht geven met het laagste stroomverbruik, het liefst passend in de originele koplamp fitting. Dit omrekenen naar de inhoud van de powerbank etc..

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.