Licht op de brommer, HOE DAN!?

Home Forums Techniek Elektrisch Licht op de brommer, HOE DAN!?

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 14 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dondersteen 4 maanden, 3 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #780791

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1820

    Is er iemand met een brommer waarvan het licht het al lange tijd probleemloos doet?

    Het blijkt in praktijk erg moeilijk te realiseren,..

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #780792

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Ik heb het idee dat met contactpuntjes het allemaal voldoende is. Maar heel veel mensen met elektronische ontsteking, ikzelf ook, hebben er gedoe mee. Gewoon zoveel mogelijk zware lampjes erop bouwen denk ik 😀

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    #780793

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1820

    Idd gaat het vooral om het electronische blok waarmee dit probleem zich voordoet..

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #780796

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2361

    Ik rijd op een SI en het licht geeft nooit problemen anders dan dat 1keer in de week de lampjes door branden. . O ja, en er is wel eens oxidatie van de contakten van de schakelaar.
    Verder brand de spoel zo,n 1 keer in de maand door maar dat geeft niet want dan kan ik de problemen met de isolatie van de bedrading verhelpen.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #780797

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 170

    @zevenenergie hahaha ja zo blijf je er tenminste mee bezig, o wee als je een weekje er niets aan hoeft te doen  😉

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    #780798

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 564

    Met de malossi onsteking is dat probleem verholpen.
    Even een uitgave maar dan heb je ook wat.

    #780800

    coda
    Donateur
    Berichten: 644

    Bij mij branden ze ook regelmatig door.
    Ook een elektronisch blok.

    #780801

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 4838

    Ik had er vroeger ook wel eens last van, maar ik heb nu twee Ciao’s met elektronische ontsteking en van beide al járen geen lampje meer hoeven te vervangen.
    Om wat voor setup gaat het? Flink opgevoerd geeft natuurlijk wat sneller problemen.
    Ik gebruik altijd de bruine draad, niet de gele. Mijn licht is zelfs wat aan de zwakke kant. Maar op de gele draad branden ze soms wel door (die gebruik ik dus al heel lang niet meer).

    #780809

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Ik ga binnenkort iets uitproberen met een led koplamp unit die je gewoon achter je glaasje kan plaatsen, ipv de standaard fitting+spiegel. Als dit iets wordt zal ik wel een topic / how-to hierover maken, iemand die ik ken via een facebook groep rijd hier nu geloof ik al maanden mee rond met succes, en raadde mij het aan. Ik ben nu door 4 lampjes heen binnen 4 dagen, en ben er nu al goed klaar mee. 😛

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    #780822

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1509

    Ik heb ook al 3 jaar een elektronisch blok, kan me niet heugen dat ik ooit de voorlamp heb vervangen

    1
    #780826

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3409

    .. Vroeger reed ik met die std Vespa lampjes, gingen altijd kapot, daarna Reed ik met een 12 volt 35 watt lamp, die ging nooit kapot maar dan hard je ook bijna geen licht.
    Nu heb ik een home made ac/DC ding en daardoor ben ik THUNDERSTRUCK!!! YEAH  !  850 lumen aan licht en verblind iedereen die mijn pad kruist

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #780830

    Javad
    Topic starter
    Berichten: 1820

    Wat zijn dat voor setups dan waar jullie mee rijden dat het lampje niet doorbrandt? Is dat gewoon 50cc?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #780831

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Ik rijd idd met 50cc, maar een DR dus 50 “snel”, maakt wat meer toeren dus meer stroom. Ik reed met een bromblok met 13/13 en dan poelie 95 en een top one uitlaat. Dat maakte achterlijk veel toeren, dus ik ben niet zo verbaasd dat na een rondje blazen de lamp doorbrande lol. Ik heb nu een citypower en snorfilter er op zitten, hij loopt nu wat rustiger en is lekker stil/zuinig, maar ga alsnog die led unit proberen, lijkt me wel dik als ’t mooi werkt 😎 . helemaal voor t geld 😀

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    #780834

    VespaCiao1970
    Bijdrager
    Berichten: 85

    Met DR 50 en Top One poelie 80 monteren, dan ben je overal vanaf en rijdt veel mooier en rustiger

    #780835

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Heb ik liggen @bjornvansloun, maar is zo’n gare die je eerst moet vijlen om ‘m te laten passen haha. Deze citta wil ik voor dagelijks vervoer gebruiken, en omdat er op die route nogal vaak controles zijn wil ik niet opvallen. Hij loopt nu 37 op de gps en echt perfect mooi, ik laat het lekker zo. Binnenkort maar de begrenzer maken die hier op het forum staat. Stiekem ben ik aan ’t zoeken naar een citta met kenteken zonder blok, om mijn bromblok met 43mm malossi etc op te bouwen.  😀

    maar weer on topic nu ;).

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.