LeoVinci SP

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten LeoVinci SP

This topic contains 33 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Gebruiker
  • #152834

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Het is gewoon een SP dat weet ik wel 100% zeker nu.
    En die zegels op de doos bevestigen dat en ook de opdruk trouwens.

    #152835

    Interceptor
    Donateur
    Berichten: 254

    okee bewijs genoeg voor mij, ik dacht ook altijd dattie anders heette. maar nu ligt ie in de schuur met een stukje dr pijp erin:'( . deed het wel leuk op men dr evo, niet helemaal goed afgesteld toenm maar toch. leuk nu de ecchte naam te weten.

    #152955

    Bartusman
    Bijdrager
    Berichten: 172

    Heb hem ook, echt een top uitlaat die ook nog eens zeldzaam is. Trekt en gaat harder dan een krul zover ik weet. Nadeel is dat de demperwol niet kan vervangen, de mijne maakt echt een teringherrie:duivel

    #154420

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Ik vind het een heel fijn uitlaatje, trekt lekker hard op en door (alhoewel hij geen extra harde boost heeft zoals de CC)
    en wil ook wel hard op top, ik rij er 77,5 mee 🙂

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #154544

    VespaChopper
    Donateur
    Berichten: 203

    Waanzinnige uitlaat
    zijn geen andere woorden voor

    #154545

    BDW
    Bijdrager
    Berichten: 126

    kheb hem ook,en is een pracht uitlaat,trekt lekker door vanuit stilstand en gaat zowel goed op 50cc en 70cc

    #154411

    ERIKJAN1984
    Donateur
    Berichten: 394

    kheb um ook, en net de slijptol erin gezet, ik weet nu hoe hij er van binnen uitziet:) word nog een pure klus om hem weer knap in elkaar te zetten;)

    #154568

    ERIKJAN1984
    Donateur
    Berichten: 394

    komt er zo aan

    hier benne ze dan, LET OP SLIJP NIET ZOALS MIJ (of je moet net zoals mij een goede lasser kennen;))





    zo hoort hij dus niet, zoals op de foto hieronder:

    maar zo hoort hij wel

    En als je hem dan wel op de juiste manier afgeslepen hebt, en je trekt het binnenwerk eruit, krijg je waarschijnlijk ook DIT:

    #154569

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Zeer nuttige foto`s bedankt, deze sla ik zeker op.

    Zelf heb ik de Ciao en Si versie nieuw in bezit.

    De uitlaat trekt goed op en is lekker stil en ziet er leuk uit.

    Nadeel steeds moeilijker te krijgen en lijkt in prijs hierdoor te stijgen.

    ==

    Edit Lastpak:

    Howto zeer goed idee.

    #154570

    ERIKJAN1984
    Donateur
    Berichten: 394

    kzal morgen wel ff meten voor de mensen die ook het wol willen vervangen, hoever je moet slijpen, het binnenwerk zit namelijk ook nog eens gepuntelast waardoor je het er niet uit krijgt:(

    edit, als iemand nog erges een specifieke foto van wild, moet je snel zijn, aangezien hij er volgende week ongeveer weer in elkaar gaat! stuur dan ff pm!

    #154571

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Hij is leger dan ik verwacht had.
    Ik had er wel een paar schotten in verwacht maar hij is dus zo goed als leeg.
    Mooi om te zien en te weten:thumb

    #154714

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Erikjan1984, mocht je hier soms nog eens kijken… Heb je de foto’s van de geheel opengeslepen leo SP nog?
    (Als iemand anders hier nog foto’s van heeft hier dan graag even plaatsen)

    #154715

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Als je hem op deze maat open zaagt dan kan je hem uit elkaar trekken.

    Als hij erg dicht gekoekt zit, zoals deze zat, dan zit hij aardig vast in het omhulsel.
    Laat je daar door niet van de wijs brengen.
    Hij zit nergens meer vast.

    Kijk maar; hier zit hij los in gestoken.

    In de bankschroef zetten en los wrikken, door steeds een stukje heen en weer te draaien en trekken,
    dan komt hij los.
    Dit stukje gereedschap,is handig om kracht te zetten bij het draaien/wrikken
    https://www.tools2go.nl/diy-oliefilter-strap-wrench?gclid=CMWRltefg9UCFQQq0wod5LkPfQ

    Het voorste deel van de bocht, is van dunwandige buis, dus kijkuit dat je hem niet tordeerd.

    Het achterste gedeelte heeft ook nog een demper maar die hoeft niet open gezaagd te worden.
    Het achterste pijpje daar kan je bij van af de buitenkant. En het binnenste pijpje heeft slechts een dun roet laagje. Dat komt waarschijnlijk door de hoge snelheid van de gassen die er door heen stromen, die houden het pijpje schoon.

    Kijk maar.

    Het zou leuk zijn als je jouw foto,s en bevindingen ook post, en er misschien een How to dempermateriaal vervangen van maakt?

    Ik zet hem voorlopig niet in elkaar want ik heb hem alleen voor de maten open gemaakt.

    De afwerking van de SP is van binnen aller belabberdst.
    Dit is het gedeelte van de eerste conus:

    en ook het eerste gedeelte van de bocht heeft rare opstakels op de lassen. dat komt de prestatie niet ten goede.

    #154717

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    @super aanvulling op dit topic :thumb

    #154710

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    zo die lijkt op die van mij 😮 Het is idd zo dat je hem met 1 zaagsnede uit elkaar kan halen en dat hij(wanneer erg vies?) bijna niet uit elkaar wil. |Ik heb die van mij ook al een aantal jaren uitelkaar liggen zodat ik hem kon repareren/namaken.

    FOTO ALBUM

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.