lekt olie achtig iets, herrie en weinig kracht

Home Forums Techniek Problemen oplossen lekt olie achtig iets, herrie en weinig kracht

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by piagiogabber 14 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #208560

    piagiogabber
    Topic starter
    Berichten: 24

    hallo,
    hier weer piagio gabber, zoals in me vorige topic te lezen was had ik me koppeling verkeerd terug gezet toen ik me blok uitelkaar had gehaald om een bus eruit te slope en me inlaat uit te veilen. dit is verholpen.
    nu is me aandacht op een ander probleem.
    me ciaotje geeft affentoe een hoog plof achtig geluidje en rijd overal kut.
    ook kom er vaak na een rit veel rook bij me cilinder vandaan en komt er rechtsvoor bij me ciao een soort olie drap uit.
    wat is er nu weer mis??
    kan iemand me helpen door te zeggen wat ik moet doen?:?

    #221368

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Nieuwe kop en voetpakking monteren! en dan ook meteen goed kijken of je cillinderkop goed recht is!

    #231574

    piagiogabber
    Topic starter
    Berichten: 24

    waar bevind die voet pakking zich?

    #221361

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Onder de cillinder tussen carter en cillinder. je moet de cillinder er dus eerst af halen wil je die vervangen. maar ik zou eerst gewoon eens beginnen met alleen de koppakking, mocht het probleem hierna zijn opgelost scheelt je dat ook weer werk eh;) zorg wel dat je dan de cillinderkop goed vastdraait want dat mag ook wel eens baatten;)

    #221352

    piagiogabber
    Topic starter
    Berichten: 24

    ok ga ik doen,
    ik heb tijdens het sleutele ook een pakking gesloopt tussen dat kapje aan de zijkant van de carter.
    is deze belangrijk??

    #221329

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Zoals ik het allemaal hoor, kan je volgens beter heel je blok gaan reviseren.

    #221331

    piagiogabber
    Topic starter
    Berichten: 24

    want dat helpt hoe?

    #231639

    Carphunter
    Bijdrager
    Berichten: 291

    Als je ’t blok reviseerd, is alles gewoon weer vers.

    Dus nieuwe lagers/carterpakking/kop+voetpakking/zuigerveren,eventueel een nieuwe zuiger.

    Dan is alles weer goed. Als je alles goed monteerd, en dan nog last van het probleem hebt, kan het eigenlijk alleen nog maar aan een kromme kop van de cilinder liggen 😉 dat is dan zo opgelost.

    Je blokje kan er dan ook weer een tijd tegenaan, en de kosten zijn max 35 euro ofzo, mocht het tegenzitten met de zuiger/cilinderkop 😉

    #231641

    piagiogabber
    Topic starter
    Berichten: 24

    is dit wat je bedoeld?


    foto is van brommerhoek-vink.nl (een plaatselijke brommerzaak)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.