Lagers

Home Forums Techniek Motorisch Lagers

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 10 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #798153

    Bankschroef20
    Topic starter
    Berichten: 87

    hallo
    vraagje bij jmpb hebben ze alleen nog lagers met c3 kan ik ik die voor beide kanten van het blok gebruiken?

    #798155

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Ja dat kan.

    #798163

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Vlgs mij kan je ook gewoon een industrie-lager 6202 daarvoor gebruiken.
    Die is te koop bij iedere winkel voor technische producten.
    (let op niet het rs-type, maar open lager)

    Ik zou gewoon voor een paar euries (duurder is dat niet) een industrielager gaan halen.
    (1) Bij mijn Ciao was dat dus gebeurd en daarom kon mijn krukas in de kliko!

    Verhaal aangepast voor 6202

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 10 months geleden door mean-machine.
    #798180

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Vlgs mij kan je ook gewoon een industrie-lager 6203 daarvoor gebruiken. Die is te koop bij iedere winkel voor technische producten. (let op niet het rs-type, maar open lager) Het enige verschil dat is de as-passingmaat van het lager anders is . As-diam is 17mm


    Misschien kunnen we beter goede raad geven in plaats van maar iets te roepen… De diameter van je krukas is 15, niet 17. En het lager type is 6202, niet 6203.

    #798191

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Je had gewoon kunnen zeggen dat de code niet goed is diam is 15mm !

    Het hele verhaal blijft dus verder gewoon staan!
    Dus alles wat ik zei voor 6203 geldt dan nu voor 6202.

    #798198

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Het verschil tussen C2 en C3 is de interne speling en heeft niets, met asmaat of de buitenmaat te maken.

    Een industrie lager is een gewoon lager dat gebruikt wordt in de industrie.

    En dan de asmaat verkeert.

    En dan ook nog het nummer verkeert.

    Dat zijn dan toch een berg foutjes, al is het in jouw ogen een heuvel 😉

    Als we er niets van zeggen, dan gaat dit soort informatie een eigen leven leiden, en dat is vervelend voor de gene die de juiste info nodig heeft.

    #798200

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Kan je wel vreselijk tekeer gaan, maar alleen foutje in de lagercode. Om dat dan gelijk af te doen alsof deze post onzin is lijkt gewoon nergens op! :mrgreen: Je had gewoon kunnen zeggen dat de code niet goed is diam is 15mm ! Het hele verhaal blijft dus verder gewoon staan! Dus alles wat ik zei voor 6203 geldt dan nu voor 6202.


    1. Waar zie je mij “vreselijk tekeer gaan” …?
    2. Ik zeg niet dat je post onzin is.
    3. Je geeft onjuiste informatie, dus dan word je gecorrigeerd. Op exact de manier waarop je zelf aangeeft: ik schrijf “gewoon” dat de code en maat niet kloppen.

    Ik bedoelde het echt niet verkeerd en snap ook niet hoe je het zo kunt opvatten. Storm in een glas water.

    #798211

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik heb het nog even nagezocht en idd jullie hebben gelijk.
    Echt nooit anders geweten dat deze toevoeging de lager-passing zou betreffen.

    Door temp-verschil is soms nodig meer ruimte tussen de binnen- en de buitenring.
    In C-code zegt dit iets over de interne lagerspeling en bestaat van C0 tot C5.
    Voor de Vespa is dat dus C3 geworden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.