Lagerpassing reparatie

Home Forums Advertenties Diensten aangeboden/gezocht Lagerpassing reparatie

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 2 months, 2 weeks geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Topic starter

Bij deze bied ik aan: LAGER-PASSING REPARATIE

Voorbeeld: elektrisch carter met versleten lager passing. IMG_1219

Je kent dat wel, je gaat je blok reviseren en je komt er achter dat je nieuwe lager er zo in en uitgaat.

De het gat waar het lager in hoort, is uitgesleten en/of eivormig geworden.
    En je kan de krukas heen en weer bewegen.
    Weggooien van je carter is zonde.

Er is nu de mogelijkheid om je lager passing te laten kotteren en er een overmaat lager in te zetten.
    Je carter is weer als nieuw.
    Hoe:
    Ik kotter het carter met precisie gereedschap nauwkeurig uit, zodat het gat iets groter is en perfect rond.

Voor:
    IMG_1219

Na:IMG_1224
    Vervolgens plaats ik er een OVERMAAT lager in.

skf_logo
    Daarvoor gebruik ik uitsluitend kwalitijds lagers.

Voor: Standaard carters, Tunings carters, Race carters en natuurlijk Oldtimer carters, met een te ruime lager passing.

Prijs: Het lager passing repareren kost €45,- per lager*
    *(Inclusief overmaat lagers, pakking en keerringen)
    Meestal is alleen het lager aan de ontsteking kant kapot.

Voor het reviseren heb ik twee losse schone carter helften nodig en een krukas
    Het in elkaar zetten kost €25,-

Verder doe ik op verzoek allerlei andere reparaties aan carters en krukassen.
    Ik lever ook vario setjes: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/tk-foxsetje-11075/#post-806093

Ik beantwoord graag vragen, maar doe dat AUB via de mail, want ik wil dat dit een verkooptopic blijft. 😎
    Dankjewel. :thumb

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 months, 2 weeks geleden door zevenenergie.

shark
    Donateur

Wow interessant, ik heb bij mijn scooter dit probleem met het voorwiellager. Dat heb ik nu gefixt met lagerlijm, maar niet ideaal natuurlijk.
    De lagers zijn voor zover ik weet altijd millimetermaten, of zijn er speciale overmaatlagers? Hoeveel “vlees” moet er op zitten voor een overmaat?

zevenenergie
    Topic starter

Het nadeel van locktite of “lagerlijm” is dat wanneer het blok warm wordt en het aluminium uitzet dat het lager weer speling heeft. en dat slijt heel snel terug naar de oude situatie. En je hebt dus in mum van tijd weer het probleem.

Met mijn revisie, zit het lager weer vast gekrompen zoals het hoort. En als het aluminium nu uitzet blijft het lager wel vast zitten. Net zoals de fabriek het bedoeld heeft.
    Het blok is weer als:Screenshot_2021-01-21 images (JPEG-afbeelding, 200 × 200 pixels)

• Deze reactie is gewijzigd 2 months, 2 weeks geleden door zevenenergie.

Roberta Gubo
    Bijdrager

Wow!

Florian
    Moderator

€45,- per kant of per 2 lagerpassingen?

Wederom mooi werk Zeven! Als je eerder met deze reparatiewerkzaamheden was geweest had ik genoeg werk voor je gehad.  Nu ligt het meeste in de kliko.

zevenenergie
    Topic starter

@florian,
    Dankj e voor het compliment :thumb
    Het is €45,- per lagerpassing.
    Meestal is er maar 1 kant versleten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.