This topic contains 112 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by yodipo 15 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 september 2007 om 18:10 #283844
Mijn schoolbrommertje, de polini kick-60cc-watergekoelde-speedengine
Omdat het anders zo’n zooite wordt, hou ik deze gewoon bij met update’s zoals de meeste het doen, werkt een stuk makkelijker en is ook duidelijker voor mijn eigen——————————————————————————————————————————————
Frame: Blijft praktisch standaard, deze brommer wordt voor school dus moet helemaal niet opvallen, acherspatbord iets ingekort en that’s itSetup:
Vario 100mm gele drukveer
Polini speedcontrol (nu nog malossi multivar)
13/13 Carb
Polini Luchtfilter
watergekoelde 60c
Piaggio radiatortje
polini waterpompje (als ik het kan bevestigen)
Summit (kleine als het past met kickstart)——————————————————————————————————————————————
Foto’s, hieronder
——————————————————————————————————————————————Brommer
kickstart erop
——————————————————————————————————————————————
Het blok
blok, voor het idee
blok, eerste sleutelmoment
blok, voorkant
blok, met kickstart pedaal
blok, zonder kickstart pedaal
onze rat, net wakker
blok, damn onze grote hond verpest de foto
zuiger
cilinder met kop
——————————————————————————————————————————————
Polini waterpomp
pompje
——————————————————————————————————————————————
Radiator
de radiator
waterkoeling
23 september 2007 om 18:51 #450875Hey, je gaat je 41mm LC blokje gebruiken 😀
Polini pompje moet aangedreven worden door snaartje wat van je vario af komt, vreemd genoeg zit die ring niet op de polini-vario std :con
Heb je cilinder al schoongemaakt van het slijpsel van het afslijpen van tapeindes?:P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 september 2007 om 21:45 #450881polini LC cilinder voor dagelijks vervoer ?! eeuwig zonde !!
sorry maar heb je een pan af ofzo :p zo’n zeldzame kit… ja okee je kunt hem wel honen als ie versleten is, maar dat houdt ook een keer op he
en zo’n ‘grote’ radiator valt ook niet op, op een vespa?
kun je beter een AC 41mm gebruiken, zoals ik 😉 AC op schoolbrommer, LC op racer
24 september 2007 om 00:08 #450882Ach man gewoon mee rijden , anders moest de 47 alu deps op een gouden voetstuk geplaatst worden…
DIt soort spul is er toch voor gemaakt om mee te rijden…
24 september 2007 om 07:41 #450883leuk blokkie, dit was mijn oude (speedengine met de kickstarthandel).
succes ermee
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 september 2007 om 07:49 #450884hansieb :
Ach man gewoon mee rijden , anders moest de 47 alu deps op een gouden voetstuk geplaatst worden…DIt soort spul is er toch voor gemaakt om mee te rijden…
Idd, gewoon mee rijden !
Fons, honen gaat iig totdat hij 43mm is, dus je kunt hem nog eeuwen honen 😀 (na paar keer honen moet je wel ff boostpoorten iets dieper leggen)
Maarja, het valt wel op bij de wouten zo’n radiateur:con
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno7 oktober 2007 om 10:02 #451198bij de auto gaat het met de radiateur als volgt
onderste aansluiting van je radiateur gaat het blokje in en leiding van het blokje komt bovinin de radiateur terug. omdat warmte omhoog wil zal dit langer in je radiateur zitten dan dat je de warmte er onderinstopt dan stijgtie veel sneller omhoog en koelt hij dus minder;)7 oktober 2007 om 19:17 #4512097 oktober 2007 om 22:46 #451212Dat ‘dingetje’ is een speciale krukasmoer. ‘Normaal’ bij de montage van een waterpomp komt deze gemonteerd met een gelijksoort beugel als wat jij er nu bij hebt boven op het carter. En dat ‘dingetje’ wat jij hebt komt dan tussen je vario en vliegwiel. Zeg maar ipv de afstandsbus die je nu bij je Malossi vario hebt. Maar dat is niet handig. Vandaar dat ik het zo heb als op dat plaatje. Is dan ook mijn brommer!
De ‘jouwe’ is idd anders. Past niet op Ciao/Si/Bravo. Denk eerder dat hij bij een andere type brommer hoort. Vergelijk ook maar eens de poulies van beide waterpompjes. Pompjes zijn wel het zelfde, maar de poulie is anders/groter. Kan ik zo niet goed zien.8 oktober 2007 om 05:36 #451213kwestie van een busje laten draaien, een groef erin draaien en dan schroefdraad erin tappen.
dan kan je hem hetzelfde als yodipo aansluiten
8 oktober 2007 om 09:45 #451215ik weet niet zeker maar als het goed is kan je die afstoppen.
moet je a en b eens dicht maken en dan in c watergieten en kijken oftie even later bij d deruit komt.
die 2 dingen die bakken zeg maar waar die uit komen zijn waterbakken die direct inverbinding staan met je radiateur. dus ik denk dat als je deze doorverbind dant je water via b door c naar d en a zal stromen en dan weer je blok in en minder koelen. mijn advies dichtmaken die handel8 oktober 2007 om 10:43 #451216Op “c” & “d” word een vulpotje aangesloten.Dit zorgt er ook voor dat het koelsysteem constant onlucht is & onder druk kan komen.
8 oktober 2007 om 11:41 #451217neej barry dat werkt niet want dan gaatie via c ongekoeld door je vaatje bij d terug het blok en en krijg je oververhitting je kan wel alleen c of alleen d gebruiken zodat als het warm word het niveu stijgt(koelvloeistof zet wat uit) en als het koud word daalt(krimpt als het ware) ook moet je opletten met de werkdruk van het systeem onderdruk en overdruk. komt nog veel bij kijken dat is bij mij op het werk ook vaak een probleem.
8 oktober 2007 om 14:56 #451219Niet vergeten dat ik 3 lc Polini kits heb héy.Deze radiatoren worden zo aangesloten.
Ook heb ik nog een scooterradiator liggen,en juist hetzelfde dus.8 oktober 2007 om 15:04 #451220maar dat kan toch niet want dan gaat het warme water door c naar het expansievaatje erdoorheen en meteen weer terug naar D en het blok in ongekoeld gaat misschien wel maar het is effectiever kwa koeling als je maar 1 van de 2 afsluit en de andere opt vaatje aansluit lijkt mij tenminste
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.