Kwafo’s -[SCHOOL] Polini LC60 Kick

Home Forums Perso’s Projecten Kwafo’s -[SCHOOL] Polini LC60 Kick

This topic contains 112 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by yodipo 15 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
  • #283844

    GK
    Topic starter
    Berichten: 336

    Mijn schoolbrommertje, de polini kick-60cc-watergekoelde-speedengine
    Omdat het anders zo’n zooite wordt, hou ik deze gewoon bij met update’s zoals de meeste het doen, werkt een stuk makkelijker en is ook duidelijker voor mijn eigen

    ——————————————————————————————————————————————
    Frame: Blijft praktisch standaard, deze brommer wordt voor school dus moet helemaal niet opvallen, acherspatbord iets ingekort en that’s it

    Setup:
    Vario 100mm gele drukveer
    Polini speedcontrol (nu nog malossi multivar)
    13/13 Carb
    Polini Luchtfilter
    watergekoelde 60c
    Piaggio radiatortje
    polini waterpompje (als ik het kan bevestigen)
    Summit (kleine als het past met kickstart)

    ——————————————————————————————————————————————

    Foto’s, hieronder
    ——————————————————————————————————————————————

    Brommer

    kickstart erop


    ——————————————————————————————————————————————

    Het blok

    blok, voor het idee

    blok, eerste sleutelmoment

    blok, voorkant

    blok, met kickstart pedaal

    blok, zonder kickstart pedaal

    onze rat, net wakker

    blok, damn onze grote hond verpest de foto

    zuiger

    cilinder met kop

    ——————————————————————————————————————————————

    Polini waterpomp

    pompje


    ——————————————————————————————————————————————

    Radiator

    de radiator

    waterkoeling

    #450875

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Hey, je gaat je 41mm LC blokje gebruiken 😀

    Polini pompje moet aangedreven worden door snaartje wat van je vario af komt, vreemd genoeg zit die ring niet op de polini-vario std :con

    Heb je cilinder al schoongemaakt van het slijpsel van het afslijpen van tapeindes?:P

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #450881

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    polini LC cilinder voor dagelijks vervoer ?! eeuwig zonde !!

    sorry maar heb je een pan af ofzo :p zo’n zeldzame kit… ja okee je kunt hem wel honen als ie versleten is, maar dat houdt ook een keer op he

    en zo’n ‘grote’ radiator valt ook niet op, op een vespa?

    kun je beter een AC 41mm gebruiken, zoals ik 😉 AC op schoolbrommer, LC op racer

    #450882

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ach man gewoon mee rijden , anders moest de 47 alu deps op een gouden voetstuk geplaatst worden…

    DIt soort spul is er toch voor gemaakt om mee te rijden…

    #450883

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    leuk blokkie, dit was mijn oude (speedengine met de kickstarthandel).

    succes ermee

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #450884

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    hansieb :
    Ach man gewoon mee rijden , anders moest de 47 alu deps op een gouden voetstuk geplaatst worden…

    DIt soort spul is er toch voor gemaakt om mee te rijden…

    Idd, gewoon mee rijden !

    Fons, honen gaat iig totdat hij 43mm is, dus je kunt hem nog eeuwen honen 😀 (na paar keer honen moet je wel ff boostpoorten iets dieper leggen)

    Maarja, het valt wel op bij de wouten zo’n radiateur:con

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #451198

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    bij de auto gaat het met de radiateur als volgt
    onderste aansluiting van je radiateur gaat het blokje in en leiding van het blokje komt bovinin de radiateur terug. omdat warmte omhoog wil zal dit langer in je radiateur zitten dan dat je de warmte er onderinstopt dan stijgtie veel sneller omhoog en koelt hij dus minder;)

    #451209

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    #451212

    yodipo
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Dat ‘dingetje’ is een speciale krukasmoer. ‘Normaal’ bij de montage van een waterpomp komt deze gemonteerd met een gelijksoort beugel als wat jij er nu bij hebt boven op het carter. En dat ‘dingetje’ wat jij hebt komt dan tussen je vario en vliegwiel. Zeg maar ipv de afstandsbus die je nu bij je Malossi vario hebt. Maar dat is niet handig. Vandaar dat ik het zo heb als op dat plaatje. Is dan ook mijn brommer!
    De ‘jouwe’ is idd anders. Past niet op Ciao/Si/Bravo. Denk eerder dat hij bij een andere type brommer hoort. Vergelijk ook maar eens de poulies van beide waterpompjes. Pompjes zijn wel het zelfde, maar de poulie is anders/groter. Kan ik zo niet goed zien.

    #451213

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    kwestie van een busje laten draaien, een groef erin draaien en dan schroefdraad erin tappen.

    dan kan je hem hetzelfde als yodipo aansluiten

    #451215

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    ik weet niet zeker maar als het goed is kan je die afstoppen.
    moet je a en b eens dicht maken en dan in c watergieten en kijken oftie even later bij d deruit komt.
    die 2 dingen die bakken zeg maar waar die uit komen zijn waterbakken die direct inverbinding staan met je radiateur. dus ik denk dat als je deze doorverbind dant je water via b door c naar d en a zal stromen en dan weer je blok in en minder koelen. mijn advies dichtmaken die handel

    #451216

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Op “c” & “d” word een vulpotje aangesloten.Dit zorgt er ook voor dat het koelsysteem constant onlucht is & onder druk kan komen.

    #451217

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    neej barry dat werkt niet want dan gaatie via c ongekoeld door je vaatje bij d terug het blok en en krijg je oververhitting je kan wel alleen c of alleen d gebruiken zodat als het warm word het niveu stijgt(koelvloeistof zet wat uit) en als het koud word daalt(krimpt als het ware) ook moet je opletten met de werkdruk van het systeem onderdruk en overdruk. komt nog veel bij kijken dat is bij mij op het werk ook vaak een probleem.

    #451219

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Niet vergeten dat ik 3 lc Polini kits heb héy.Deze radiatoren worden zo aangesloten.
    Ook heb ik nog een scooterradiator liggen,en juist hetzelfde dus.

    #451220

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    maar dat kan toch niet want dan gaat het warme water door c naar het expansievaatje erdoorheen en meteen weer terug naar D en het blok in ongekoeld gaat misschien wel maar het is effectiever kwa koeling als je maar 1 van de 2 afsluit en de andere opt vaatje aansluit lijkt mij tenminste

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.