Kv050 – Perso Page. – Update 5 fapvoer fotos –

Home Forums Perso’s Projecten Kv050 – Perso Page. – Update 5 fapvoer fotos –

This topic contains 34 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by kv050 9 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
  • #284492

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    Goeiedag geïnteresseerden,

    Ik ben Kv, 21 jaar en ik kom uit de mooiste stad uit nederland namelijk GRONINGEN !:D.
    Ik ben al heel lang bewust van dit forum en ik was ook lid van het citta forum, maar de community daar was een beetje stilletjes en door die reden ben ik daar toen weggegaan.Me goede vriend Marten(eidos hier opt forum) zei tegen mij van ja maak gewoon een perso is lachen!, en tja hier ben ik dan.

    Ik heb een grote liefde voor gilera cittatjes ben er eigelijk mee opgegroeid, me vader had altijd deze brommertjes altijd en dan ook meerdere stuks per keer en toen ik dus al jong was scheurde ik al op zijn ijzer rond.
    Toen kwam voor mij het moment ik was 12 jaar en toen zei me vader deze is voor jou en blij dat ik was ! wel jammer want me moeder vond het niet een goed idee en mocht hem dus niet thuis houden, stond ie bij me oma in de schuur, maar ja scheuren kon ik er wel op en ik kon het de mijne noemen dus geen stress;)(jammer genoeg geen foto van)

    Tot me 16de heb ik die gehad , altijd leuk op gereden had toen de DR70 , bewerkte carters, hd kopje , 13/13 del deronder zitten en toen hield het jammer genoeg op, ik vond het nodig om samen met mijn maat laddertje zat wheelies te trekken over een kruispunt, wil niet veel zeggen het ging goed=) haha maar me kroonstuk brak en ik, mijn maat en me brommer waren in minder goede staat.(ook jammer genoeg geen fotos van:|)
    Die brommer is toen weggedaan in onderdelen want de voorvork was niks meer van over frame was een klein beetje scheef gaan staan.

    Toen daarna kwam mijn slomosje hardstikke leuk ding! ik was altijd het aanrennen gewend dus de kickstart vond ik prachtig haha, die zag er toen zo uit;

    Het had een ei cilinder, liep exact 25 km per uur en was afschuwlijk in kleur:kots, dus besloot ik hier me eigen tintje aan te geven.. dat liep op dit uit;

    Had er toen een 70CC Alu Airsall onder met eigen bewerkte 14.9(14.14 van gemaakt)plus DMP terugloper HD kop en standaard brom carters, een absolute beest was dit reed zonder twijfel 80 en trekkracht dat dit had langer niet wijs.. nja kortom een heerlijk brommertje!.

    Die heb ik toen daarna weer verkocht omdat ik wat anders wou, had een tijdje een peugeot zenith wat ik helemaal niks vond en helemaal niks mee kon, dit was een deuk in me sleutel egotje haha want alles wat ik probeerde werkte niet en dit is toen helemaal niks geworden.

    Toen had ik dus een tijdje niks :|..en toen heb ik weer een cittatje gekocht die ik nu nog steeds heb en nog steeds hardstikke trots op rond tuff :D.
    de orginele fotos daarvan heb ik niet meer maar kwa kleuren combo is hij niet verandert, de reden daarvoor is ik vind de combo mooi plus de laklaag is een goeie dikke dus ik dacht hoppa gewoon zo laten als ik er een keertje zat van word of hij heeft een nieuwe kleur nodig dan krijgt hij van me de nodige TLC.

    Bij aankoop zat er een bewerkt CP blok op, 70-er DR, citta kopje en 13/13 onder maar hier heb ik wat voor gevonden! een standaard kick-brom blok, met std vario!:D BVDP van het forum echt bedankt, voor die prijs en de kwali die ik er voor heb terug gekregen, heerlijk! top gozer jij;

    Dus ben ik naar eidos gegaan om hier even wat liefde aan te geven en natuurlijk te monteren!

    marten die het allemaal eem goed aant bekijke is, hahaha rotkoppie:D:thumb

    de brug voor het schoonmaken en laklaagje

    de brug helemaal schoongemaakt, nieuw laklaagje derop

    het blok voor de schoonmaak

    na de schoonmaak

    wat een beauty niet?=)

    vario klokje ook eem schoon gemaakt, eem wat liefde geven die hap

    de echte kenners weten wat dit is, dit heeft natuurlijk ook de doek gezien

    mijn citta met nog de oude brug en bromklok, met die van eidos derbij:D

    foto van de schone klok in mien velgjee

    mooie rechte brug, me airmaxjes en me mooie schone blok 😀

    ander aanzicht omdat ie er zo mooi bij staat

    Was een productieve middag weer met marten, hangt er nu dus onder komen zoiezo meer fotos dus daarover stay tuned =).

    Toen heb ik een van me favoriete uitlaatjes kunnen kopen , scheen in goede staat te zijn alleen heb ik wat over het hoofd gezien omdat ik het niet optimaal kon bekijken heb het in een donker schuurtje moeten bekijken, word je niet bepaald veel wijzer van dan het bekijken met een blinddoek .. maargoed fotoootjee

    Hijs nog knap begrijp me niet verkeerd alleen …. er is dus een maar, er zit een snee in de bocht wat marten dus opgevallen was 😐

    weet niet of het heel duidelijk te zien is voor jullie maar dus dat lijntje daaro haha,
    nu moet ik dus even zien te regelen hoe ik er een nieuwe bocht onder krijg en hoe ik uberhaupt en nieuwe bocht krijg die precies zo is :/.
    Ook heb ik nog een opknappert gekocht laatst ook van een van de forummers , echt bedankt martin echt een top deal heb je me gegeven!

    Frame recht , code goed zichtbaar , geen roest int tankje en helemaal compleet! wel in onderdelen maar is helemaal niet erg, dit allemaal met ook nog wat extra onderdelen met zoal een brom krukje en Leo krul uitlaat voor 125 euro is een deal waar ik geen nee tegen zeg:thumb.

    UPDATE —- 1 —-

    Vandaag waren ik en eidos weer bezig geweest met dus de puntjes op de i plaatsen, en dat is zekert gelukt!.
    Een van de blokschermen aangepast voor de vario,een contact onderbreker voor het kickblok(aan en uit), blok afgesteld en de laatste kappen etc erop gezet.
    Aantal fotos;

    Zoals op deze foto’s zichbaar is het gat in de zij schermen.

    De start onderbreker , met on staat ie gewoon op “contact” zet je hem naar beneden zet hij zichzelf uit indien hij aan staat en is het ook niet mogelijk om hem lopend te krijgen.

    Van de andere kant:D

    En de broertjes bij elkaar :D.

    Update 2 ——————————-

    Carb. probleem opgelost:D, bleek gwn te vol te zitten van heel schuin staan dom ook hahaha.
    anyways even weer bij eidos geweest hij was lekker bezig z’n nieuwe mega op te schuren altijd leuk om te zien:D
    verder nog me standaard helemaal roest vrij gemaakt en mooi laklaagje gegeven, helemaal gelukt en het kon er zo onder:D
    fototjeeee;


    clean :D.

    en verder nog het was een heerlijke dag kwa weer en kwa sleutelen, dit is hem nu als totaal plaatje;

    Heerlijk brommertje zo niet?

    Heb ook een aantal dingen gekocht voor mijn nieuwe projectje en of eigen brommer, maar de fotos daarvan komen zodra het binnen is :thumb,
    Ik ben in iedergeval van plan met de tijd mee leuke onderdelen ervoor te kopen maar moet ook binnekort op vakantie dus is het kwa geld een beetje inhouden haha.

    Update 3 —————————————————-

    Het was een heerlijke dag vandaag!,zowel kwa weertje en kwa omstandigheden :D.
    Mijn gekochte spullen zijn eindelijk binnengekomen alleen moet ik nu nog even wachten op mijn bestelde 186 delige gereedschaps set.
    Wat ik wel binnegekregen heb zijn een Proma Cannon(linksom) en SI motorschermen, allebij gekocht van JayL nog bedankt daarvoor!.
    En ook mijn Simonini Racing uitlaat is binnengekomen!:D deze gekocht van iemand op MP mocht me maar 50 euro kosten en de uitlaat is echt zgan!.
    Genoeg gepraat, even wat kijkvoer voor jullie:D ;


    Voelde me als een kind met kerstmis :D:D.


    Het geheel.


    Heerlijke dempertje:D.


    Het enige/Zo goed als enige plekje met roest.


    Binnekant van de uitlaat.


    De Simonini Racing uitlaat.


    Kleine kleine krasjes, maar dat is dan ook echt het enigste wat mis is aan de uitlaat.


    Dempertje :D.


    Motorschermen :), gewoon goeie staat nog geen lak niks erop moet nog even kijken wat voor kleurtje mijn project krijgt want dan kan ik deze ook gaan klaarmaken.


    Totaal plaatje =).

    Ook heb ik dus van Marten(Eidos) een mooie werktafel overgenomen, waar ik binnenkort nog even een bankschroef voor wil halen maargoed een foto hoe de schoonheid er nu bij staat;


    Beetje een rommel , maar dat krijg je als je er veel tijd bij zit haha :D.

    Binnenkort dus nog even een update, waarbij ik foto’s van mijn nieuwe gereedschapset erbij zal zetten.

    Update 4 ———————————————

    Vandaag een uitlaatje die op me lijstje stond opgehaald voor 40 euro, ditmaals ging het om een Proma CC (oude model),
    ook even de Simo racing eronder gegooid omdat iemand met me brommer heeft loten kloten toen die bij me oma voor de deur stond:| bout die in de achterste beugel van de leo krul zat was geknapt en een beugel van me brug die er vlak achter zit was verbogen ook hing de uitlaat er voor los onder , bewijst nogmaals dat Gilera citta’s gewoon gewild spul is als het er een beetje mooi en verzorgd uitziet.
    Ook heb ik mijn gereedschaps set binnengekregen! 😀 , ik had echt heel weinig gereedschap zo goed als niets dus dit is echt een HELE verbetering.
    KIJKVOEERRRRRR;


    De Proma, in echt prima staat! ipc zgan op een aantal kleine plekjes op de onderkant na.


    De orginele Proma dempert :D.


    Natuurlijk ook op het voorste expansie gedeelte.


    Flens, en voorkant van de uitlaat gewoon netjes.


    Op deze foto kun je wel zien wat ik bedoelde, voordat de uitlaat weer smal word onderweg naar de demper zitten dus de kleine plekjes.


    Mijn gereedschaps setje waar ik super blij mee ben!, zitten ook nog 2 lades onder met onder andere schroevendraaiers, hamer etc. etc.


    En dus een fototje van de Simo die er nu onderhangt!, kon geen foto meer buiten maken vanwege dat het nu donker is maar dit is gewoon duidelijk lijkt mij :lol. Hij heeft echt een super lekker geluidje nu haha.

    — Update 5 —————————————-

    Het heeft een tijdje geduurt maar dus weer een nieuwe update.
    Om te beginnen heb ik even wat uitlaatjes gestest op de setup waar me dagelijks brommer nu mee rijd, De simo R had ik al getest maar heb nu dus ook de Proma CC getest.

    Zo ziet het eruit met de pijp eronder, optrekken is niet spectaculair maar eenmaal opgang komt er echt een lekkere boost!.

    Heb ook de HM laten lassen door Eidos.

    Dankje nog daarvoor maat ;), dus die pijp is nu ook weer prima en goed om mee te rijden had hem ook al getest spijtig genoeg geen foto van hoe die eronder hing.
    Deze pijp trok mij in een klap door naar te top , echt super pijpje!.

    Ook heb ik iets voor me project citta gehaald;

    Wat zou dit nou zijn boys ? 😀

    Zoals jullie nou ook alwel door hebben een een Polini Speed Engine, maar niet zomaar eentje

    KICK SPEED :D:D , Orgineel uit doos gloedje nieuw.

    Super bedankt daarvoor Maarten!.

    Ook heb ik met Nick van het forum een ruil gedaan en ben ik dit rijker geworden;

    Gianelli Std look pijpje met gepolijst schermpje, gepolijste koppeling met inhoud en een gepolijste cilinderkop.
    Ook bedankt he Nick ;).

    voor nu was dit hem, maar zoals ik zei, updatetjes komen dus stay tuned!
    ———————————————————————————————————————

    #494027

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Welkom hier Kendi,

    Hopelijk vindt je hier op het forum wat je zoekt. Je begint al erg goed om onze Eidos weer eens aan het werk te zetten.:D Leuk om hem weer eens bezig te zien in ieder geval. Je Citta ziet er volgens mij ook wel aardig uit en heeft aparte unieke kleuren. Heb je geen foto van de complete Citta in elkaar?

    #494028

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    thanks martino :lol
    ja volgende week zaterdag ga ik weer met die olle aant werk dan komt er een foto van het totaal plaatje, de kleuren combi moet als ik me niet vergis superman/spiderman voorstellen haha.

    #494029

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Jouw vader is een voorbeeld voor alle vaders en aankomende vaders hier!

    Mooi verhaal over de Citta, ik ga dit zeker volgen! Leuk om te zien dat Eidos nog met de Citta spaakvelgen rijdt, daar zal hij wel veel aanspraak over krijgen in Groningen. Toch wel een beetje de Citta stad toch?

    #494030

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Dit weekend maar even je blokje afstellen en de puntjes op de iii zetten. Misschien heb ik dan ook nog tijd om mijn eigen Citta van het stof te ontdoen en een mooie foto te schieten van beide brommers. Al weer meer dan een jaar geleden dat ik erop gereden heb :no

    Je Leovince valt vast nog wel te redden, Moeten we maar even bespreken wat je daar mee wilt.

    Misschien heb ik nog wel wat foto’s van je oude Citta (Die nog voor je Tomos).

    In ieder geval mooi dat je een Perso gemaakt hebt:thumb

    “Vespa Virus, Once you’ve got it..”

    #494032

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    @wilk1985
    hahaha jaa van je vader moet je het hebben he,
    en mwah vroeger reed er veel meer van rond nu is het allemaal die retro scooters jammer genoeg:kots

    @eidos
    preciessss dan ook weer eem wat fototjes schieten, en eem auwehoere met zn beiden.
    jaa die leo wil ik gwn weer rijklaar want zoals al wel duidelijk is een lekke pot kan niet haha.
    en te gek laat me maar eem weten of post ze maar zodat ik ze over kan zetten naar hier!:D

    #494035

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Mooi opgeknapt man 😀

    #487253

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    @speedyvespa
    Thanks man, dat wardeer ik :thumb

    #494060

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Netjes man:thumb

    #493907

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    @ciaoracing
    Thanks 😀

    #494065

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    update nummer 1 in de beginpost!

    #494066

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Hij is leuk!! :thumb

    #494067

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Gave kleurtjes! Die koppeling zo open zou ik afraden hoor, moet je je voorstellen dat je ergens aan blijft hangen of zo wat er dan met die as gebeurt.

    Over je vraag, ik heb dit ook eens gehad, toen lekte hij gigantisch bij mijn vlotterbakdeksel. De valse lucht stuwde heel de werking van de carburateur in de war waardoor het er aan alle kanten uitkwam.

    #494068

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Was een geslaagd dagje kwa sleutelen en het weer was ook zeker niet mis:thumb

    Helaas nog niet alles kunnen afmaken, Maar hij loopt in ieder geval goed nu.

    Je carburateur probleem is erg vreemd.. Ik ben dit probleem nog nooit tegengekomen. En kan dus ook niet zeggen of de carb nog te maken is. Misschien kent iemand dit probleem?

    Voorbeeld: Hij staat stil (Niet lopend en rechtop) Luchtfilter is eraf en de benzine kraan is dicht. Carburateur droog gemaakt op het gedeelte waar de luchtfilter op komt. Benzine kraan aan. En na een paar minuten zie je steeds meer vloeistof uit het gat waar de carb lucht aanzuigt komen. De vlotter is gewoon goed 😕

    Heeft ook verder geen invloed op hoe hij loopt. Want dat doet hij prima 😐

    EDIT:
    Dellortho 13.13 Lekkage probleem.Link <—-

    Blijkbaar wel een keer eerder gehad (Heb er zelfs een eigen topic destijds over gemaakt:?

    #494069

    kv050
    Topic starter
    Berichten: 108

    @marcoS
    Thanks !

    @wilk1985
    Dankje! , hoe bedoel je precies met ergens aan blijf hangen?
    Ja dat klinkt inderdaad ook erg raar.. maar mijn probleem is dus inderdaad wat eidos ook al zegt , hij heeft geen valse lucht ofzo hij lekt echt gewoon enkel uit het gat waar die dus lucht aantrekt, wat in mijn ogen echt heeeeeel raar is, want daar verwacht ik eigenlijk geen lekkage bij een carb.

    @eidos
    haha zekerrr:thumb, en dankje inderdaad nog voor het toelichten van het probleem !.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.