ktmgek’s vespa ciao minarelli verticaal

Home Forums Perso’s Projecten ktmgek’s vespa ciao minarelli verticaal

This topic contains 316 reacties, has 73 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 8 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 317)
  • Gebruiker
  • #278760

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    @Naad zon blok levert al zat prestatie :p

    #278771

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 446

    @naad

    het malossi filter is een schuimfilter……,alleen zit er een huisje omheen.
    en wat spulleke zegt klopt, ik wil zo veel mogelijk ciao delen gebruiken.
    en aangezien hij toch al erg op gaat vallen,wil ik er niet nog meer een kermis van gaan maken met een powerfilter.

    @ciaoracing

    en qua prestaties zal het wel goed komen.
    ik heb al 2 complete reserve blokken liggen die ik helemaal klaar kan maken.
    ik zit er over te denken om er een athena racing cilinder op te zetten , met een “ARTEK K2” krukas.
    om toch een beetje de kosten te drukken tov (malossi MHR met bijbehorende krukas).

    ps. heeft er iemand ervaring met artek krukassen?

    mvg leon

    #278781

    johank
    Bijdrager
    Berichten: 57

    Zie er goed uit ,maar ga je die lassen nog netjes afwerken bij je achterrem?

    #277974

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 446

    ja hoor..
    maar eerst moet ik hem gaan testen.
    daarna gaat hij helemaal uit elkaar en wordt hij helemaal afgewerkt en gespoten.

    #267055

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    toen ik me runner nog had gebruikte ik altijd 50 Top performance met originele krukas
    liep een gangetje van 80/ 90 hard zat

    ik zal gewoon de originele krukas houde met een vrij tamme cilinder en zeker voor zon projeckt

    #278777

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 446

    @RaymonBlaauw

    het is van dit projekt niet de bedoeling dat hij tam blijft:D
    ik ga toch wel voor minimaal 120km/uur,mits hij dit voor mijn gevoel wel aan kan natuurlijk.
    daarom moet ik eerst nog veel testen denk ik:):)

    #278770

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    120 :o?

    Tis altied moar eem!
    #282399

    Anoniem

    Met gemak, alleen word het verhaal anders als je met 120, een ruwe weg neemt,
    dan worden de gecombineerde krachten van je snelheid omgezet in neerwaarste kracht. ( gaten/bulten in de weg)
    op dat moment komen er de grootste krachten op te staan.

    klopt toch?

    #282408

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Dat klopt :p

    #279338

    joelciao
    Bijdrager
    Berichten: 335

    ktmgek :
    @naad

    het malossi filter is een schuimfilter……,alleen zit er een huisje omheen.
    en wat spulleke zegt klopt, ik wil zo veel mogelijk ciao delen gebruiken.
    en aangezien hij toch al erg op gaat vallen,wil ik er niet nog meer een kermis van gaan maken met een powerfilter.

    @ciaoracing

    en qua prestaties zal het wel goed komen.
    ik heb al 2 complete reserve blokken liggen die ik helemaal klaar kan maken.
    ik zit er over te denken om er een athena racing cilinder op te zetten , met een “ARTEK K2” krukas.
    om toch een beetje de kosten te drukken tov (malossi MHR met bijbehorende krukas).

    ps. heeft er iemand ervaring met artek krukassen?

    mvg leon

    ik heb ervaring met deze krukas, ik had een athena 70cc cilinder met zo’n krukas op mijn beta ark en liep met 17,5 mm carburateur en malossie overbrenging dus vertanding,vario en koppeling van malossie 122,4 op rollerbank

    #275000

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    vergeet niet. dat je op rollerbank geen last hebt van, wind en rolweerstand van je voorwiel

    #281235

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Ja 110 dan maar das nog snel voor een ciao ; )

    #267921

    johank
    Bijdrager
    Berichten: 57

    Heb je nog getest wat er gebeurt als je de voorrem inknijpt ,gaat doordat je straks remt je voorwiel door de kracht omhoog tegen de veerrichting in?of trekt hij hem naar beneden tijdens het remmen?

    #274433

    ktmgek
    Topic starter
    Berichten: 446

    hallo

    ik heb de voorrem nog niet getest,maar de voorvering is strak genoeg zodat hij maar heel weinig inveert als je er op rijd..

    EN DAT HEB IK ZOJUIST GEDAAN!!!!! weliswaar zonder voorrem(daar moet ik nog een rempomp voor op de kop tikken)
    maar was wel effe leuk om te proberen. de achterrem doet het overigens perfect:D
    ik heb er nog geen filmpje van,maar net wel een filmpje gemaakt dat hij stationair loopt, bij mij in de schuur.

    #278166

    W-Y
    Bijdrager
    Berichten: 214

    ziet er goed uit! ๐Ÿ˜€ die remkracht mag ook wel, je frame zal wel een stuk zwaarder zijn met al dat laswerk ๐Ÿ˜‰

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 317)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.