This topic contains 316 reacties, has 73 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 8 years geleden.
-
Gebruiker
-
22 maart 2013 om 19:33 #275981
Nog meer verrassingen in petto ? :lol echt weer super gedaan
Creativiteit ten TOP :worshippy
TICKLING BARN22 maart 2013 om 20:23 #275983Echt een mooi ding geworden…
Mooi systeem voor je slot, wat kost dat om door jou te laten maken?
22 maart 2013 om 21:33 #275872Ik weet niet hoe je het doet maar je hebt hem nog mooier gemaakt.
En ik dacht dat het toppunt van mooi al bereikt was.22 maart 2013 om 22:51 #275988dank voor de reacties
@jelle, ik stuur je een pm.
gr leon
6 april 2013 om 15:06 #275136hallo
vandaag bezig geweest met de demper van de mina-ciao.
met de korte carbon demper maakte hij toch behoorlijk wat geluid.
ik heb er nu een leovince aluminium demper op gezet.
ik persoonlijk vind hem wat aan de lange kant.
dit is minder mooi, maar wel een stukje stiller.
ik zal binnenkort eens een filmpje maken tijdens het rijden.
ik heb hem nog niet op top gehad,maar dat ding blijft maar gaan:Dgr leon
6 april 2013 om 19:01 #268303Daar zitten we natuurlijk allemaal op te wachten :lol voor een filmpje tijdens het rijden, vooral als die maar blijft gaan.
TICKLING BARN14 mei 2013 om 18:23 #281922update(je)
vorige week de ciao op top gehad(dacht ik)
met dit als resultaatdaarna aan het afstellen gegaan aan de carburateur,met uiteindelijk dit resultaat:D
en dat met een 50 cc!!!!
nu eerst zo maar eens een tijdje rondrijden en kijken of er nog meer uit te halen valt, en dan van de winter aan het 70cc blok beginnen.
14 mei 2013 om 19:19 #267573Ik en speedyvespa waaien dan van de brum af bij 103 km/h 😀
Met die 70cc lekker over de snelweg touren :lol
14 mei 2013 om 19:28 #268259ja en met jullie er op zal hij waarschijnlijk nog harder lopen want ik weeg wel een beetje meer als jullie (120kg)
en jullie een kilo’tje of 40?14 mei 2013 om 19:43 #267189ik had ongeveer dezelfde set-up op een peugeot viva city en dat liep 115, een vespa heeft grotere wielen dus er is zeker nog meer uit te halen maar 103 is zeker al een mooie snelheid
18 mei 2013 om 11:48 #282643update
gisteren bezig geweest met de kruluitlaat passend te maken op mijn minaciao om eens te kijken wat hij daar mee doet.
doordat ik zo weinig ruimte heb op de plaats waar de eerste bocht zit,heb ik de voorpijp moeten verbuigen en doen om hem passend te krijgen.
maar dat hield wel in dat de rest van de uitlaat ook niet meer paste.
gelukkig heb ik ook een reserveblok waar ik het allemaal mooi pas op heb kunnen maken ,en heb kunnen hardsolderen.
met dit als resultaat.
toen testgereden…
resultaat trekken als een beer,maar in het middengebied verzuipen,en op top wel goed lopen maar duidelijk minder toeren.
toen ben ik maar weer met de sproeiers aan de gang gegaan.
gelukkig heb ik nog een tiental sproeiers uit mijn vroegere vespatijd:D
maar wel allemaal veel te klein.
maar daar hebben we ook een oplossing voor.
ik heb een hele kleine kolomboormachine is ooit zelf gemaakt,en ik heb boortjes van 0.3mm tot 1.5 mm met 0.05mm oplopend.
dus ben ik maar aan het boren geslagen en heb nu de maten van 60 tot 100 met 0.05mm oplopend.
uitendelijk ben ik nu op hoofdsproeier 80, start 70 en stationair 65 gekomen.
maar nu loopt hij nog maar 85.
maar met een gangetje van zo’n 60km/uur gaat hij nog gewoon lekker op het achterwiel..dat dan weer wel.
dus zal ik weer met de vario moeten gaan spelen.
maar zo blijven we lekker bezig.gr leon
18 mei 2013 om 14:55 #281311En ik had zo graag eens een keer een filmpje gezien op de rijdende brommer? Dit om iets van de ervaring om hierop te rijden te evenaren.
De Technigas RS uitlaat is ook meer een 70cc pijp dan geschikt voor een standaard cilinder. De uitlaat zal trouwens ook wel redelijk wat toeren moeten kunnen toe laten. Vreemd dat hij vergeleken met de andere pijp dit niet wil doen. Ik kan er helaas ook maar niet aan wennen, een kruluitlaat op een Ciao. Vond je andere pijpje veel strakker. Is het niet wat om gewoon weer je oude uitlaat eronder te leggen? Prestaties en looks.
18 mei 2013 om 16:13 #281282ja ik moet nog even iets verzinnen om, en te kunnen filmen, en mijn eigen vast te kunnen houden.( iemand ideeen en ervaring ermee?)
En die toeren, moet idd wel kunnen lukken om er wat meer uit te kunnen krijgen.
Maar met deze pijp heeft hij wel aanmerkelijk meer koppel. en dat is ook wel lekker.
Die top vind ik dan toch net iets minder belangrijk. En 85km/uur is toch ook nog altijd veels te hard
Nog even wat kloten met de afstelling van carb en vario, en dan moet ik toch wel aan die top kunnen komen, met behoud van het koppel.
Wat betreft de uitlaat vind ik de oude ook mooier qua looks.gr leon
18 mei 2013 om 16:15 #281158Ik vind dit qua looks ook niet echt een vooruit gang.
En dat de pijp geen toeren toelaat zal ook komen omdat je de voor bocht verlengt hebt.
Ik zeg terug naar de oude pijp18 mei 2013 om 19:21 #282637104 kmph….ik ben 25 kilo dus dat gaat niet goedkomen :p
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.