krukas moer Vespa ciao 1973

Home Forums Techniek Problemen oplossen krukas moer Vespa ciao 1973

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Toost 14 years, 11 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #209761

    Toost
    Topic starter
    Berichten: 5

    Halleej,

    Ik ben een vespa ciao uit 1973 aan het opknappen, hij heeft nu 20 jaar stil gestaan en ik heb hem Hopelijk nu zo ver dat gaat rijden. dus ik wil mijn blok er weer inzetten en vast draaien, is mijn krukas moer lam. Heel de schuur door gezocht en stapels met m8 bouten gevonden maar m8 is te klein. m10 geprobeerd en die is te groot. M9? bestaan die wel.

    Met vriendelijk groet Martin

    #222851

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Zover ik weet is er nooit een andere maat dan m8 gebruikt.

    #222853

    BB
    Bijdrager
    Berichten: 52

    Is het schroefdraad (van de krukas) niet beschadigd waardoor de moer er niet op wil?

    #222854

    Toost
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ja een heel klein beetje maar in mijn ogen niet ver genoeg om er niet mer op te gaan

    #222856

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Je zou er eventueel ander schroefdraad op kunnen tappen

    #222873

    Toost
    Topic starter
    Berichten: 5

    Is er iemand met een zelfde vespa ciao ook ongeveer uit die tijd die mij kan vertellen welke maat moer ik nodig heb.
    Of die mij kan vertellen hoe ik dit het zelf het beste op kan meten.

    #222874

    Quest
    Bijdrager
    Berichten: 283

    krukas moeren zijn gewoon m8 altijd geweest.. het zijn echter wel moeren met een andere spoed.. dat maakt de moer zo speciaal

    #222894

    SirJohn
    Bijdrager
    Berichten: 135

    waarschijnlijk heb je een fijndraads krukas hier zijn speciale moeren voor vind je ook op een vario
    gewoon naar je lokale hornbach formido of fixet gaan en daar hebben ze er vast wel eentje voor je liggen neem direct een aantal extra mee

    2e mogelijkheid is van je fijn draads krukas een grofdraads maken zoals in de modellen na 1978

    #222906

    Toost
    Topic starter
    Berichten: 5

    Het was geen fijne draad. mijn schroefdraad was aan het begin nog net iets te ver verneukt dat hij niet pastte.
    dus na beetje bij vijlen ging het weer.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.