krukas aangetast door roest

Home Forums Techniek Motorisch krukas aangetast door roest

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door petrolhead 6 dagen, 15 uur geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

petrolhead
    Topic starter

heb mijn volledig orgineel, laag km stand blokje toch opengedaan omdat hij zo lang stilstond en eigenlijk weinig vermogen had.zuiger had veel vegen, aanslag maar geen krassen. Uitlaatpoort en clinderkop vol roet. Vandaag het hele blokje gesplist lager aan kleine carterdeel roest en roestaanslag op de krukaswangen, echt putjes dus geen vliegroest. Is dit nog te hergebruiken of steek ik best een andere krukas en welkeen dan het best? Nieuwe lagers en pakkingen heb ik al liggen moet gewoon weten of ik de krukas nog zou kunnen gebruiken of niet.

1

Martino
    Bijdrager

Dit schreeuwt dan echt om een foto van de betreffende krukas? Al zal ik gokken dat deze nog best is te gebruiken een beetje roest is vaak niet zo’n probleem. Lagerpassingen, conische passing nog in orde? Schroefdraad en platte vlakje nog OK? Bigend lager nog goed?

petrolhead
    Topic starter

ja heb gisteren vergeten een foto te pakken en blok ligt niet direct in mijn buurt, zal vandaag nog proberen een foto te maken . Er zijn wat roestplekken op de wangen maar schroefdraad en big end speling is nog perfect. De ene lager is ook nog perfect gewoon die aan het kleine carter is in slechte staat. De ciao komt van de eerste eigenaars, heeft daar periodes van jaren achtereen stilgestaan en bij mij heeft die ook heel lang stilgestaan. Blok zat ook vol met aanslag (carters, uitlaatpoort, cilinderkop. Zou het jammer vinden om hem niet te kunnen hergebruiken omdat ik niet zo’n goede lees over de aftermarket krukassen die nog te krijgen vallen

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 19 uur geleden door petrolhead.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 19 uur geleden door petrolhead.

petrolhead
    Topic starter

Heb de krukas kunnen opkuisen en redden, ik steek de caters terug samen wil de zuiger monteren blijk ik een pen 12 kruk te hebben. Nog nooit bij stilgestaan omdat al mijn ciaos pen 10 hadden en door het vroege bouwjaar van 1981. Nog nooit tegengekomen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.