This topic contains 12 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
10 februari 2020 om 07:38 #793362
Hallo jongens ik loop even vast,
Ik ben dus mijn citta aan het reviseren heb hem uitgeboord bezig met de inlaat uitvielen,
maar nu kijk ik naar mijn krukas en volgensmij gaat het om een snor, zal dit gevolgen hebben voor mijn snelheid ben van plan om een 43 dr te monteren icm 13/13. Groet10 februari 2020 om 11:03 #793366Een snor krukas heeft vaak (of misschien wel altijd) rode ”verf” op de wang zitten.
Maar in beide gevallen loopt het prima. Zowel met brom als snor krukas.
Dus als de staat van de krukas goed is dan kan je hem gewoon gebruiken.10 februari 2020 om 11:39 #793369Dus het gaat hier om een snor kruk en heeft geen invloed op mijn top ?
10 februari 2020 om 11:59 #793370Als er rode verf op 1 van de wangen zit dan is het een snor krukas.
Maar een snor krukas doet qua prestaties sws niet tot niks onder aan een brom krukas. Dus je kan de krukas gewoon gebruiken.10 februari 2020 om 12:07 #793372Speedbuxy top bedankt voor je reactie!
10 februari 2020 om 12:45 #793374Dit is idd een snorkrukas te zien aan de korte afstand van de inham tot de zwarte uitsparing waar ook 4267/S staat. Je zal deze krukas kunnen bewerken en de inlaat wat langer open zetten. Hiermee creëer je timingen soortgelijk aan een racekrukas.
Toch, zoals speedbuxy ook al aan geeft verwacht geen wereldwonderen betreft prestaties. Je vijlt je inlaatvlakje ook al uit en hiermee verander je de timing ook al iets.
10 februari 2020 om 13:36 #793376Ik heb een combinatie van snor en brom gemaakt. Mn snobo krukasje. Een uitgeveleild carter met een dr 43 geeft een goed optrekkend en snel blokje. Zwaardere koppenlingsveertjes veertjes helpen hier ook goed bij.
10 februari 2020 om 13:38 #793377Nog een vraag nu heb ik tijdens het vijlen mijn inlaat iets begin bij t spruitstuk geraakt en hier hier vanaf gehaald, en mijn spruit stuk is nu korter maakt dit uit ? Of kan ik hem weggooien;(
10 februari 2020 om 13:52 #793378Allereerst zal ik goed oppassen met wat je straalt, passingen en de inlaat zal ik afplakken. Dat je het inlaatje iets hebt geraakt maakt niet heel erg uit. Alleen had je het spruitstukje niet moeten inkorten. De kans op valse lucht is nu een heel stuk groter.
10 februari 2020 om 14:06 #793380Heb wel alles pakkingvlakken afgepakt is het de moeite waard om hem te testen, want lijkt me dat als je hem goed aandraait t wel goed moet komen denk ik ?
10 februari 2020 om 14:50 #793381Oei dat is wel een heel kort inlaat pijpje nu. Als je een ander carter hebt liggen zou ik daarvoor gaan.
En anders zou ik dat stukje wat je eraf hebt gezaagd er weer bij doen als je de carburateur monteert.
Anders heb je zoals Martino ook al aangeeft (grote) kans dat hij er valse lucht langs weet te zuigen.10 februari 2020 om 14:54 #793382Thanks helaas, wil geen risico’s nemen aangezien alles er nieuw ingaat kan ik even kijken voor een ander Carter toch goed leermoment thanks boys!
10 februari 2020 om 16:10 #793390En vergeet het weggooien van onderdelen. Veel wordt niet meer gemaakt of is van slechte chinese kwaliteit. Een carterdeel zoals hierboven valt nog te repareren of bijvoorbeeld bij een zij-inlaat te gebruiken.
Wat betreft het stralen van pakkingsvlakken heb ik juist goede ervaringen. Doordat het oppervlak je hiermee opruwt hecht de pakking, maar bijvoorbeeld ook poedercoat beter.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.