Koppeling grijpt niet aan. Nog steeds geen oplossing.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Koppeling grijpt niet aan. Nog steeds geen oplossing.

This topic contains 32 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Jvcp 9 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
  • #208496

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Hallo, vespa-ciao leden.

    Ik heb een probleem met mijn vespa, mijn kameraad en ik zijn erg lang bezig geweest en zijn ten einde raad. Ook heb ik verschillende topics doorgelezen over mensen die hetzelfde probleem hadden maar heb helaas nog steeds geen oplossing gevonden.

    Mijn koppeling grijpt niet aan, daarmee bedoel ik de 3 segmenten in de segmenthouder.Het koppelingshuis draait wel. Ik krijg mijn brommer dus niet aan de praat. Hoe hard ik ook ren, hij grijpt maar niet aan.

    Mijn kameraad en ik waren van mening dat het dus kwam omdat de startsegmenten niet aangrijpen.

    We hebben gekeken hoe de ring zat die om de krukas hoort. (deze zit met het opstaande randje naar de koppeling)

    We hebben de segmenthouder binnenkant wat opgeschuurd en de boel schoongemaakt met remmenreiniger

    De segmentjes zijn niet versleten. (gehele koppeling is nieuw)

    Ik heb hem ook nog geprobeerd zonder bougie, ik moest ver rennen voordat hij een paar slagen maakte.

    Iemand enige idee wat dit nou kan zijn?

    #240879

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Hoi
    staat je vrijloop niet toevallig nog ingedrukt in je achternaaf?

    #240880

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Nee dat is niet het geval, hij maakt wel een paar slagen zonder bougie maar dan moet ik nog erg hard rennen.

    #240881

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Probeer het eens zonder veertjes van de startsegmenten, dan zou die gelijk aan moeten grijpen…

    #240882

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Ook dat werkt niet.. Ik heb het geprobeerd met mijn oude koppeling zonder veertjes. Toen heb ik hem nog 1 keer aan de loop gekregen na tientallen meters terwijl hij normaal binnen 1 meter al wel liep.

    Nu heb ik een nieuwe koppeling en doet hij helemaal niets meer. Ook niet zonder veertjes.

    #240883

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Poeh ja dat is zuur idd, maar dat kan van alles zijn…
    Staat je deco niet te strak?

    #240884

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Kun je mij uitleggen wat dat er mee te maken heeft? Als die te strak zit zou mijn koppeling toch wel moeten draaien?
    Heb het blok er wel onder weg gehad dus het zou kunnen. Ik startte hem altijd gewoon zonder deco hendeltje.

    #240885

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Volgens mij zou je Koppeling sws moeten draaien en daarom doet het me meer denken dat er iets anders aan de hand is…
    Als je deco ingedrukt staat kun je rennen wat je wil, maar hij slaat niet aan vandaar..
    Misschien is je vliegwiel spie gebroken, dat is ook nog mogelijk.

    #240886

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Ik zal vanavond even kijken naar deco.

    Als mijn vliegwiel spie is gebroken hoor ik mijn vliegwiel erg makkelijk te kunnen draaien toch?
    Dat is ook niet het geval. Misschien moet ik het blokje er maar weer onder weg halen. Alleen heb ik zelf geen idee waar het nog meer aan kan liggen.

    #240887

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Ik heb heb ook even geen idee, maar kijk voor de zekerheid ook eens naar de vrijloop…
    Misschien blijft die een beetje hangen en loopt die soms wel en soms niet mee 😉

    #240888

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Zal ik doen. Bedankt voor je hulp!

    #240122

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Heb je überhaupt wel compressie? Misschien dat ik je verhaal niet goed begrijp maar de 3 segmenten horen pas uit te slaan op het moment dat je wegrijdt.

    #240889

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik heb dit ook wel eens meegemaakt, om moedeloos van te worden!
    Ik noem het altijd de wondere wereld van de Vespa’s.
    Theorie en praktijk gaan totaal NIET samen.
    Koppeling in een hoekje gooien en een andere pakken is mijn advies.

    #240890

    mhrcitta
    Bijdrager
    Berichten: 36

    Startsegmenten niet verkeerd om gemonteerd?

    #231126

    Jvcp
    Topic starter
    Berichten: 24

    Startsegmentjes zijn goed gemonteerd, met en zonder veertjes geprobeerd.

    Of ik wel compressie heb.. heb het blokje er wel onder weg gehad dus misschien zit er iets bij de decompressie kabel niet goed? Ik weet niet of dat mogelijk is.

    Het hele euvel is begonnen nadat ik mijn oude koppeling er af had gehaald. Daarvoor was er niks aan de hand.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.