km teller kabel vervangen

Home Forums Techniek Mechanisch km teller kabel vervangen

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 4 dagen, 11 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker

kjell
    Topic starter

Ik heb net een ciao gekocht en de te teller deed het nog maar na een paar keer rijden niet mee. Toen hij het nog deed ging te teller een beetje heen en weer. Ik heb gelezen dat ik de teller kabel moet vervangen maar krijg hem niet los aan het voorwiel. Kan iemand mij helpen?

ultrabanaan
    Bijdrager

met linksom draaien maak je hem los, en rechtsom is vast. veel meer tips kan niemand je geven. op een mix  draai je hem meestal vast. op de meeste standaard ciao’s kun je hem zo af halen.

niek1992
    Bijdrager

als de naald “een beetje heen en weer” gaat betekend het dat de binnenkabel speling heeft in de buitenkabel. Dit kan komen door het gebruik van een verkeerde kabel (voor zowel type teller, als type brommer). Vervang hem door de juiste en de naald zou niet meer moeten dansen.

kjell
    Topic starter

Heb hem los gekregen. De binnendraad is gewoon gebroken.

Wilk1985
    Moderator

Vervangen dan, niet vergeten om hem goed in de olie/vet te zetten dan leeft hij wat langer.

Daan777
    Moderator

Je kunt hem hier bestellen.

https://www.jmpbonderdelen.nl/km-kabel-vespa-ciao-standaard.html

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Daan777.

Andreas Dekkers
    Bijdrager

Ik heb het zelfde probleem de kabel is in de telleraandrijver afgebroken hoe gaat dit los.

Wilk1985
    Moderator

Er zit een moer die je met de hand los kan draaien, gaat wat makkelijker als je het koplampglas eruit haalt.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 3 uur geleden door Wilk1985.

Andreas Dekkers
    Bijdrager

Ik heb het zelfde probleem de kabel is in de telleraandrijver afgebroken hoe gaat dit los.
    Er zit een moer die je met de hand los kan draaien, gaat wat makkelijker als je het koplampglas eruit haalt.
    De aandrijving zit bij het voorwiel en is daar in afgebroken zie foto.DSC00046

Wilk1985
    Moderator

Kabel en aandrijver allebei vervangen, zowel de kabel als de aandrijver zelf slijten best hard, zeker de imitatie troep waar je in 2019 helaas bijna niet onderuit komt.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 12 uur geleden door Wilk1985.

Andreas Dekkers
    Bijdrager

Het gaat er mij om of dat stukje kabel eruit gaat aandrijver kost 49,00 euro.
    Telleraandrijver Vespa Ciao Mix Origineel

Artikelnummer: 040-C-VE6035

€ 49,00

Wilk1985
    Moderator

In principe moet je die kabel er zo uit kunnen halen, maar het zou natuurlijk kunnen dat de kabel is afgebroken in de aandrijver zelf en er in vast is gedraaid.

Als je de kabel er niet gewoon uit kan trekken zal hij waarschijnlijk zijn afgebroken in de aandrijver en zou ik gewoon een nieuwe aandrijver + kabel kopen dan weet je zeker dat je goed zit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.