kleur van de bougie

Home Forums Techniek Afstellen kleur van de bougie

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Smallride 4 years, 1 month geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #793936

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Dag mensen.
    Misschien een beetje een rookie vraag. Maar ik vroeg me af of een bougie die voorheen zwart was, na het aanpassen van b.v de sproeier ook weer bruin kan worden door gebruik van de motor? Met als doel dus om te weten of de aanpassing geslaagd zijn.

    #793937

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Met een staalborstel of schuurpapier krijg je die wel weer wat netter

    #793939

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als je de juiste hittegraad hebt, dan brand hij bij de juiste sproeier, gewoon weer “koffie met melk” bruin.

    #793943

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Als je de juiste hittegraad hebt, dan brand hij bij de juiste sproeier, gewoon weer “koffie met melk” bruin.

    super, dankjewel! Ik gebruik hittegraad 7 van ngk en nu dan net een sproeier 54 er in gezet. Ik heb een 13mm carb en uitgeveilde inlaat plus een (cheape) expansie uitlaat.

    #793945

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ngk 7 is nog steeds koud vind ik. Je kan prima met een 6 rijden. Als hij te koud blijft slaat hij over het algemeen wat sneller zwart aan omdat het niet lekker verbrand.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #793946

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Ngk 7 is nog steeds koud vind ik. Je kan prima met een 6 rijden. Als hij te koud blijft slaat hij over het algemeen wat sneller zwart aan omdat het niet lekker verbrand.

    Aha oke interesant. Ik zal deze setup eens proberen en anders zet ik er een 6 in.

    #793955

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Als je een nieuwe bougie neemt daar een paar km volgas mee rijd. Die dan afzaagd zodat je het onderste van het porselijn kan bekijken.
    Dan kun je ook zien of de hittegraad goed is en dan kun je betrouwbaar zien of je mengsel goed is aan de kleur.
    Een te koude bougie neigt naar een zwarte kleur en een te warme naar een witte kleur.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.