Kleur bougie

Home Forums Techniek Afstellen Kleur bougie

This topic contains 20 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by BMS Piaggio 5 years, 10 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
  • #774752

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Dat is wel heel exact qua leeftijd en hoeveelheid benzine 😂 Benzine verliest met de tijd zijn octaangehalte, dus stel het was al 2 jaar oud.. Maar daar is duidelijk geen sprake van.

    Als hij nu met het warme weer wel lekker start met de choke erop is dat een duidelijk teken dat de sproeier iets groter mag, probeer het eens..

    En zou dan inderdaad 49 proberen.

    #774798

    BMS Piaggio
    Topic starter
    Berichten: 37

    Een sproeier 49 en starte met shoke nog niet geprobeert. SI ligt uit elkaar. In het onderhoudsboekje van Vespa wordt bougie NGK B5HS aanbevolen. De NGK B6HS wordt gebruikt bij elektronische ontsteking. Als de SI weer in elkaar zit plaats ik de aanbevolen bougie en kijk wat het verschil is.

    Blije Vespa Piaggio SI rijder
    #774803

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Bedoel sproeier 47 en starten met choke. Als dat goed werkt ga je pas naar 48-49 en start je vermoedelijk goed zonder choke 😉

    #774853

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Wat doe ik fout als mijn bougie rose is ?

    TICKLING BARN
    #774854

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    volgens mij is dat de juiste kleur hoor??

    #774892

    BMS Piaggio
    Topic starter
    Berichten: 37

    Bedoel sproeier 47 en starten met choke. Als dat goed werkt ga je pas naar 48-49 en start je vermoedelijk goed zonder choke 😉

    Ik heb gekeken welke sproeier maat er in zat. Na lezen op dit forum kwam ik er achter dat een sproeier verstopt kan raken. En idd de sproeier zat vol met troep. Uitgeblazen en mijn SI start nu als een zonnetje zonder shoke. Hopelijk blijft dit zo. Zo niet dan vraag ik me af waardoor het komt dat de sproeier verstopt.
    Voor jou en alle anderen dank voor de adviesen en goede raad!

    Blije Vespa Piaggio SI rijder
6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.