‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,306 tot 1,320 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #135384

    stijnvleut
    Bijdrager
    Berichten: 169

    owh… zo… nou ik moet daluk tog even naar brommer zaak!! in ieder geval bedankt voor de tip!

    #135385

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier is iedere brommer zaak dicht op maandag 😉 hoop dat het je lukt

    #135386

    stijnvleut
    Bijdrager
    Berichten: 169

    FonS :
    ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier is iedere brommer zaak dicht op maandag 😉 hoop dat het je lukt

    op dinsdag zijn ze hier dicht als ik me niet vergis!! maar ik moet denkik ook nieuwe contact punten ontsteking… zijn die duur?

    edit: maandag gesloten :A.. maar op die ontsteking zou ik nog wel graag antwoord krijgen .. en dan gaat het over die spoelen,elco en die contactpuntjes!

    #135387

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    contactpunten waren bij mij iets meer dan 4 euro, kijk ff wat spoelen kosten….

    *edit* : spoelen ong. 18 per stuk ( dus 2 x 18 euro )
    oh en condensator is ook iets van 4-5 euro

    #135388

    stijnvleut
    Bijdrager
    Berichten: 169

    zo duur? damn… kzal wel kyken wak doe dan!

    #135389

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    sjah ik weet niet wat er mis is met je spoelen, maar ik zou gewoon je condensator en contact punten vervangen en goed afstellen, doet vaak wonderen :thumb

    #135390

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Jeroen :
    de cilinder is precies 42 mm, heb ik met schuifmaat gemeten.
    mij lijkt het niet dat hij 1mm uitgehoond is, dan zou er weinig van de w-poort overblijven, en zou het hemd erg dun zijn.
    is het niet de 65 cc polini gietijzer, hij staat op japies site:
    http://www.vespafreak.nl/vespa/tuningparts/cylinders.htm

    De 65cc polini is 43mm!

    Wat tonni zegt lijkt me wel geloofwaardig gezien er volgens mij nooit een 42mm giet met w-poort is gemaakt.

    Hoezo zou er van de w-poort weinig overblijven? En het hemd zou dan gewoon dezelfde dikte als de 42mm alu zijn, dat is toch ook niet raar?

    #135391

    stijnvleut
    Bijdrager
    Berichten: 169

    hoe haal ik de voor vork van ciao/ si eraf? zitte 2 grote moeren boven aan op en een rond ding onderaan? wat moet ik doen?

    #135392

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    Edjuh :

    Jeroen :

    De 65cc polini is 43mm!

    Wat tonni zegt lijkt me wel geloofwaardig gezien er volgens mij nooit een 42mm giet met w-poort is gemaakt.

    Hoezo zou er van de w-poort weinig overblijven? En het hemd zou dan gewoon dezelfde dikte als de 42mm alu zijn, dat is toch ook niet raar?

    oke ik meende dat die 42 mm was

    #135393

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    stijnvleut :
    hoe haal ik de voor vork van ciao/ si eraf? zitte 2 grote moeren boven aan op en een rond ding onderaan? wat moet ik doen?

    als het goed is hoef je alleen die 2 schroeven eraf te draaien, oftewel alles boven het balhoofd.

    #135394

    tom
    Bijdrager
    Berichten: 101

    Misschien even een domme vraag tussenin, maar ik zit vast met m’n evo blok.
    Ik zou graag willen weten of dat blok membraamkleppen heeft, als het zo is dan denk ik dat het daar aan ligt want ik heb alles al nagekeken en ik vind het probleem écht niet.

    Alvast bedankt
    cya

    #135425

    hannesjeuh
    Bijdrager
    Berichten: 281

    vraagje:
    ik heb contactpuntenontsteking en zou willen veranderen naar elec. onsteking nu wat moet ik daar allemaal voor kopen en waar kannik het kopen? en past het dan ook op mijn origineel carter???

    #135426

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    je moet een carter hebben voor elektronische ontsteking, de ontsteking zelf en een andere bobine(CDI)
    Je kan de carter die je nu hebt daar niet voor gebruiken.

    #135427

    hannesjeuh
    Bijdrager
    Berichten: 281

    damit:(
    zal ik nog efkes w8e voor speedengine elec.
    en waar kanje die onsteking kopen???de elec.?

    #135428

    Jelle89

    tom :
    Misschien even een domme vraag tussenin, maar ik zit vast met m’n evo blok.
    Ik zou graag willen weten of dat blok membraamkleppen heeft, als het zo is dan denk ik dat het daar aan ligt want ik heb alles al nagekeken en ik vind het probleem écht niet.

    Alvast bedankt
    cya

    ja, een 2-kleps membraam volgens de site van j@pie

15 berichten aan het bekijken - 1,306 tot 1,320 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.