‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 11,221 tot 11,235 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #128587

    mixert
    Bijdrager
    Berichten: 90

    goede dag,

    ik rijd nu met een 50cc pai wai cilinder,
    13/13 carburateur sproeier 60
    malossi powerfilter
    en uitgeveilde carter, alleen weet ik niet of dit goed is gedaan, heeft de vorige eigenaar gedaan.
    poulie 95
    techno cc

    de snelheid die ik haal is 50/55 is dit een redelijke snelheid voor deze setup?

    en hij trekt echt kut op, maakt niet uit welke trekveren, heb ze allemaal geprobeert

    ik ben van plan om een andere cilinder te halen, maar als ik bijv een dr70 haal, past dit dan op de standaart carter? en hoe zit het met de cilinderkop? en zal ik met 70cc echt veel harder optrekken? of ligt het misschien ergens anders aan?

    mixert

    #128588

    CiaoSTB
    Bijdrager
    Berichten: 151

    ik krijg mn koppeling er met geen mogelijkheid af, hoe kan dit nou.. en kan je met alleen voorvario rijden + poeli?

    #128589

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    dat eerste kun je doen dmv een poelietrekken of eraf trekken met wat meer geweld maar ook wel emt beleid dat je niks beschadigt, t mag wel wat hebben opzich;)

    dat laatste over die voorvario op een poulie is geen optie, gaat niet

    Mike
    #128590

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    @ bluevespa:
    zowel de grote moer (achter het tandwiel) aan de rechterkant (als je op de brommer zit) goed strak aandraaien..
    daarnaast even alle 4 de bouten die je achterwiel vasthouden goed aandraaien..
    en voortaan een beetje meer geduld, heb je vorige post dan ook verwijderd..

    @ mixert:
    55 is redelijk voor de genoemde setup.. wellicht zijn je zuigerveren af, dat kan een reden zijn voor het langzame optrekken,
    daarnaast is het ook heel goed mogelijk dat de vorige eigenaar het inlaatvlakje te groot heeft gemaakt, hierdoor trekt de cilinder erg slecht op..

    een 70cc past op de meeste carters, enkel de nieuwe carters zijn begrenst (meestal de mix-blokjes maar je hebt ze ook onbegrenst!)
    ook trekt een 70cc een stuk sneller op.

    @ ciaostb:
    hoogstwaarschijnlijk een overbodige vraag: maar je hebt toch wel de snaar los..?
    er vanuitgaande dat je dit wel hebt.. beetje siliconespray op de plek spuiten waar de koppeling over de krukas valt..
    even laten intrekken, en met de klauw van een hamer achter de koppeling.. vul de rest zelf maar in.. die dit wel een beetje rondom, en doe een doek o.i.d tussen het frame en de hamer, anders is het zonde van de lak..

    en nee, je kan alleen voorvario met achtervario rijden, en koppeling met poelie…………..

    #128591

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Martijnvanheerde :

    Martijnvanheerde :

    Martijnvanheerde :
    Ik had een vraagje. Ik wil graag 5-spakers in een Bravo vork. Standaard passen ze niet. Ik hoorde iets over de rempot overzetten maar die van de bravo is veel kleiner zo kan ik niet goed meer remmen. Trouwens dan remt ie helemaal niet meer.
    Iemand een idee?

    Iemand?:?

    Probeer het nog een keer:P Iemand?:?

    Niemand?

    #128592

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    en met een rempot van een si gaat het ook niet lukken?
    volgens mij is het gewoon een kwestie van de juiste rempot erbij zoeken..
    ciao/si/citta/grillo.. past er vast wel 1 in de 5 spakers en in de voorvork

    #128593

    TJOEP
    Donateur
    Berichten: 259

    Zou iemand een how-to kunnen maken van het verlassen van een flens op cilinder en uitlaat tot een grotere maat?
    Het zou kunnen gaan over:

    -welke pijpmaten houden jullie aan? Zijn die gedraaid of standaard?

    -ligt de cilinder in olie/water terwijl jullie lassen? En in welk geval lassen jullie dan beetje voor beetje, of kan het misschien ook in 1 keer rond?

    -wordt het hele 1e bochtje van bv een proma cc vervangen, of alleen een paar cm afgeslepen en erop gelast?

    -Hoe zorgen jullie dat de pijp zijn originele positie behoudt?

    Etcetera!

    Lijkt me handig voor veel mensen, want in principe is ’t zo moeilijk niet Als je maar ff weet hoe & wat precies voordat je bij een lasser komt…

    #128594

    Dries
    Bijdrager
    Berichten: 317

    Ik rij wel vrij dikwlijls op het achterwiel met mijn vespa si, vandaag keek ik ff naar mijn voorvork omdat die nogal bewoog. Hij klapt tegen mijn proma circuit als ik over wat hobbeltjes rij. Ik zag dat er een beetje olie langs de keringen hangt dus ik denk dat het aan de keringen ligt, kan dit kloppen, mijn bovenpoten zijn ook nat van de olie…

    Komt dit allemaal door regelmatig op een wiel te rijden?

    bvd

    #128595

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Martijnvanheerde :

    Martijnvanheerde :

    Martijnvanheerde :

    Martijnvanheerde :
    Ik had een vraagje. Ik wil graag 5-spakers in een Bravo vork. Standaard passen ze niet. Ik hoorde iets over de rempot overzetten maar die van de bravo is veel kleiner zo kan ik niet goed meer remmen. Trouwens dan remt ie helemaal niet meer.
    Iemand een idee?

    Iemand?:?

    Probeer het nog een keer:P Iemand?:?

    Niemand?

    moet je die ene duitser Pmmen, die heeft 5 spakers op die vespa boxer uit de middeleeuwen! moet dus wel kunnen ja:)
    weet alleen ff neit wleke duitser maar er zijn er neit zo veel hier hehe

    Mike
    #128596

    CiaoSTB
    Bijdrager
    Berichten: 151

    shit, kom er nu net achter dat ik de naaf los van het vliegwiel kan bewegen, wat betekent dit??:?

    #128597

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Dat je je vliegwiel op de verkeerde plek hebt gemonteerd:pest

    Welk wiel bedoel je, voorwiel, achterwiel?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #128598

    CiaoSTB
    Bijdrager
    Berichten: 151

    wacht ik haal 2 dingen door elkaar, excuse me, i’m new 🙂 ik bedoel mn krukas

    #128599

    Bluevespa
    Bijdrager
    Berichten: 619

    okee, maar alles zit goed vast en, met 80 poelie is er niks aan de hand, dus denk dat die70 een productie foutje in zit:S.. ofzo

    #128600

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    SPOED VRAAG

    klopt het dat het pijltje op de zuiger richting de uitlaatpoort moet wijzen bij athena 50

    #128601

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ja

15 berichten aan het bekijken - 11,221 tot 11,235 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.