‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 10,951 tot 10,965 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #128294

    CiaoSTB
    Bijdrager
    Berichten: 151

    wat zijn nou precies de voor en nadelen van CP tegenover Electrisch blok?

    #128295

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    voordeel cp:
    – lichter vliegwiel = sneller op toeren
    nadelen cp:
    – afstellen
    – regelmatig (bij hoogtoerige setups) vervangen contactpunten & condensator

    voordeel elec:
    – nooit meer afstellen
    – gaat vrijwel niet kapot
    nadeel elec:
    – zwaarder vliegwiel, minder snel op toeren

    het verschil van gewicht tussen de 2 vliegwielen is te merken, maar niet storend
    beide vliegwielen kun je afdraaien, zo is een elektronisch vliegwiel bijna even “licht” te maken als een cp vliegwiel..
    een cp vliegwiel is daar in tegen nog lichter te maken

    #128296

    CiaoSTB
    Bijdrager
    Berichten: 151

    oke bedankt :thumb

    #128297

    niekst3r
    Bijdrager
    Berichten: 47

    op jmpb staat een krukaskeering(2.50) is dat het zelfde als een krukaslager zo nee waar kan ik die krukaslagers dan wel krijgen
    alvast bedankt
    ciaaooo

    #128298

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    nee een keerring is wel ff iets anders :p

    lagers heb je hier als set : http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3069

    #128302

    Tyrax
    Bijdrager
    Berichten: 92

    http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN1651

    Moet je bij deze snelgas ook nieuwe remgrepen kopen ? En is snelgas moeilijk te instaleren?
    Of wijst het zichzelf

    #128304

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    als joun remgreep vastzit aan de gashendel heb je een nieuwe remgreep nodig..
    voor de rest installeer je deze snelgas hetzelfde als je een normale gaskabel aansluit op je gashendel

    #128306

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    vraagje…Kan het kwaad om met een 43mm dr cilinder rond te gassen met onbewerkte snor carters πŸ˜• P.s: er zit wel een 12/10 carb onder en er komt een malossi filtertje op.

    #128307

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    het kan wel, maar je dr vind het wel prettig als hij wat meer voeding(lees: brandstof) krijgt, dus ik zou een 13/13 nemen en je inlaat op zijn minst uit boren…

    #128308

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    :thumb Thanks….Ik zal dan eens kijken voor dat inlaatgat missch uit te boren…Ik heb vandaag toch tijd zat

    #128309

    Rebel

    Jah daar heb je toch niets aan :s

    je hebt maar een 7mm inlaat als je er een 12.10 of 13.13 opgooit is dit juist geld verspilling :S

    #128310

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    πŸ˜‰ Khad het ook beginnen te denken en kheb mijn post aangepast πŸ˜‰ Die 12/10 zat er al op dus ja….Vraagje: ik heb dat blok eruit gekregen maar nu krijg ik hem onmogelijk in de juiste hoek om er weer in te krijgen πŸ™ Niemand tips

    #128311

    Robin89
    Bijdrager
    Berichten: 126

    Heeft iemand ervaring met de Helm Shiro Matzwart die ze bij JMPB verkopen? Of anders nog goede tips voor een helm voor een nette prijs?

    #128312

    Bubba
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Bij de liddl hadden ze laatst helmen:p

    #128313

    niels-nijsten
    Bijdrager
    Berichten: 262

    @angel, je blok weer onder je brommer krijgen?? eerst de krukas door het gat in het frame stoppen(daar waar de koppeling komt) en dan schuin omhoog kantelen hij zal even stroef gaan maar even doorduwen en hij schuift erin.(niet te hard duwen als je voelt dat het niet gaat!)

15 berichten aan het bekijken - 10,951 tot 10,965 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.