‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 9,646 tot 9,660 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #126839

    daveyy
    Bijdrager
    Berichten: 83

    heey wil zo me velgen spuiten. maar er zitten kogel lager balletjes in me voorvelg
    moe ik die er gwn uithalen?? ik ben er ok een paar kwijt kan ik die nieuw kopen??

    #126840

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ja die moet je er uithalen en ja je kan ze nieuw kopen.

    #126841

    disaster
    Bijdrager
    Berichten: 109

    FonS :

    disaster :
    oke dan zal ik nog ff nieuwe zuigerveren halen maar wel op de brommer.

    wat is de diamater van atena 50(eurocilindro)
    welke maat zuigerveren moet ik er in hebben 38.4mm?

    of meer

    ik kan het niet goed zien op de schuif maat wel meer dan 38 maar minder dan 38.5

    diameter van de cilinder is 38,4mm , dus je moet ook zuigerveren voor 38,4mm hebben uiteraard πŸ˜‰

    dank u had ik het toch goed wat ik heb op de gok nieuwe gekocht en die pasen goed.
    hoe lang moet ik ze ongeveer in rijden (met alu cillinder)
    de zuigervveren

    #126842

    markiej
    Bijdrager
    Berichten: 348

    50/75 km

    #126843

    disaster
    Bijdrager
    Berichten: 109

    niet een kwartier stationar laten lopen en af en toe en beetje gas geven en ook ff vol gas hel ff en dan is het wel goed toch en dan ff rijden en weer stationaar laten lopen dan is het wel goedt toch

    #126844

    Ziggys91
    Bijdrager
    Berichten: 274

    zou een hogedruk malossi kop op mijn setup uitmaken qua trekkracht?
    mijn setup:
    70cc dr evo
    13/13 @ 66
    12mm brom inlaat
    malossi filter
    top one(aankomend weekend wordt dit een homoet met blauwe trekveertjes ook nog)
    70 poelie

    #126848

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    nee

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #126849

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    st3yn :
    3) En op de vraag hoeveel: 1:50 +-. Dus 1 liter olie –> 50 liter euro 95. Kan je gewoon omrekenen. Bijvoorbeeld: 200ml olie + 10 liter benzine

    sommigen zeggen dat je wat meer olie moet gebruiken bij grotere cilinders klopt dat dan?

    #126854

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    joa, 1:45 ofso πŸ˜‰

    #126855

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Hallo people,

    Ik ga als ik mijn athena 50cctje heb mijn hele blokje reviseren :)! En nu is het zo dat ik ook gelijk de inlaat wil uitveilen. Nu heb ik daar alleen een vraag over, kan ik daar beter een rattenstaart of een vierkante vijl voor gebruiken? En hoe dik moet dat ding zijn? Ook moet ik aan de binnenkant van het inlaatvlak aan de linker en rechterkant een bepaalde ruimte over houden, maar hoeveel mm moet dat zijn?

    Edit: Ik heb trouwens geen kolomboormachine, nu was mijn idee om mijn grootcarter te klemmen tussen de workmate, en dan met de handboor eerst op te boren naar 12mm en daarna naar 13mm, en ik wou niet 18mm diep gaan maar 15mm om geen risico te lopen… Is dit wel verstandig?

    Alvast bedankt!

    #126856

    markiej
    Bijdrager
    Berichten: 348

    ik zou een rattenstaart gebruiken en dan over die mm’s ik heb gewoon naar mijn gevoel gedaan. en ik zou gewoon een scherp 13mm boor pakken en dan wel met de kolomboormachine want met een handboor ga de scheef boren dat weet ik wel zeker.

    #126857

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    markiej: hij heeft toch geen kolomboor, dat zegt hij juist:lol

    LeMoN: Het beste kan je gelijk 13 mm boren, anders heb je grote kans dat de boor gaat happen, waardoor je je spruitstukje naar de eeuwige jachtvelden helpt (hij breekt dan dus).
    15mm diep is oke, hoeveel ruimte je aan de binnenkant van het inlaatvlak over moet houden moet je gewoon op gevoel doen, als je er een stukje (1mm ofzo) vanaf blijft, is het altijd goed.
    Je moet hem natuurlijk niet TE groot maken voor 50cc!
    Welke vijl je gebruikt maakt niet zoveel uit, als je het gewenste resultaat maar behaalt:D

    #126858

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    okey, ja ik vind het er met een vierkante vijl mooier uit zien, en lijkt me logischer opzich want het hele inlaat vlak opent zich dan in een keer. ik vind 1mm over houden wel erg weinig, aangezien het een 50cc blokje word… dus ik dacht zelf aan iets van 3 tot 5 mm per kant… en ik kan eventueel kijken of ik de kolomboor op school kan gebruiken, dan moet ik alleen de leraar techniek heel lief aankijken en regel ik zelf wel de boor etc, ik moet ook wel een slangeklemmetje halen om me inlaat te verstevigen zegmaar πŸ˜›

    #126859

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    18mm kan 100% veilig. dat is al een maat met een veilige marge, het kan dieper.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #126860

    Loek
    Bijdrager
    Berichten: 963

    Ik heb de kleine vraag of iemand het uitlaten overzicht kan en wil fixen πŸ˜€ http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2

15 berichten aan het bekijken - 9,646 tot 9,660 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.