Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
19 juni 2007 om 23:23 #140918
He iedereen, ik sinds een paar dagen mijn 60cc Polini erop 😀 al stukjes gereden maar nog steeds inrijden en af en toe even opentrekken 😛 maar als ik dat doe dan vind ’t brommertje het niet zo leuk 😕 ik weet ook niet precies wat het is, bougies al van alles gprobeert van 6 tot 9 maar niks helpt, het gaat om het volgende, als ik tijdje op top gereden heb egt maar paar seconden en dan weer in de toeren laat zakken en dan weer gas bij geef dan reageert hij niet, helemaal nix rolt door en het liefst gaat ie uit maar als je kleine stootjes gas geeft dan wil die soms wel weer, en het rare is met lage snelheden 30/40 (top 65 ongv.) dan is er niks aan de hand! Bougies kleuren allemaal mooi bruin; B6 B7 B8 B9 allemaal goede kleur maar er is toch iets niet goed dan alleen weet ik niet wat zou iemand mij kunnen helpen? hieronder mijn setup;
#60cc Polini + Hdkop
#orginele carters
#90mm poulie
#13/13 met 56 sproeier
#orgineel luchtfilter
#orginele krukas
#proma circuit
Ik hoop dat iemand het weet want ik weet zo echt niet wat het is 😕
Alvast bedankt iedereen!!!
Mvg JUnk20 juni 2007 om 10:43 #140931reiniero :
ik had een vraagje ik was van plan om tog maar weer 80cc te kopen maar ik weet niet welke-malossi
-polini
-pinasco
-athenawelke is goed heeft iemand ervaring met 1 van deze cilinder qua trekkracht en snelheid?
??
20 juni 2007 om 10:49 #140932junk :
He iedereen, ik sinds een paar dagen mijn 60cc Polini erop 😀 al stukjes gereden maar nog steeds inrijden en af en toe even opentrekken 😛 maar als ik dat doe dan vind ’t brommertje het niet zo leuk 😕 ik weet ook niet precies wat het is, bougies al van alles gprobeert van 6 tot 9 maar niks helpt, het gaat om het volgende, als ik tijdje op top gereden heb egt maar paar seconden en dan weer in de toeren laat zakken en dan weer gas bij geef dan reageert hij niet, helemaal nix rolt door en het liefst gaat ie uit maar als je kleine stootjes gas geeft dan wil die soms wel weer, en het rare is met lage snelheden 30/40 (top 65 ongv.) dan is er niks aan de hand! Bougies kleuren allemaal mooi bruin; B6 B7 B8 B9 allemaal goede kleur maar er is toch iets niet goed dan alleen weet ik niet wat zou iemand mij kunnen helpen? hieronder mijn setup;
#60cc Polini + Hdkop
#orginele carters
#90mm poulie
#13/13 met 56 sproeier
#orgineel luchtfilter
#orginele krukas
#promaIk hoop dat iemand het weet want ik weet zo echt niet wat het is 😕
Alvast bedankt iedereen!!!
Mvg JUnkMisschien je carberatuur ff goed schoon maken
20 juni 2007 om 10:49 #140933Heyy
Ik heb even een domme vraag..
IK heb 50 cc erop.
Gaat hij harder als ik er een 70 cc cillinderkop erop zet?
Ofniet op 50 cc:?20 juni 2007 om 10:51 #140934nee net niet
20 juni 2007 om 10:52 #140935reiniero :
nee net nietEn trekt hij dan ook niet beter op dan?
20 juni 2007 om 10:56 #140936Nope
20 juni 2007 om 10:58 #140937reiniero :
reiniero :
ik had een vraagje ik was van plan om tog maar weer 80cc te kopen maar ik weet niet welke-malossi
-polini
-pinasco
-athenawelke is goed heeft iemand ervaring met 1 van deze cilinder qua trekkracht en snelheid?
??
Malossi, goeie fijne cilinder, trekt goed op maar vooral sterk in midden en hoge toeren
Polini, tjah, de beukpower cilinder, trekt erg hard, hele hoge toerentallen houdt hij niet zo van (alsnog 5.5pk)
Pinasco, Sil was er erg tevreden over, zelf vind ik poortjes erg mieterig. Optrekken deed hij erg goed, maar of hij ook veel vermogen levert en veel toeren wil draaien weet ik niet
Athena, 43mm versie is erg snel en wil ook goed toeren maken. Trekt behoorlijk goed, maar krijgt vooral veel power in midden en hoge toeren.Ik zou de Athena nemen, gave cilinder, en je bent de eerste op de site ermee !:P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno20 juni 2007 om 11:08 #140938ok dan word het de athena dan maar:P hoop dat het was maar ja athena maakt ook geen troep eh en moet ik dan meteen gele drukveer mee bestellen en welke rollentjes zou ik dan moeten hebben?
20 juni 2007 om 11:17 #140939rollen rond 5,5 a 6 gram ofzo
gele drukveer en zwarte trekveren is prima
Mike20 juni 2007 om 11:28 #140940ooh ja ik kon trouwens ook nog een membraam cilinder krijgen ik weet niet of dat wat is maar ik kon die krijgen voor 85 euro inclusief membraam spruitstuk en 15mm bing carb
edit : zit wel geen zuiger bij
20 juni 2007 om 14:30 #140941
sjaak trekhaakhey ff een vraag.
ik heb me gister een nieuwe cilinderkop gekocht van pinasco voor 70 cc ,maar nu hebbe ze de verkeerde koppakking erbij gegeven ,namelijk een voor 80 cc, dus is zo`n 3 mm verschil,kan ik deze gewoon gebruike?20 juni 2007 om 14:40 #140942ik heb motor helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt enzo..
maar als ik weer alles in elkaar zet, moet er dan een beetje motorolie bij of zo iets?
wantjah, toen ik hem uit elkaar haalde zat veel onder olie voor het beter glijden,
maar als ik de motor in elkaar zet smeert hij zich dan na een tijdje zich zelf weer of zeg je,
je kan beter eerst van te voren wat olie in doen??alvast bedankt,, L@tors
simon20 juni 2007 om 15:17 #140943Ik heb nu m’n brommer afgesteld.
Ik heb sproeier 66 erin op een 50 cc:D
En nu is ie pas koffiebruin.
Is dat niet te GROOT voor 50 cc?
Of ligt het eraan dat m’n inlaat ook is uitgeboort:?
Ik vind dat wel een beetje raar op m’n 70 cc had ik sproeier 58,en met 50 cc sproeier 66;)20 juni 2007 om 15:27 #140944@ sjaak trekhaak: ja dat gaat gewoon 😉
@ simonferrari: ff met je vinger wat 2 takt olie over de cilinderwand smeren, en wat in je lagers druppelen, doe ik ook altijd 😉 natuurlijk wel ff rustig rijden in het begin voor goede smering
@ kelvin: sproeier is aan de grote kant ja, welk luchtfilter heb je? ik had met malo filter, 13/13 + bewerkte inlaat, 50cc DR en citypower 60 erin, jij zal 62, hooguit 64 moeten hebben
-
Gebruiker
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.