‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 5,116 tot 5,130 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #140918

    junk
    Bijdrager
    Berichten: 2

    He iedereen, ik sinds een paar dagen mijn 60cc Polini erop 😀 al stukjes gereden maar nog steeds inrijden en af en toe even opentrekken 😛 maar als ik dat doe dan vind ’t brommertje het niet zo leuk 😕 ik weet ook niet precies wat het is, bougies al van alles gprobeert van 6 tot 9 maar niks helpt, het gaat om het volgende, als ik tijdje op top gereden heb egt maar paar seconden en dan weer in de toeren laat zakken en dan weer gas bij geef dan reageert hij niet, helemaal nix rolt door en het liefst gaat ie uit maar als je kleine stootjes gas geeft dan wil die soms wel weer, en het rare is met lage snelheden 30/40 (top 65 ongv.) dan is er niks aan de hand! Bougies kleuren allemaal mooi bruin; B6 B7 B8 B9 allemaal goede kleur maar er is toch iets niet goed dan alleen weet ik niet wat zou iemand mij kunnen helpen? hieronder mijn setup;
    #60cc Polini + Hdkop
    #orginele carters
    #90mm poulie
    #13/13 met 56 sproeier
    #orgineel luchtfilter
    #orginele krukas
    #proma circuit
    Ik hoop dat iemand het weet want ik weet zo echt niet wat het is 😕
    Alvast bedankt iedereen!!!
    Mvg JUnk

    #140931

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    reiniero :
    ik had een vraagje ik was van plan om tog maar weer 80cc te kopen maar ik weet niet welke

    -malossi
    -polini
    -pinasco
    -athena

    welke is goed heeft iemand ervaring met 1 van deze cilinder qua trekkracht en snelheid?

    ??

    #140932

    masterman
    Bijdrager
    Berichten: 305

    junk :
    He iedereen, ik sinds een paar dagen mijn 60cc Polini erop 😀 al stukjes gereden maar nog steeds inrijden en af en toe even opentrekken 😛 maar als ik dat doe dan vind ’t brommertje het niet zo leuk 😕 ik weet ook niet precies wat het is, bougies al van alles gprobeert van 6 tot 9 maar niks helpt, het gaat om het volgende, als ik tijdje op top gereden heb egt maar paar seconden en dan weer in de toeren laat zakken en dan weer gas bij geef dan reageert hij niet, helemaal nix rolt door en het liefst gaat ie uit maar als je kleine stootjes gas geeft dan wil die soms wel weer, en het rare is met lage snelheden 30/40 (top 65 ongv.) dan is er niks aan de hand! Bougies kleuren allemaal mooi bruin; B6 B7 B8 B9 allemaal goede kleur maar er is toch iets niet goed dan alleen weet ik niet wat zou iemand mij kunnen helpen? hieronder mijn setup;
    #60cc Polini + Hdkop
    #orginele carters
    #90mm poulie
    #13/13 met 56 sproeier
    #orgineel luchtfilter
    #orginele krukas
    #proma

    Ik hoop dat iemand het weet want ik weet zo echt niet wat het is 😕
    Alvast bedankt iedereen!!!
    Mvg JUnk

    Misschien je carberatuur ff goed schoon maken

    #140933

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    Heyy

    Ik heb even een domme vraag..

    IK heb 50 cc erop.
    Gaat hij harder als ik er een 70 cc cillinderkop erop zet?
    Ofniet op 50 cc:?

    #140934

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    nee net niet

    #140935

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    reiniero :
    nee net niet

    En trekt hij dan ook niet beter op dan?

    #140936

    masterman
    Bijdrager
    Berichten: 305

    Nope

    #140937

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    reiniero :

    reiniero :
    ik had een vraagje ik was van plan om tog maar weer 80cc te kopen maar ik weet niet welke

    -malossi
    -polini
    -pinasco
    -athena

    welke is goed heeft iemand ervaring met 1 van deze cilinder qua trekkracht en snelheid?

    ??

    Malossi, goeie fijne cilinder, trekt goed op maar vooral sterk in midden en hoge toeren
    Polini, tjah, de beukpower cilinder, trekt erg hard, hele hoge toerentallen houdt hij niet zo van (alsnog 5.5pk)
    Pinasco, Sil was er erg tevreden over, zelf vind ik poortjes erg mieterig. Optrekken deed hij erg goed, maar of hij ook veel vermogen levert en veel toeren wil draaien weet ik niet
    Athena, 43mm versie is erg snel en wil ook goed toeren maken. Trekt behoorlijk goed, maar krijgt vooral veel power in midden en hoge toeren.

    Ik zou de Athena nemen, gave cilinder, en je bent de eerste op de site ermee !:P

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #140938

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ok dan word het de athena dan maar:P hoop dat het was maar ja athena maakt ook geen troep eh en moet ik dan meteen gele drukveer mee bestellen en welke rollentjes zou ik dan moeten hebben?

    #140939

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    rollen rond 5,5 a 6 gram ofzo

    gele drukveer en zwarte trekveren is prima

    Mike
    #140940

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ooh ja ik kon trouwens ook nog een membraam cilinder krijgen ik weet niet of dat wat is maar ik kon die krijgen voor 85 euro inclusief membraam spruitstuk en 15mm bing carb

    edit : zit wel geen zuiger bij

    #140941

    sjaak trekhaak

    hey ff een vraag.
    ik heb me gister een nieuwe cilinderkop gekocht van pinasco voor 70 cc ,maar nu hebbe ze de verkeerde koppakking erbij gegeven ,namelijk een voor 80 cc, dus is zo`n 3 mm verschil,kan ik deze gewoon gebruike?

    #140942

    simonferrari
    Bijdrager
    Berichten: 454

    ik heb motor helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt enzo..
    maar als ik weer alles in elkaar zet, moet er dan een beetje motorolie bij of zo iets?
    wantjah, toen ik hem uit elkaar haalde zat veel onder olie voor het beter glijden,
    maar als ik de motor in elkaar zet smeert hij zich dan na een tijdje zich zelf weer of zeg je,
    je kan beter eerst van te voren wat olie in doen??

    alvast bedankt,, L@tors
    simon

    #140943

    Kelvin
    Bijdrager
    Berichten: 612

    Ik heb nu m’n brommer afgesteld.
    Ik heb sproeier 66 erin op een 50 cc:D
    En nu is ie pas koffiebruin.
    Is dat niet te GROOT voor 50 cc?
    Of ligt het eraan dat m’n inlaat ook is uitgeboort:?
    Ik vind dat wel een beetje raar op m’n 70 cc had ik sproeier 58,en met 50 cc sproeier 66;)

    #140944

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    @ sjaak trekhaak: ja dat gaat gewoon 😉

    @ simonferrari: ff met je vinger wat 2 takt olie over de cilinderwand smeren, en wat in je lagers druppelen, doe ik ook altijd 😉 natuurlijk wel ff rustig rijden in het begin voor goede smering

    @ kelvin: sproeier is aan de grote kant ja, welk luchtfilter heb je? ik had met malo filter, 13/13 + bewerkte inlaat, 50cc DR en citypower 60 erin, jij zal 62, hooguit 64 moeten hebben :thumb

15 berichten aan het bekijken - 5,116 tot 5,130 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.