‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 2,836 tot 2,850 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #138268

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    is allemaal geen probleem, maar waarom koop je een ander carter als ik vragen mag? gewoon de inlaat van je snorcarter bewerken 😉

    #138269

    GK
    Bijdrager
    Berichten: 336

    ze zeggen dat snor meer andere dingen heeft zoals drijfstand of hou heet dat ding

    #138270

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    ehm, zover als ik weet, heeft een standaard snor dit anders;

    – inlaattiming (krukas dus)
    – uitlaat
    – inlaatgat
    – carburateur
    – naaf / klok

    uitlaat, carb en klok heb je al gefixt, dus als je je inlaatje bewerkt heb je praktisch een brommer

    #138271

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    ik rijd nu nog met m’n std cilinder kop en wil binnekort me hd er even opzetten…. maar wat scheelt dit nou egt? gaan ik harder rijden of sneller optrekken?

    of is het zoiteis dat ik meer compressie heb dus meer prestatie?

    nou wil ik weten hoe een hd kop dan anders inmekaar zit.. en wat het verschil zal worden als je ciao met std kop goed loopt en dan een hd kop erop zet.

    bedankt!

    grtz

    Mike
    #138272

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    De `squish`rand is simpelgezegd bij een std. hoger (ong 5 mm) Bij een HD is deze opstaande rand slechts 1 of 2 mm. Je ziet dit in de praktijk doordat je kop dan dichter op je cilinder zit (bij een HD dan). Ook heeft een HD kop vaak een centrale verbrandingsruimte ipv de schuingelegen bij een std. Ik zelf merk bij de 70 DR dat met een HD kop hij wat feller is maar heel veel scheelt t niet. Meer iets voor als je echt alles uit je blokkie wil halen wat erin zit.

    #138273

    mo1uh
    Bijdrager
    Berichten: 140

    Probleempje met brommer van me vriendin:

    Viel zomaar uit, leek of benzine op was maar is niet zo.

    Loopt alleen met choke en heel eventjes paar seconden, en hoort alsof ie steeds verzuipt als je gas wilt geven.

    Wat kan dit wezen, sproeier ofzo?

    #138274

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    Waarschijnlijk is je sproeier/spraybar verstopt geraakt.

    #138275

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    mo1uh :
    Probleempje met brommer van me vriendin:

    Viel zomaar uit, leek of benzine op was maar is niet zo.

    Loopt alleen met choke en heel eventjes paar seconden, en hoort alsof ie steeds verzuipt als je gas wilt geven.

    Wat kan dit wezen, sproeier ofzo?

    misschien sproeier los?

    #138276

    WillemVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Ik heb een vraagje over mengsmeering over Vespa super bravo … ik heb benzine en n fles 2 tact oli ( gekocht voor een scooter) is dit de goede oli die bij de benzine moet ? en als dat dr bij kan hoeveel oli moet bij bijv 1 liter benzine ?:P miss domme vraag maar k heb pas net brommer 😉

    #138277

    Jeroen
    Bijdrager
    Berichten: 575

    scooter olie is goed, en mengen is 1 : 50, dus bij 50 liter benzine 1 liter olie.

    1 / 50 = 0,02 L olie bij 1 liter benzine

    #138278

    mo1uh
    Bijdrager
    Berichten: 140

    Ok sproeier zat niet verstopt, bougie enz nieuw.

    Alleen 1 vraagje, benzine die in het vlotterbakje komt gaat dat via de sproeier of niet?

    #138279

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    Jeroen :
    scooter olie is goed, en mengen is 1 : 50, dus bij 50 liter benzine 1 liter olie.

    1 / 50 = 0,02 L olie bij 1 liter benzine

    je kan het beste 1 op 35 mengen, dus op 35 liter benzin 1 liter olie

    #138280

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    mo1uh :
    Ok sproeier zat niet verstopt, bougie enz nieuw.

    Alleen 1 vraagje, benzine die in het vlotterbakje komt gaat dat via de sproeier of niet?

    het gaat via de sproeier de cilinder in het komt binnen via de vlotter (dat pinnetje waar hij aan vast zit)

    #138281

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    das veels te veel man. 1 op 40 is bij inrijden, of 1 op 45 maar 1 op 35 is veeeeeeeeels te veel! krijg je veel roet van

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #138282

    stijnvleut
    Bijdrager
    Berichten: 169

    wat zijn de verzend kosten als ik een vario op mop shop bestel? want op jmpb zijn ze op, en als ik de MHR vario koop. krijg ik die gele druk veer die erachter ligt er dan bij? en … die is dan tog voor achter koppeling ( hele stomme vraag misschien)

15 berichten aan het bekijken - 2,836 tot 2,850 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.