‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,591 tot 1,605 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
  • #136189

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    pleasure :
    Ik heb een vraagje:

    Ik ga een ciao laten poedercoaten voor mijn zusje, maar is het dan nodig om die veren + houders uit de voorvork te halen of kan ik die mee laten coaten? Want ze zijn nog in goede staat en het is altijd een rotklus om ze er in te krijgen…

    Die zul je er toch uit moeten halen, tijdens het ‘afbakken’ zullen anders de nylon bussen smelten, waardoor je ruimte op je schommel armen krijgt…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #136190

    Biker-mouse
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Ik heb een snor ciao gekocht, rijdt veel te langzaam. Ding moet gewoon 50km/u lopen. Het duurt zo veel te lang voordat ik in de kroeg ben.

    Kan ik dan beter een bromblokje kopen en die er onder schroeven, of hoef je een snor blok maar iets aan te passen zodat hij 50km/u rijdt??

    Wat is eigenlijk het verschil tussen een brom- en snorblok??

    Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.
    #136191

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    kleinere inlaat/carburateur, vaak een vertraging in het achterwiel. Meestal als je een nog standaard ciao hebt (snor) dan hoef je er alleen maar een vertanding van een brom in te zetten. (of je koopt je gewoon een 65mm poelie op de snorvertanding, trekt ie ook wel)

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #136192

    Monstercitta
    Bijdrager
    Berichten: 241

    Koop een city power(uitlaat) en een kleinere poeli niet te klein anders trekt hij sloom weg. En fftjes iets grote sproeier. En dan meot je wel 50 lopen. Of je moet je inlaat veilen en er een 13/13 op zetten. Check de how to’s hoe je dat moet

    #136193

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Het ligt ook heel erg aan je cilindertje hoe hardt je rijdt. Met een oud beesje haal je meestal de 45 maar, terwijl met een fris en fruitige 50cc standaard je de 50 wel haalt.

    En zorg ervoor dat je een Citty power koopt, GEEEN ciao 45km uur uitlaat, want die zijn alsnog begrenst. Ze rijden wel goed, maar gaan tegenresoneren (soort van stotteren) op de top. Kom omdat de bocht 22mm dik is ipv 25mm dik (citty power).

    Als je niet uitveilt met snorblok dan gewoon je 10/7 carb opboren tot een 10/10 carb,
    Als je niet uitveilt met bromblok dan ook gewoon je 10/7 carb opboren tot 10/10 (of de 10/12 erop laten zitten)
    Als je wel uitveilt dan een 13.13 monteren (of je 12/10 opboren tot 13.13 (zie barry’s howto, daarin is het uitstekend uitgelegt:D)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #136194

    JL
    Bijdrager
    Berichten: 177

    weet iemand of er ook ergens kickstartrubbers te koop zijn??? JMPB ofzo?? khep al gezocht op die site maar niet gevonden

    #136195

    Biker-mouse
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Bedankt voor de snelle reacties.

    Waaraan kan ik een city power uitlaat herkennen ipv een ciao 45km/u uitlaat? Of staat dat duidelijk op de verpakking als je die koopt?
    Iemand nog een 13/13 carbje te koop?

    Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.
    #136196

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    dat staat er meestal wel op ja maar gewoon ff goed na vragen

    #136200

    Biker-mouse
    Bijdrager
    Berichten: 96

    ArvidW :
    Het ligt ook heel erg aan je cilindertje hoe hardt je rijdt. Met een oud beesje haal je meestal de 45 maar, terwijl met een fris en fruitige 50cc standaard je de 50 wel haalt.

    En zorg ervoor dat je een Citty power koopt, GEEEN ciao 45km uur uitlaat, want die zijn alsnog begrenst. Ze rijden wel goed, maar gaan tegenresoneren (soort van stotteren) op de top. Kom omdat de bocht 22mm dik is ipv 25mm dik (citty power).

    Als je niet uitveilt met snorblok dan gewoon je 10/7 carb opboren tot een 10/10 carb,
    Als je niet uitveilt met bromblok dan ook gewoon je 10/7 carb opboren tot 10/10 (of de 10/12 erop laten zitten)
    Als je wel uitveilt dan een 13.13 monteren (of je 12/10 opboren tot 13.13 (zie barry’s howto, daarin is het uitstekend uitgelegt:D)

    Heb er een 10/7 carbje opliggen. Heeft het opboren hetzelfde effect als een 13/13 carb zou hebben?

    Kan ik er gewoon een 13/13 achter hangen? Of heeft dit geen nut zonder het uitvijlen van het carter?
    Wat voor sproeier hoort er over het algemeen in een 13/13 carbje in mijn geval. (standaard vespa ciao snorblok)

    Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.
    #136201

    Jelle89

    de 10-7 kan je opboren tot 13/13 dan heb je hetzelfde effect als je een 13/13 koopt, maar het heeft geen nut omdat je je carter niet hebt uitgeveild..dus als je dat doet, dan kan je wel een 13/13 erop zetten

    #136202

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Komen de spoelpoorten van een 70 dr evo overeen met die van een speede engine? Of moeje je speed engine dan nog aanpassen

    #136203

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    hoef je niet aan te passen hoor 🙂 komt goed overeen..

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #136204

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    ik denk ook als je iets gaat bewerken dat je dan beter de cilinder kan bewerken anders als je weer een andere cilinder wil heb je mischien het carter bewerkt voor die 70 dr en dan werkt een andere niet meer zo goed

    #136206

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    2vragen:
    Welk zijstandaard kan er nog meer op een citta achterbrug? De ‘normale’ past niet icm kick.
    Kun je ook zelf een koppakking maken..? Bromboeren zijn dicht hier op maandag en wil wel weer morgen kunnen scheuren… 😛

    #136207

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Herr FlicK :
    hoef je niet aan te passen hoor 🙂 komt goed overeen..

    Het levert dus geen blinde poorten op das mooi :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,591 tot 1,605 (van in totaal 12,450)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.