Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
This topic contains 12,449 reacties, has 416 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
10 september 2006 om 22:25 #136189
pleasure :
Ik heb een vraagje:Ik ga een ciao laten poedercoaten voor mijn zusje, maar is het dan nodig om die veren + houders uit de voorvork te halen of kan ik die mee laten coaten? Want ze zijn nog in goede staat en het is altijd een rotklus om ze er in te krijgen…
Die zul je er toch uit moeten halen, tijdens het ‘afbakken’ zullen anders de nylon bussen smelten, waardoor je ruimte op je schommel armen krijgt…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 september 2006 om 23:54 #136190Ik heb een snor ciao gekocht, rijdt veel te langzaam. Ding moet gewoon 50km/u lopen. Het duurt zo veel te lang voordat ik in de kroeg ben.
Kan ik dan beter een bromblokje kopen en die er onder schroeven, of hoef je een snor blok maar iets aan te passen zodat hij 50km/u rijdt??
Wat is eigenlijk het verschil tussen een brom- en snorblok??
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.11 september 2006 om 00:01 #136191kleinere inlaat/carburateur, vaak een vertraging in het achterwiel. Meestal als je een nog standaard ciao hebt (snor) dan hoef je er alleen maar een vertanding van een brom in te zetten. (of je koopt je gewoon een 65mm poelie op de snorvertanding, trekt ie ook wel)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 september 2006 om 00:02 #136192Koop een city power(uitlaat) en een kleinere poeli niet te klein anders trekt hij sloom weg. En fftjes iets grote sproeier. En dan meot je wel 50 lopen. Of je moet je inlaat veilen en er een 13/13 op zetten. Check de how to’s hoe je dat moet
11 september 2006 om 07:33 #136193Het ligt ook heel erg aan je cilindertje hoe hardt je rijdt. Met een oud beesje haal je meestal de 45 maar, terwijl met een fris en fruitige 50cc standaard je de 50 wel haalt.
En zorg ervoor dat je een Citty power koopt, GEEEN ciao 45km uur uitlaat, want die zijn alsnog begrenst. Ze rijden wel goed, maar gaan tegenresoneren (soort van stotteren) op de top. Kom omdat de bocht 22mm dik is ipv 25mm dik (citty power).
Als je niet uitveilt met snorblok dan gewoon je 10/7 carb opboren tot een 10/10 carb,
Als je niet uitveilt met bromblok dan ook gewoon je 10/7 carb opboren tot 10/10 (of de 10/12 erop laten zitten)
Als je wel uitveilt dan een 13.13 monteren (of je 12/10 opboren tot 13.13 (zie barry’s howto, daarin is het uitstekend uitgelegt:D)AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 september 2006 om 08:28 #136194weet iemand of er ook ergens kickstartrubbers te koop zijn??? JMPB ofzo?? khep al gezocht op die site maar niet gevonden
11 september 2006 om 10:30 #136195Bedankt voor de snelle reacties.
Waaraan kan ik een city power uitlaat herkennen ipv een ciao 45km/u uitlaat? Of staat dat duidelijk op de verpakking als je die koopt?
Iemand nog een 13/13 carbje te koop?Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.11 september 2006 om 10:52 #136196dat staat er meestal wel op ja maar gewoon ff goed na vragen
11 september 2006 om 15:11 #136200ArvidW :
Het ligt ook heel erg aan je cilindertje hoe hardt je rijdt. Met een oud beesje haal je meestal de 45 maar, terwijl met een fris en fruitige 50cc standaard je de 50 wel haalt.En zorg ervoor dat je een Citty power koopt, GEEEN ciao 45km uur uitlaat, want die zijn alsnog begrenst. Ze rijden wel goed, maar gaan tegenresoneren (soort van stotteren) op de top. Kom omdat de bocht 22mm dik is ipv 25mm dik (citty power).
Als je niet uitveilt met snorblok dan gewoon je 10/7 carb opboren tot een 10/10 carb,
Als je niet uitveilt met bromblok dan ook gewoon je 10/7 carb opboren tot 10/10 (of de 10/12 erop laten zitten)
Als je wel uitveilt dan een 13.13 monteren (of je 12/10 opboren tot 13.13 (zie barry’s howto, daarin is het uitstekend uitgelegt:D)Heb er een 10/7 carbje opliggen. Heeft het opboren hetzelfde effect als een 13/13 carb zou hebben?
Kan ik er gewoon een 13/13 achter hangen? Of heeft dit geen nut zonder het uitvijlen van het carter?
Wat voor sproeier hoort er over het algemeen in een 13/13 carbje in mijn geval. (standaard vespa ciao snorblok)Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.11 september 2006 om 15:15 #136201
Jelle89de 10-7 kan je opboren tot 13/13 dan heb je hetzelfde effect als je een 13/13 koopt, maar het heeft geen nut omdat je je carter niet hebt uitgeveild..dus als je dat doet, dan kan je wel een 13/13 erop zetten
11 september 2006 om 15:19 #136202Komen de spoelpoorten van een 70 dr evo overeen met die van een speede engine? Of moeje je speed engine dan nog aanpassen
11 september 2006 om 15:22 #136203hoef je niet aan te passen hoor 🙂 komt goed overeen..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 september 2006 om 15:43 #136204ik denk ook als je iets gaat bewerken dat je dan beter de cilinder kan bewerken anders als je weer een andere cilinder wil heb je mischien het carter bewerkt voor die 70 dr en dan werkt een andere niet meer zo goed
11 september 2006 om 16:36 #1362062vragen:
Welk zijstandaard kan er nog meer op een citta achterbrug? De ‘normale’ past niet icm kick.
Kun je ook zelf een koppakking maken..? Bromboeren zijn dicht hier op maandag en wil wel weer morgen kunnen scheuren… 😛11 september 2006 om 16:55 #136207Herr FlicK :
hoef je niet aan te passen hoor 🙂 komt goed overeen..Het levert dus geen blinde poorten op das mooi
-
Gebruiker
Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.