‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 26,086 tot 26,100 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
  • #121972

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    basdert :
    Goedemorgen,

    Ik heb een vraagje. Ik wil mijn condensator vervangen en ik heb nog geen vliegwieltrekker om te kijken welke ik nodig heb. Deze wil ik gelijk mee bestellen met mijn condensator. Kunnen jullie mij vertellen welke ik nodig heb ? met 1 of met 2 draden?

    Ik heb een Vespa Ciao mix (elektrisch) snor.

    Alvast bedankt,

    Bas

    Een Ciao mix heeft geen los te vervangen condensator in het blok zitten. Als ik me niet vergis zit de condensator in de CDI, en die is alleen in zijn geheel te vervangen.

    Ik neem aan dat je je condensator wilt vervangen omdat je Ciao niet lekker loopt, je kunt een topic over je probleem aanmaken in de troubleshooting sectie waar we wellicht samen kunnen achterhalen wat er precies aan de hand is.

    #121973

    dirkwim
    Bijdrager
    Berichten: 193

    Ik heb mijn krukas op de grond laten stuiteren. Op het zicht is er niks te zien. Zal deze hierdoor uit balans geraakt kunnen zijn en heeft dit nadelig effect voor een standaard citta?

    EN waar zou je je krukas kunnen richten (omgeving amsterdam)

    #120159

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    @dirkwim

    krom zal je krukas niet snel zijn. Tenzij die van 8 hoog van de balustrade is gerold en op het beton is geklapt.
    Ook ligt het er aan waar op deze terecht is gekomen. Mocht ie dan toch uit balans zijn kan je denk ik beter een nieuwe kopen omdat het mij niet rendabel lijkt voor onze krukjes.

    #121979

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Is de technigas cc of de simonini racing hoogtoeriger ?

    Mvg
    Jeroen

    #121980

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    @dirkwim
    Ik zou goed kijken of er geen bramen of deukjes zitten in de krukwang aan de inlaatkant.
    Een deukje in ijzer heeft altijd opstaande kantjes.

    En die beschadigen je inlaatvlakje.

    #121981

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    @ Vespaatje, Dit is niet zo direct te stellen. Hangt van meerdere factoren af.

    #121982

    Antekrees
    Bijdrager
    Berichten: 5

    lager HK 1514
    keering 15x21x3

    Kickrondsels zijn voorzien van nieuwe lagers en keerringen. Ze lopen wel soepeler dan voorheen, maar niet zoals ik denk dat het hoort.
    Zonder kickrondsel klappen de crankjes meteen terug naar voren, met rondsel gaan ze nieteens naar het begin van de kickstand.

    Waarmee smeren jullie de rondsels? En dan vooral de kant met de kogeltjes.

    #121983

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    @antekees

    Dat prop ik meestal helemaal vol met SKF lagervet. Er zit oorspronkelijk ook al zo’n zelfde soort vet in voordat je hem openmaakt.

    #121984

    Ziggys91
    Bijdrager
    Berichten: 274

    Ik wil mijn middenstandaard er onder uit halen, ik heb de twee uitsteeksels van de veer al uit de gaatjes getikt maar nu zit de bus waar de veer en de middenbok omheen zit muurvast in het frame. Ik heb gezocht en toen kwam ik op er uit slijpen of er uit slaan. Nou ben ik de tweede optie al de hele ochtend aan het proberen maar er zit geen beweging in. Hoe krijg ik de middenbok er het beste onder uit zonder gelijk te gaan slijpen?
    Thanks alvast!

    #121985

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Zigys91

    Probeer een uiteinde een beetje samen te knijpen met een tang, dan ben je binnen een half uurtje klaar 😉

    #121990

    Sven-L
    Bijdrager
    Berichten: 22

    weet iemand waar er nog citta wielplaten (wieldiscs) te verkrijgen zijn?

    #121991

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Op marktplaats staan ze wel is te koop nu ook weer.

    #121992

    basdert
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Hallo,

    Ik heb een vraagje, Ik wil de inlaat uit veilen van mijn Ciao mix. nu heb ik een pakking set gekocht maar hier zit geen keerring in voor de kant van de oliepomp. is het mogelijk om de carters van elkaar te halen zonder deze keerring te slopen?

    Gr,

    Bas

    #121993

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339
    #120570

    basdert
    Bijdrager
    Berichten: 37

    basdert :
    Hallo,

    Ik heb een vraagje, Ik wil de inlaat uit veilen van mijn Ciao mix. nu heb ik een pakking set gekocht maar hier zit geen keerring in voor de kant van de oliepomp. is het mogelijk om de carters van elkaar te halen zonder deze keerring te slopen?

    Gr,

    Bas

    Kan ik deze er van te voren uithalen of moet ik dan gewoon de kleine carter heel voorzichtig warm stoken?
    Als ik hem er uit moet halen, hoe moet dit?

    alvast bedankt,

    Bas

15 berichten aan het bekijken - 26,086 tot 26,100 (van in totaal 26,188)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.