‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 25,921 tot 25,935 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
  • #121560

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Beste allemaal,

    Er is iemand op speurders.nl wat onderdelen van me wilt kopen. Volgens zeggen een Amerikaan die vaart en zo nu en dan de haven van Rotterdam aandoet. Allemaal heel leuk en aardig, maar ik vroeg me af of iemand wel eens zaken heeft gedaan met hem. Hij wilt geld overboeken en via een agentschap de delen ophalen.
    Hij gaf geen naam, ik heb wel zn email: happytraveler00111@gmail.com

    Kent iemand deze persoon?
    Ik vertrouw het voor geen meter.

    #121561

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Niet op reageren!

    Gr. Wim.

    #121562

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Ik was het niet van plan. Die beste man wringt zich in allerlei bochten om mn bankgegevens te krijgen 😆

    #121576

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Zijn er nog Pinasco DEPS zuigerveren te koop ?
    Zo niet, welke zuigerveren kan ik wel gebruiken ?

    Mvg
    Jeroen

    #121579

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339
    #121598

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Jongens, ik heb net een perso aangemaakt maar ik krijg de plaatjes niet te zien.
    Ik wil graag google drive gebruiken, maar het lukt nog niet echt.
    Weet iemand raad?

    Edit: Op mijn eigen site werkt het gewoon, maar hier moet er blijkbaar perse .jpg achteraan staan?

    No replacement for displacement
    #121601

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hoi ik heb het gezien ja

    het antwoord is :
    Nee de link moet tussen staan.

    het plaajes icoon aanklikken dan zie je dus verschijnen en dan de link er tussen plakken.

    Maar je foto,s uplouden naar imgur is het gemakkelijkst.
    daar staat namelijk bij elke foto die je oploud al een link die je hier gewoon kan plakken.

    ik hoop datje hier iets mee kan

    #121602

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    De link had ik daar tussen staan inderdaad.
    Ik heb nu een andere manier gebruikt en hij doet het :thumb

    Ik het het zo op gelost:
    https://googledrive.com/host//

    Imgur is inderdaad makkelijker, maar dan moet ik alles verkassen daar naartoe en moet ik 2 dingen gebruiken/updaten

    No replacement for displacement
    #119652

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Past een leovince sp ciao-versie ook onder een si-brug?

    #121651

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    Mag je volgens de wet je verlichting laten werken op een battery pack?
    Mijn koplamp is een LED bouwlamp die op mijn voorspatbord is gemonteerd en dat werkt erg goed. De accu wil ik in de ‘ oude koplamp’ inbouwen en die koplamp afdekken met een plaatje waar dan bv een race nr. op komt te staan ofzo…
    Ziet er nu nog een beetje rommelig uit, maar eenmaal weggewerkt zie je geen draden meer, mar mijn vraag is dus: Mag dat??

    #121652

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Als ik het onderstaande mag geloven doen ze er niet zo moeilijk over.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/brommer/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-regels-voor-de-verlichting-en-reflectie-op-mijn-bromfiets-brommer

    En ik vermoedt eigenlijk ook dat het wel mag, aangezien ik hier vaak (lees HEEL vaak) brommers zie rijden met alleen een fietslampje.

    Ik begrijp dat nooit trouwens, zo moeilijk is het niet om een bolletje te vervangen :).

    #121654

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    Met een mix blokje nog nooit een bolletje hoeven vervangen. Maar met die 43mm cilinder op een CP blok vreet ie bolletjes, ..Maar ik ga voor het extra licht en betrouwbaarheid ..De kabelboom maak ik zelf wel en de accu gaat 20 uur mee..
    Is ‘ie bijna leeg dan plug ik hem een paar uur in de lader…ik ben gewoon te lui om een laadsysteem te maken en hou er ook van licht te hebben als de motor niet draait ..
    Dus een accu of lipo-pack it will be….

    Thanks voor die link..

    #121655

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    Het maakt niet uit of je verlichting brand door een accu of het motorblok.
    Mocht je led hebben op de motor gaat het juist knipperen. Zo had ik een led ba20d lamp in de koplamp welke voldoende licht gaf maar knipperde enorm bij stilstand waar auto’s enorm door gehinderd werden bij het stoplicht.
    Toen maar vervangen door een normale lamp….
    Komt binnenkort ook een accu op met een gelijkrichter om de accu op te laden via het motorblok.

    #121656

    Dr Gonzo
    Donateur
    Berichten: 182

    jeffreykruize :
    Het maakt niet uit of je verlichting brand door een accu of het motorblok.
    Mocht je led hebben op de motor gaat het juist knipperen. Zo had ik een led ba20d lamp in de koplamp welke voldoende licht gaf maar knipperde enorm bij stilstand waar auto’s enorm door gehinderd werden bij het stoplicht.
    Toen maar vervangen door een normale lamp….
    Komt binnenkort ook een accu op met een gelijkrichter om de accu op te laden via het motorblok.

    Er zouden setjes te koop moeten zijn. Een kabelboom waar een accu aansluiting aan zit…Ik heb er zelf de skills en tijd niet voor maar misschien iemand met een hoop tijd over en elektra-kennis wel….Eén klant heb je alvast…:)

    Ik heb een Si koplamp met xenon, super veel licht en het is best een ‘stevig en schokbestendig systeem’ maar met een lipopack van 16 volt gemaakt van 4 18650 batterijen in serie is dan binnen 20 minuten leeg…dus die komt er wel op maar dan om bij te schijnen op donkere plekken..

    #121657

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Er zijn al genoeg “kant en klare” onderdelen om een goed werkende gelijkrichter te bouwen en deze te gebruiken om een LED lamp te voorzien van spanning of een accu op te laden. Enige wat je hier moet doen is een aantal stekkertjes opzetten, en je bent klaar.

15 berichten aan het bekijken - 25,921 tot 25,935 (van in totaal 26,188)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.