‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 25,366 tot 25,380 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
  • #119830

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Criminalmindz,

    Er zit geen verschil in kwa prestatie’s!

    #119832

    jos68
    Bijdrager
    Berichten: 46

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
    ik heb een vespa ciao gekocht van iemand, dit is mijn eerste brommertje dus ik heb er bijna geen verstand van. er zit een carb 13/13 in en sproeier 52. Als ik ong. 2 mins vol gas rij stopt hij dr mee hij gaat dan veel zachter rijden. Als ik dan mijn gas heen en weer doe gaat die weer vol gas maar dan valt die steeds weer weg. Net alsof die te weinig benzine krijgt oo het gegeven moment valt hij ook uit.iemand hulp?

    #119834

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Jos en welkom op dit forum!

    Qua sproeier is het erg lastig om wat over te zeggen zonder de rest van je setup te weten. Ik denk dat je benzineslang ergens klem zit, of je carburateur is zo vies dat er niet genoeg benzine naar de vlotterbak stroomt om de vlotterbak te vullen.

    In ieder geval wordt waarschijnlijk tijdens het rijden de vlotterbak leeggetrokken, op het moment dat je dan even het gas los laat vult de vlotterbak zich weer een beetje en kan je weer even rijden.

    Begin dus maar eens met alles goed schoon te maken, en post de rest van je setup hier dan kunnen we eventueel een advies geven over de sproeier.

    #119839

    jos68
    Bijdrager
    Berichten: 46

    hallo wilk1985

    Bedankt voor je snelle reactie ik ga zo even de carb schoonmaken en dan kijken of hij het weer goed doet.

    Nu heb ik de vlotterbak schoongemaakt en nu start gij niet meer hij maakt wel zon geluid dat die bijna gaat maar hijwil niet aan. ???

    #119850

    jos68
    Bijdrager
    Berichten: 46

    Hallo,

    VanochtEnd startte de brommer gewoon weer alleen hij valt na een paar minuten vol gas nog steeds uit. Het is volgens mij erger wanneer de tank niet zo vol zit. Ik heb de carb schoongemaakt. iemand die weet wat het probleem kan zijn??

    #119851

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    jos68 :
    Hallo,

    VanochtEnd startte de brommer gewoon weer alleen hij valt na een paar minuten vol gas nog steeds uit. Het is volgens mij erger wanneer de tank niet zo vol zit. Ik heb de carb schoongemaakt. iemand die weet wat het probleem kan zijn??

    In de toevoer naar de carburateur wel goed? Als ik dit zo lees lijkt het alsof je je vlotter leeg trekt.

    #119852

    vincent198
    Bijdrager
    Berichten: 87

    vincent198 :
    Vraagje, een krukas met een R aan de kant van het kleine carter, is dit een ander merk of iets?

    Hier een foto:

    Heeft iemand toevallig een idee?

    #119853

    jos68
    Bijdrager
    Berichten: 46

    hallo,

    Wat bedoel je met de toevoer van de carb (heb er namelijk nit zoveel verstand van) ik heb de benzinekraan laatst los gehaald bleek dat dr nog heel wat in de tank zat terwijl dr niks uit kwam maar kan het ook zijn dat de benzinekraan niet goed op de tank is aangesloten ofzo?

    #119854

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Het zou goed kunnen dat je benzinekraan verstopt zit of gewoon kapot is, dit is ook wat er bedoeld wordt met de toevoer (van benzine) naar de carb.

    Benzinekraantje koop je makkelijk nieuw voor een paar euro!

    #119858

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Ik heb laatst een vervangingszuiger (Blijkbaar DMP) gekocht bij JMPB om in een oud bromblokje te zetten. Maar het lijkt wel alsof er totaal geen compressie is. Kan dit omdat vroeger blokjes 38,4mm cilinders hadden? Hier heb ik eens iets over gelezen. Met voelermaat 100 kom ik nog makkelijk tussen de zuigerveren:?

    #119859

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als jij een cilinder hebt met aan de bovenkant een vastgegoten stukje metaal met daarin schroefdraad, dan heb je een 38,4 cilinder en dus ook een 38.4 zuiger nodig. Maar dat durf ik je aan de hand van de foto zo snel niet te zeggen.

    #119861

    aerox hunter
    Bijdrager
    Berichten: 71

    Hey mensen!

    Ik heb een Bougie NGK B7HS in mijn vespa zitten.
    Graag wil ik met een champion bougie (betere ervaring mee)
    Zou iemand mij kunnen vertellen welke champion bougie overeenkomt met de NGK B7HS?
    Ik rijd om een 43mm dr evo.

    #119862

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499


    zo snel gevonden op google.nl, Hiervan zijn zoveel lijsten te vinden…

    #119863

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Wilk, bedoel je dit?

    #117774

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Ja! Dat is een oldtimercilinder! Daar moet een 38,4 zuiger in.

15 berichten aan het bekijken - 25,366 tot 25,380 (van in totaal 26,188)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.