‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 24,946 tot 24,960 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
  • #101790

    JariV
    Bijdrager
    Berichten: 268

    Waar kan ik zuigerveren voor een 41mm polini w-poorter kopen? Vind niks met google..

    #115770

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Q-parts heeft ze. Afhankelijk welke zuiger je hebt, kies hier; http://www.q-parts.nl/catalog/zuigerveer-c-478_618_631.html

    #115332

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Is er iets specifieks waaraan een Citypower te herkennen is? ik heb namelijk een Citta gekocht en ik twijfel of de originele uitlaat er nog onder ligt. Er staat helemaal geen informatie op de uitlaat, ook geen piaggio of gilera of iets dergelijks, daarom twijfel ik of het een originele is.

    Alvast bedankt!

    #53276

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Meet de buitendiameter van de bocht op. Mijn originele Si uitlaat heeft een buitendiameter van ~20-21mm en mijn Giannelli Original power en mijn Sito hebben allebij een buitendiameter van ~25-26mm.

    #78828

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Is dan wel geen technische vraag 😛 maar is er al iets bekend over een VCMeeting voor dit jaar?

    #118203

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Is DIT genoeg om 1 achterklok te vullen?

    #118204

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    @SuperSi
    Ja hoor, dat is zeker genoeg.

    #118205

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Dat is veel te veel zelfs, er moet 51 ml in. Als je dat hele flesje erin gooit gaat het een zooitje worden dan komt het er weer uit aan de bovenkant. Of in het ergste geval langs je keerringen.

    #118206

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Is er een manier om je lagers onbeschadigd van je krukas af te krijgen? heb namelijk pas heel mijn blokje gereviseerd met nieuwe lagers, keerringen en pakkingen en nou blijkt mijn krukas een tikje krom te zijn.
    Ik wil graag heel het nieuwe spul overzetten naar een nieuwe krukas.

    #118207

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ja, met een lagertrekker.

    #118169

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    ik weet niet of dat kan met een lager trekker hoor martino.
    je staat namelijk aan de buitenste ring te trekken en ik vraag me af of dit bevorderlijk is voor je kogel

    #118208

    thijs46
    Bijdrager
    Berichten: 2

    Hoe weet ik welke sproeier ik heb?
    (Standaard vespa si)

    #118209

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    @ Noud. Met een lagertrekker kom je een heel eind maar je zal toch je lagers moeten verwarmen om je passing netjes te houden. En juist dat verwarmen is niet bevorderlijk voor de lagers lijkt mij dus het mooiste is gewoon nieuwe lagers gebruiken…

    @ Thijs, draai de 2 schroeven onder je carburateur eruit, haal het bakje weg en dan zie je een goudkleurig schroefje zitten. Dat is je sproeier en de maat staat erop.

    #118235

    r32
    Bijdrager
    Berichten: 574

    Hoi,

    Weet iemand welke zuigerveren je moet bestellen voor een 41 mm paiweih.

    IK zie bij q parts twee soorten staan namelijk de 41 mm 1,5 b en de 41 mm 1,5 c.

    Wat is hier het verschil tussen ?

    Ik weet dat de bovenste veer een L Veer is maar onder de b of de c.

    #118236

    stan-qv95
    Bijdrager
    Berichten: 47

    Hoi r32,

    De bovenste veer is inderdaad een 2 L, de onderste is een 1.5 C.
    Het verschil is dat bij een B-veer de sluiting binnenin de veer zit. Dit is ook te zien aan het slotje op de zuiger. Bij een C-veer zit het slotje ietwat tegen de bovenkant van de groef waar de veer in hoort te vallen, terwijl deze bij een B-veer in het midden zit.
    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Gr. Stan

15 berichten aan het bekijken - 24,946 tot 24,960 (van in totaal 26,188)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.