‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

This topic contains 26,187 reacties, has 886 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 24,091 tot 24,105 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
  • #98067

    Robke87
    Bijdrager
    Berichten: 43

    heb ergens gelezen dat het balhoofd van het frame afgedicht moet worden zodat dit niet gepoedercoat word, hoe zit het met de voorvork die erdooheen gaat mag dat stuk ook niet gecoat woren?

    #98064

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Schroefdraden en delen waar de lagers over lopen moeten idd worden afgeplakt en niet worden gecoat.

    #75371

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Dat gat waar je voorvork doorheen gaat moet je inderdaad afdichten! Houdt ook in de gaten dat als daar vuiligheid inzit die eruit kan gaan lopen op het moment dat ze het verhitten. Dus zorg dat alles goed schoonm is anders gaat die vuiligheid in de coating zitten.

    Bij de gamma wasmachineafdeling verkopen ze grote ringen, hiermee kun je heel veel afdichten. Een van die ringen past precies over het gat waar je cardan in gaat bij je achterwiel! Dit is een aandrader om heel makkelijk je achterrem gebeuren af te dekken bij coaten.

    #73977

    Elektronized
    Bijdrager
    Berichten: 77

    Past een elektrisch vliegwiel normaal meteen in een Speed Engine? De mijne schuurt tegen de rand aan.
    En wat kan er gebeuren als he de zuiger verkeerd monteert?

    #73826

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Elektronized :
    Past een elektrisch vliegwiel normaal meteen in een Speed Engine? De mijne schuurt tegen de rand aan.
    En wat kan er gebeuren als he de zuiger verkeerd monteert?

    Je vliegwiel moet je eerst door de helft zagen en afvlakken….
    Weet je zeker dat je een elec SE en een ELEC vliegwiel hebt? Zo ja zet hem eens opnieuw op je blok en span hem op met de koppeling.
    Wat er gebeurt met een omgedraaide zuiger dan gaat je blok niet mooi/goed lopen laat staan dat hij al gaat lopen.

    #49803

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    @ Elektronized

    Als je je zuiger verkeerd om plaats kunnen je zuigerveren ook breken en heb je een vastloper…
    :! Het pijltje welke bovenop je zuiger staat moet naar de uitlaatpoort wijzen.
    En heb je misschien een race-krukas, hier schijnt dat vaker bij voor te komen met je vliegwiel?

    #75297

    brent
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Heb is de vraag wat i voor het slakkenhuis van kick onderdelen kan vragen ?

    #47891

    Elektronized
    Bijdrager
    Berichten: 77

    Uiteraard heb ik een elec SE en vliegwiel.
    Ik heb wel een race krukas, ja. Wat kan je hieraan doen ? Moet ik het carter wat uitdremelen dan?

    #73824

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Nee carter niet uit dremelen, lees het meningen en ervaringen topic maar eens over de Speedengine.
    http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=379
    Ik zal dus je vliegwiel een stukje afdraaien.

    #46380

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    brent :
    Heb is de vraag wat i voor het slakkenhuis van kick onderdelen kan vragen ?

    In vragen en krijgen zitten wezenlijke verschillen.
    Je kan er wel €100,- voor vragen terwijl je er misschien maar €10/15 voor krijgt;)

    PS: Je mag ook wel wat aan jouw Nederlands doen.. Dit is niet om over naar huis te schrijven:?

    #101159

    brent
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Florian! :

    brent :
    Heb is de vraag wat i voor het slakkenhuis van kick onderdelen kan vragen ?

    In vragen en krijgen zitten wezenlijke verschillen.
    Je kan er wel €100,- voor vragen terwijl je er misschien maar €10/15 voor krijgt;)

    PS: Je mag ook wel wat aan jouw Nederlands doen.. Dit is niet om over naar huis te schrijven:?

    Dat is waar srry daar voor maar je denkt dat ik er geen 50 euro mee kan verdienen ?

    #99998

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Nee dat denk ik niet! Een complete kickSET gaat doorgaans voor €50/75,- de deur uit.

    #99999

    brent
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Florian! :
    Nee dat denk ik niet! Een complete kickSET gaat doorgaans voor €50/75,- de deur uit.

    Oké bedankt

    #76740

    Sjors891
    Bijdrager
    Berichten: 128

    Ik moet een set binnen en buiten banden hebben. Op mn velg staat 17×1,35-E….
    Weet iemand wat de 1,35 is (neem aan niet de breedte)? Of welke banden ik moet hebben.

    Dank

    #76537

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Welke poelie op een citta komt overeen met poelie 80 op een ciao kwa overbrengingsverhouding? Allebij met 1;6,5 bromklok.

15 berichten aan het bekijken - 24,091 tot 24,105 (van in totaal 26,188)

Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.