Kleine Citta vragen

Home Forums Techniek Overige techniek Kleine Citta vragen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 maand, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Koning
    Topic starter

Vandaag mijn eerste cittabandje verwisselt, aangezien ik twee weken terug een spijker in mijn mooie pirelli bandje (RIP) heb gevonden. De buitenband had waarschijnlijk wel opnieuw gebruikt kunnen worden, maar aangezien ik de exacte staat van de band niet wist toch maar een nieuwe besteld.

Nou was dit opzich best te doen, met dank aan het filmpje van Wilk. Ik vermoed dat het iets stroever ging door het nieuwe Kenda Cross bandje, maar met een flinke portie bandenvet (ik denk toch dat Wilk hier aandelen in heeft) en wat aandringen heeft het bandje toch plaats genomen in zijn nieuwe thuis.

Nou is de Kenda een wat bredere band, waardoor ik de uitlaat aan de buitenkant van de brug moest bevestigen. Ook dit is uiteindelijk wel gelukt met behulp van een ring/steeksleutel met ratel, maar dit was nou niet echt een leuk klusje. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen net zoals ik maar een beetje met een steeksleutel tussen zijn band en zijn brug loopt te pielen, dus is er iemand die hier een handigheidje voor heeft?

Verder is er wat olie gelopen uit de achterklok, hier zal ik dus waarschijnlijk wat bij moeten vullen. Zijn er nog andere plekken waar ik wellicht olie moet checken/bijvullen?

AA-T
    Sleutelbeheerder

Wat betreft de olie controle, de veerpoten bevatten ook olie.

De vraag is echter wel waarom er olie uit je naaf is gelekt. Als er te veel olie in zat spuugt hij het er zelf uit, dan is aanvullen dus ook niet nodig 🙃 Maar een lekke keerring of pakking los je niet op door de olie bij te vullen 😉

De uitlaat montage met bredere banden is een bekend Citta probleem. Heb er zelf alleen geen ervaring mee dus dat antwoord laat ik aan een ander over.

Wilk1985
    Moderator

Leuk dat het filmpje nog steeds gebruikt wordt, ik heb er geen aandelen in helaas 🙂

Je kan de bout er van binnenuit doorheen drukken en dan de moer aan de buitenkant doen, het is dan nog steeds gepiel maar wel minder gepiel.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.