Kleine Citta vragen

Home Forums Techniek Overige techniek Kleine Citta vragen

This topic contains 10 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Destruction 4 months, 2 weeks geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #790003

    Koning
    Topic starter
    Berichten: 33

    Vandaag mijn eerste cittabandje verwisselt, aangezien ik twee weken terug een spijker in mijn mooie pirelli bandje (RIP) heb gevonden. De buitenband had waarschijnlijk wel opnieuw gebruikt kunnen worden, maar aangezien ik de exacte staat van de band niet wist toch maar een nieuwe besteld.

    Nou was dit opzich best te doen, met dank aan het filmpje van Wilk. Ik vermoed dat het iets stroever ging door het nieuwe Kenda Cross bandje, maar met een flinke portie bandenvet (ik denk toch dat Wilk hier aandelen in heeft) en wat aandringen heeft het bandje toch plaats genomen in zijn nieuwe thuis.

    Nou is de Kenda een wat bredere band, waardoor ik de uitlaat aan de buitenkant van de brug moest bevestigen. Ook dit is uiteindelijk wel gelukt met behulp van een ring/steeksleutel met ratel, maar dit was nou niet echt een leuk klusje. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen net zoals ik maar een beetje met een steeksleutel tussen zijn band en zijn brug loopt te pielen, dus is er iemand die hier een handigheidje voor heeft?

    Verder is er wat olie gelopen uit de achterklok, hier zal ik dus waarschijnlijk wat bij moeten vullen. Zijn er nog andere plekken waar ik wellicht olie moet checken/bijvullen?

    #790017

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Wat betreft de olie controle, de veerpoten bevatten ook olie.

    De vraag is echter wel waarom er olie uit je naaf is gelekt. Als er te veel olie in zat spuugt hij het er zelf uit, dan is aanvullen dus ook niet nodig 🙃 Maar een lekke keerring of pakking los je niet op door de olie bij te vullen 😉

    De uitlaat montage met bredere banden is een bekend Citta probleem. Heb er zelf alleen geen ervaring mee dus dat antwoord laat ik aan een ander over.

    #790054

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3717

    Leuk dat het filmpje nog steeds gebruikt wordt, ik heb er geen aandelen in helaas 🙂

    Je kan de bout er van binnenuit doorheen drukken en dan de moer aan de buitenkant doen, het is dan nog steeds gepiel maar wel minder gepiel.

    #792387

    Stiekelbaarsje
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Hallo iederéén :mrgreen:

    Ik heb een vraag over de voorwiel van een Citta  toen ik het uitelkaar haalde zat hier allemaal moeren tussen voor de afstand van de wiel en voorvork poten
    Nou heb ik beetje geïnformeerd maar blijkt dat je zelf afstand bussen moet laten draaien     aangezien ik alles weer nieuw heb en absoluut geen moeren wil voor de afstand

    Zijn hier geen setjes voor tekoop?

    En hoe zit het origineel?

    Alvast bedankt voor jullie tijd!

    Gr, 😀

    • Deze reactie is gewijzigd 4 months, 3 weeks geleden door Stiekelbaarsje.
    #792390

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 149

    Dat het opgevuld is zal vast gedaan zijn omdat er vast geen kilometer ronsel op het wiel zit.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 months, 3 weeks geleden door LAD78.
    #792421

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 263

    @stiekelbaarsje zo zit het bij mij. Met km teller

    20190420_13290920190420_132940

    #792456

    Stiekelbaarsje
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Super bedankt voor je informatie,

    Kan ik weer verder :mrgreen:

    #792459

    gilera-citta.com
    Bijdrager
    Berichten: 356

    Super bedankt voor je informatie, Kan ik weer verder :mrgreen:

    Heb ook zonder kilometer ronsel erop..

    Spiegel

    Unleash My Gilera Citta | Black Edtion
    #792466

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 263

    @gilera-citta.com zie ik nu verschil tussen jou remkant en mijn remkant. Ik heb maar 1 moer daar zitten. En zie op jouw foto er 2 staan. Nu vraag ik me af of het bij mij wel klopt.

    #792543

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 149

    @gratje

    hoe het bij jou zit klopt.

    rempot-dikke ring-moer.

    Wat gilera-Citta heeft kan natuurlijk ook als de dikte maar het zelfde is.

    #792773

    Destruction
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Ah, een kleine vragen topic. Dat is handig 🙂

    Ik heb kort geleden een Citta’tje gekocht, die niet (meer) loopt. Ik kom er nu achter dat het ding geen benzine krijgt. Ik ren de straat heen en weer, maar de citta start niet en de bougie blijft droog.

    Na wat onderzoek kom ik erachter dat er hooguit 0,1mm beweging zit in de vlotternaald, die er trouwens best nieuw uit ziet, net als de vlotter zelf. Ik heb het idee dat deze niet zo lang geleden vervangen zijn, het is overigens een 12/12 carburateur. Weet iemand toevallig of er verschil kan zitten in de lengte van de vlotternaalden? Ik had nog een voorraadje carburateurs, maar die heb ik net een tijd geleden verkocht omdat ik dacht dat ik toch geen brommer meer zou kopen…

    Omdat ik geen gezeur wil met WOK meldingen enzo wil ik hem eigenlijk gewoon origineel maken (als ik hard wil rijden stap ik wel op de motor), dus uiteindelijk moet deze carburateur (volgens mij niet standaard) er toch af, maar ik wil hem eerst eens rijdend hebben en dan kijken wat ik allemaal verder wil/moet/ga doen.

    oud eigenaar citta-forum, nu weer in bezit van een Citta.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.