Kenny's Perso

Home Forums Perso’s Projecten Kenny's Perso

This topic contains 14 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 5 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #284754

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Hallo mensen!
    Ik dacht, laat ik toch ook eens een perso openen.

    Nou, ik ben dus Kenny. Op het moment van typen 18 jaar oud.

    Laat ik eerst eens vertellen hoe ik geineresseeds ben geraakt in de vespa’s.
    Ik en een vriend van me waren een beetje aan t lullen over het kopen van een scootertje, nouja… Dat is er dus nooit van gekomen… WANT! Hij kwam een week later met een berichtje “Er staat een paar KM verder op een Ciao tekoop voor 75 euro, ophalen?” Ja prima! Doen we! Komen we daar aan is het een SI (In mijn hoofd: YAAAY, een SI) ookal hadden we dit als we van te voren wat meer research deden wel van de fotos duidelijk kunnen maken. Jammer genoeg heb ik geen foto’s meer van dat ding ;(
    Maarja, dat is dus hoe mijn liefde voor de dingen is gekomen.

    Mijn 2e SI waar ik nu dagelijks op rijdt (naja… Hij is op het moment stuk. De malossi halfpoulie vondt het wel een goed idee om in 2 stukken te splitsen! Zo dus:

    Zal binnenkort wel even een foto’tje maken van hoe hij er nu uitziet.

    Oh! Heb wel nog een foto gevonden van toen mijn eerste SI nog inelkaar zat en reed!

    Hij had toen wel al de 65CC Polini cilinderkit, met een 80 poulie, 12/7 inlaat, standard luchtfilter en een Gianelli Citypower.
    Niet optimaal dus.

    Zal binnenkort wat meer posten!

    – Kenny

     

    Houdige setup:

    65CC Polini cilinderkit
    13/13 Carb
    Polini luchtfilter
    Gianelli Fire uitlaat
    Momenteel poulie 80,Β  maar normaal gesproken met Polini vario. Moet de trekveertjes voor de koppeling er weer even inzetten

    #499806

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Hoi Kenny, Cool dat je een perso aangemaakt hebt en je liefde voor de vespa met ons wilt delen πŸ˜€
    Leuke setup heb je al!
    Heel jammer van je Malossi vario. Ik heb goede ervaringen met de Polini vario,..goede keuze denk ik.
    Hou ons op de hoogte!

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499809

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Javad :
    Hoi Kenny, Cool dat je een perso aangemaakt hebt en je liefde voor de vespa met ons wilt delen πŸ˜€
    Leuke setup heb je al!
    Heel jammer van je Malossi vario. Ik heb goede ervaringen met de Polini vario,..goede keuze denk ik.
    Hou ons op de hoogte!

    Via een vriend van me een Polini vario kunnen kopen, gloednieuw! πŸ˜€
    Zou ergens in de komende dagen binnen moeten komen.
    Dat ik combinatie met nieuwe achterschijven van Lennaert die als het goed is morgen (2 Augustus) binnen zouden moeten komen (leen ze nu van een maat van me die nog een paar had liggen, maar ze wel weer nodig heeft voor een project) kan ik er weer tegen aan! Zometeen misschien maar eventjes mijn andere achterwiel en poulie of originele vario erop, dan heb ik teminste weer vervoer πŸ™‚

    #499810

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Kijk aan dat schiet op! Dat zal zeker weer even goed rijden:thumb
    Let op dat je wel iets zwaarder in rollen gaat met de Polini vario.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499875

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Zo na behoorlijk wat drukte in mijn leven, wel weer iets werk kunnen doen…
    Momenteel ook bezig om mijn frame weer netjes te krijgen en opnieuw te spuiten.

    Eerst maar eens mijn vespa’tje uitelkaar halen:

    (meer foto’s dan dat had ik helaas niet gemaakt…)

    Nou, omdat ik toch echt vervoer nodig heb terwijl ik dat frame restaureer heb ik het blok, het achterwiel en de voorvoork even overgezet op mijn andere frame en daarbij meteen de polini vario erop gezet. Man, wat een verscheel met de polini. Puur in de kwaliteit alleen al, Rijd heerlijk!

    Foto’tje net voor de eerste test ronde met alles overgezet

    Jammer genoeg tijdens het boodschappen doen van de week heeft iemand wel mijn Polini Speed-Control kapje eraf gejat πŸ™
    Gelukkig is het niet de hele vario die gejat werdt he πŸ˜€ (Always look on the bright side, am i right?)

    Ik zal proberen wat om afentoe ook wat te posten tijdens het opknappen, zodat jullie een beetje kunnen zien hoe het gaat. Jammer genoeg, weinig tijd. En nog heeeeeeel veeeeel schuurwerk te doen voordat ik ook maar een begin kan maken aan het overspuiten van alles. En ja… Dan moet ik ook nog eens een mooie kleurtjes uitzoeken voor het spuiten… Ik zat zelf te denken aan een fel oranje frame met zwarte kappen. Beetje het idee als deze post van Wilk1985 http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=38068
    Suggesties voor de kleuren zijn meer dan welkom!

    #499897

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Mega mindfuck om je gespiegelde foto.

    En de blauwe ring wil er ook wel eens gewoon tijdens het rijden er af vliegen.
    Misschien ligt ie nog ergens onderweg?

    #499901

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Die Si is eigenlijk rood, maar oranje zwart is ook een erg gave combo :thumb

    Doet me denken aan een stukje echte Vespa historie πŸ™‚ : http://www.vespafreak.magix.net/vespa/cittakickoranjezwart.htm

    Ik denk ook dat je blauwe kapje ergens ligt, een van de meest nutteloze dingen op aarde die kapjes, binnen 1 km ben je ze gegarandeerd kwijt.

    #499915

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het is inderdaad zeldzaam wanneer de plastic blauwe kapjes op de Polini vario blijven zitten. Bij een beetje toeren vliegen ze al los en ik denk ook niet dat deze gestolen is. Je zal ze wel heel goed moeten verlijmen wil je ze een gelange tijd behouden.

    Ik ben benieuwd welke kleur het uiteindelijk gaat worden op je Si?

    #499916

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Wilk1985, haha. Tja, oogt op de foto’s een beetje oranje/rood wel een mooie kleur.

    Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de kleur combinatie Oranje met Zwart ga. Moet wel nog even zien welke tint oranje… Misschien maar een paar test stukjes overspuiten en even vergelijken. Maar ik ben jammer genoeg voorlopig nog niet klaar met het behandelen van mijn frame…

    Over het blauwe kapje, de kans dat hij er af is gevlogen is er inderdaad ook wel ja… Maar het viel me op op het moment dat ik bij de winkel weg ging. Dat ik naar de winkel toeging zat hij er nog op πŸ˜› Jammer genoeg ook niet meer kunnen terugvinden. Maarja, dat is ook geen ramp.

    Ik hou jullie op de hoogte, erg leuk om te zien dat mensen nog zoveel interesse hebben!

    Oh, en SuperSI. Mja, Excusses daarvoor. Foutje in fotoshop tijdens het bijknippen van de foto. Aangezien hij nogal groot was… Oeps!

    #500182

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    He balen!
    De trekveertjes van mijn achterkoppeling (oostenrijkse vario) waren toch echt op…
    Ik dacht deze dus te gaan vervangen voor de omega trekveertjes bij JMPB vandaan.
    Vondt ik het al gek dat deze niet omgedraaid van elkaar zaten (de uiteindes), maarja. Toch maar proberen…
    Veel moeite later, gelukt. Ze zitten! Weer een lesje geleerd… Eerste ritje en jahoor, het is weer raak toch een veertje uit weggeknalt. Eigen schuldt natuurlijk, maargoed.

    Vraag ik mij toch af of deze veertjes er wil in horen? Het klopte voor mijn gevoel al niet πŸ˜›
    Tips? Toch maar kijken voor een normale vario achterkoppeling?

    Maar dan nou even het goede nieuws!
    Binnenkort wel een getuned en gereviseerd blokje van Vincent vandaan!
    En dan ook eindelijk een keer de tijd en geld erin steken om mijn vespa’tje even helemaal netjes te krijgen πŸ™‚
    Kan niet wachten tot hij af is… Zodra het blokje er is of ik wat vooruitgang heb met het opknappen, dan horen jullie het he!

    #500183

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Jammer dat het niet goed ging met de Omega veren.
    Ik had de gele veren van Malossi erin zitten:

    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/variodelen-vespa-ciao/trekveerset-a-kopp-malossi-vespa.html

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500185

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Hoi Javad, het gaat wel om de trekveertjes voor mijn vario achterkoppeling πŸ˜›
    Jammergenoeg, is dit ook nog eens de oostenrijkse versie.

    Wel bedankt voor het meedenken! :thumb

    #500186

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Ja dit zijn ook vario veren. En ik had ook een Oostenrijkse.
    Maar kan zijn dat ik me vergis en die Malossi veren in mijn Fox Clutch had..
    Het is alweer een paar jaartjes terug dus ik weet het niet meer precies, sorry.
    Ik heb die Omega veren ook nog liggen maar nooit gebruikt want ik vond ze te slap, dat weet ik nog wel.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #774887

    kennyvv
    Topic starter
    Berichten: 20

    Het is alweer een tijdje terug dat ik hier iets heb gepost, maar ben vandaag begonnen aan het uitveilen van mijn inlaatpoort. Dat ziet er momenteel zo uit:

    Inlaat

    Behalve dat ik de inlaatpoort in het uitveilen ben, vroeg ik me ook af of het het waard is de poorten van mijn cilinder (65cc polini, https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinderkit-ciao-polini.html) nog door te trekken in de carters?

     

    Nog even een foto’tje met de carter erop

    Ik zou graag horen wat jullie aanraden voor dit blokje πŸ™‚

     

    Ook ben ik nog bezig met een vespa si van een vriend van mij, had hij geluk mee joh! Hij kon hem zo voor 50 euro op kenteken vrij net frame, maar het mooiste kwamen we thuis pas achter. Er zat al een pinasco 43mm op met net bewerkte carters! Daar dan eerst de pakkingen maar vervangen, want die waren best lek… Daarna een test rid op gehad (groene trekveertjes, 80 poulie). Dat reed goed!

     

    Ik wacht jullie reacties af, altijd leuk om te lezen!

    #774922

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Het uitvijlen ziet er prima uit zoΒ  πŸ™‚ . Je kan uiteraard nog iets meer doen, maar als je safe wil spelen en ook nog veel trekkracht wil – lijkt mij dit prima. Ga je ook nog je inlaatspruitstuk naar 13mm boren? In de how to’s staat hier goed hoe je dat kan doenΒ  😎

    Het doortrekken van je poortjes kan je doen, maar de poortjes van een 65 Polini zijn niet denderend diep. En daarbij worden de poorten ook nog door de zuiger gevoed.

    Het ligt er een beetje aan wat je wil bereiken met je blokje? Ga zo door met je updates!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.