Jurjen’z Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jurjen’z Perso

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Jurjenz 4 years, 3 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #284749

    Jurjenz
    Topic starter
    Berichten: 20

    Hoi allemaal!

    Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum, hoi!:bier

    Zal me even kort voorstellen: ik ben Jurjen, 31, ambtenaar bij gemeente Groningen, en in mijn vrije tijd restaureer ik een Renault 4 uit ’86. Samen met een maat van mij heb ik een werkplaats waar we in onze vrije tijd sleutelen en bier drinken, yeah!

    Afgelopen week heb ik van mijn maat zijn Ciao overgenomen (zijn oude was gejat, teruggevonden door politie, in de tussentijd deze gekocht, maar nu dus over..) Het is lange tijd geleden dat ik voor het laatst een brommer had, namelijk op de middelbare school een Peugeot Fox. Ik heb er vroeger ook nooit aan gesleuteld, laat staan technisch naar omgekeken – dat is nu wel anders! Ik heb al het idee opgevat om hem, zodra de Renault klaar is om te strippen, te stralen, opnieuw te spuiten en in perfecte staat te brengen. Voor nu is het vooral een handig middel om – van en naar – de werkplaats te rijden, in plaats van elke keer de auto.

    Ik heb een paar vragen, want hij loopt voor geen meter, maar dat komt wel na de foto’s!

    Geïmporteerd in 2005, ik ben de derde eigenaar


    Achterband was heel slecht, dus een nieuwe gehaald en erom gelegd:

    Kilometertellerkabel aan de verkeerde kant van het wiel?

    Wat heb ik zoal gedaan:
    -Nieuw luchtfilter geplaatst, want het oude was dichtgekit en de rand was gescheurd, dus veel valse lucht.
    -Uitlaat zat niet goed gemonteerd, nu weer wel
    -Brandstoffilter geplaatst tussen benzinekraan en carburateur

    Het stomme is, het motortje loopt nu niet lekker. Moeite met optrekken, ‘en trekt niet door’. Hij blijft pruttelend hangen op een bepaalde snelheid. Hikt tegen het momentum aan dat hij wil ‘doortrekken’.

    Ik heb op het forum al verschillende how-to’s gelezen, en ik vermoed dat de huidige sproeier te klein is. Ik heb alleen nog geen idee van mijn set-up en welke sproeiermaat erin zit. Brommer staat nu in mijn kelder, kan ik er na mijn werk wat makkelijker naar kijken 🙂

    Hebben jullie suggesties in welke richting ik het moet zoeken. Brommer liep aanvankelijk wel goed, voordat ik ermee bezig ging…

    Wonen er andere liefhebbers in de buurt?

    tot slot, drie foto’tjes van mijn andere project:


    Groetjes uit Groningen!

    #499512

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Hallo Jurjen en welkom op dit forum!

    Zo zien we het graag, een eerste post en gelijk al een zeer nette en overzichtelijke perso 8). De Ciao is ook gaaf, ik denk dat dit toch wel 1 van de meest verkochte Ciao modellen is, je ziet ze vaak in deze kleur. Gaaf detail is dat de kappen in kleur meegespoten zijn, andere kleurstellingen hadden dat niet.

    Je Ciao zal waarschijnlijk niet geimporteerd zijn in 2005 maar in 2005 op kenteken gezet. Voor 2005 hadden brommers in NL geen kenteken dus vandaar dat alle oude brommers vaak 2005 als eerste registratie hebben. Je Ciao zal ongeveer uit hetzelfde bouwjaar als je Renault zijn, en daarmee wellicht ook van hetzelfde bouwjaar als jijzelf.

    Je kilometerteller zit gewoon aan de goede kant, ik twijfel alleen of hij echt voor een Ciao bedoelt is. Ik denk dat hij van een andere brommer afkomt, de kabel is in ieder geval veel te lang om hem zo te monteren. Je zou nog kunnen proberen of je de tellerkabel er van de andere kant in kan draaien, dan valt het wat netter te monteren.

    Wat betreft het slechte lopen wil ik je aanraden om een nieuw topic te openen in de troubleshooting sectie zodat we daar uitgebreid op het (vrij simpel op te lossen) probleem in kunnen gaan en je perso netjes houden.

    Mooi auto project ook trouwens :thumb

    Ciao

    #499513

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    I spy with my little eye… Een blokje dat ouder is dan de brommer..?

    Leuke Ciao! Beetje zonde om op te knappen, zo slecht is hij er toch zeker niet aan toe? Lekker origineel laten als je het mij vraagt.
    Telleraandrijver lijkt inderdaad niet voor een Ciao te zijn.
    Extra benzinefilter zou ik er weer tussen uit halen, die doen meer kwaad dan goed. Misschien is je probleem dan al opgelost. Drie benzinefilters is een beetje te gek, niet waar? Er zit namelijk eentje in de benzinekraan, en een in de carburateur.

    #499514

    Jurjenz
    Topic starter
    Berichten: 20

    Bedankt voor het warme welkom!

    Ik heb er nog maar een paar rondjes op gereden, maar ben er nu al op verknocht! Nog mooier, een vriendin van mij heeft er ook een rondje op gemaakt (maar nooit eerder op een brommer gereden), zij wil er nu ook één! Haha.

    Drie filters is inderdaad overdreven! Dus die gaat er weer tussenuit. Als het probleem zich blijft voordoen, dan open ik een nieuw topic.

    Op de foto’s lijkt de ciao goed, maar het heeft intussen wel forse lakschade en diepe krassen. Op enkele plekken ontstaat ook roestvorming. Maar eerst technisch goed in orde krijgen, lekker mee touren en dan op een moment mooi opknappen!

    1
    #792233

    Jurjenz
    Topic starter
    Berichten: 20

    Dag allemaal,

    Hoog tijd om weer een update te plaatsen. Na ruim 2,5 jaar later rijd ik nog steeds met veel plezier om m’n Ciao. Het werd alleen tijd om het achterwiel eraf te halen omdat er een slag in zat en er enkele spaken gebroken waren. Mooi klusje voor in de kerstvakantie :mrgreen:

    Op de werkbank:
    IMG_20191222_154417
    IMG_20191222_154429
    Demontage:
    IMG_20191222_160723
    IMG_20191222_162517
    Alle onderdelen gereinigd & verse remschoen
    IMG_20191226_154058
    Wiel opnieuw gespaakt:
    IMG_20191226_182808
    IMG_20191226_182906
    Ik ben er weer blij mee! 😀

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.