jordi O SBO scootersprinter 2008

Home Forums Perso’s Andere merken jordi O SBO scootersprinter 2008

This topic contains 38 reacties, has 17 deelnemers, and was last updated by HELLRAISER 15 years, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
  • #260556

    jordi 0
    Topic starter
    Berichten: 41

    Zo mede forummers

    Hier weer een projectje van mijn kant. Tevens alweer mijn 3de “zip” die ik opbouw.

    Voor de mensen die me nog niet kennen:

    Ik ben Jordi Oom, 17 jaar en mijn hobby is net als zovele van jullie scooters en daarmee zo snel mogelijk die 150 M afleggen!

    De meeste kennen mij scooter geschiedenis wel dus daar maak ik niet teveel woorden meer aan vuil.

    Nieuwe project:

    Na het eind van het vorig seizoen de oude zip uit elkaar gehaald en veel onderdelen verkocht, zoals frame/voorvork/vering/enz enz. er blijf eigenlijk alleen een blok over.

    Dit toen maar even naar EPC gebracht om weer helemaal netjes gestraald te worden en overal nieuwe lagers enz in te laten zetten. Gewoon een vers begin dus.

    Blokje:

    Piaggio kort AC carter
    Speed 7T
    Team 99
    Keihin 28
    HPI
    Enz enz

    Dit alles is geheel bewerkt voor Meran van EPC.

    Ik had nog een crossframe van een ZIP liggen en daar dus door Meran een subframe aan laten lassen het balhoofd laten af frezen. Is allemaal zeer netjes geworden.

    Tevens een zip type 1 voorvork aangeschaft met velg. Daarna flink met de draaibank gaan spelen en de velgen en voorvork flink bewerkt. Mathijs heel erg bedankt hiervoor!

    Toen het geheel ongeveer compleet was alles naar de Coater gebracht om alles van een laagje oranje coating te laten voorzien. Toen dit allemaal weer terug was maar een begin gemaakt met alles netjes in elkaar te zetten.

    Toen de zaterdag voor de EPC meeting alles naar EPC gebracht om te laten afstellen en nog even remkabels op maat te laten maken. Dit was allemaal snel klaar en ik kon hem dinsdag alweer ophalen, alleen was er vrij veel los getrild met banken waardoor ik de donderdag voor Meeting Meppel besloten alles maar weer compleet opnieuw op te bouwen. Dit is gelukt en vrijdag om 9 s’avonds stond alles weer klaar voor zondag.

    Mensen die ik wil bedanken:

    EPC/RST: voor de tuning en service.
    Mathijs: voor draaibank en draaiwerk.
    Heiko Fröse: achterstaaf

    Meeting Meppel:

    S’morgens om half 6 opgestaan om te vertrekken naar Meppel, voor ons bijna 3 uur rijden vanuit Limburg! Eenmaal aangekomen ingeschreven en gekeurd wat allemaal erg goed en snel verliep, hulde voor de SBO hiervoor!

    Toen de eerste scooters gestart werden wilde ik ook in de rij gaan aansluiten en daarvoor nog even me scooter bij de auto starten, dit verliep niet volgens plan, me benzine toevoer bleef maar lekken, toen besloten om maar zonder benzine filter te gaan rijden.

    Runs:

    Eerste run: 7.28 sec
    Tweede run: 7.19
    Derde run: vals
    Vierde run: vals
    Vijfde run: 7.13

    Hierna ging het regenen en werd het rijden gestaakt. Later werd het droog en was er even onduidelijkheid of er nog gereden kon worden. Na een uur ongeveer werd er besloten om weer te gaan rijden. Meteen de scooter gehaald en gaan rijden, dit met een nog gedeelte lijk natte baan!

    Zesde run:6.99 met reactie 0.08

    Dit resulteerde in een 2de plek en dus mijn eerste beker voor dit seizoen.

    hier met roger102 van het forum hier:D

    burnout:

    run SBO meppel 6.99 run:

    beker:

    ik vond het een super meeting, alleen was de wacht rij gewoon echt te lang, na 2 valse starts zag ik het vrij somber in maar dit kwam allemaal weer goed door mijn laatste run

    ook heb ik nog heel wat foto’s van mezelf gevonden, bedankt joyce en de rest voor maken van de foto’s;)

    SBO crew & organisatie bedankt voor dit super begin van 2008!

    dit was het weer voor deze keer, updates komen in de eerste post en onder aan de desbetreffende pagina!

    mvg jordi

    #260849

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    zalig :thumb=)8)

    #260850

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Vet ding 🙂 en gefeliciteerd met de 2e plek.

    Hoeveel pktjes heeft die ?

    #260851

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    ik vind scooters niks 😛 maar dit vind ik egt super :D:D

    egt mooi ding

    #260853

    jordi 0
    Topic starter
    Berichten: 41

    ten eerste bedankt voor de toffe reacties:thumb

    hansieb :
    Vet ding 🙂 en gefeliciteerd met de 2e plek.

    Hoeveel pktjes heeft die ?

    vorig jaar heeft het blokje 23.3 PK SAE (gecorrigeerd) gegeven maar voor meeting meppel waar ik dus 2de werd was er na het weer in elkaar zetten van het blok was er weinig tijd om af te stellen op de testbank hierdoor reed ik met rond de 22 pk en ongeveer 500 toeren te weinig:P voor de volgende meeting wordt dit dus allemaal weer even netjes afgesteld.

    #260854

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Geil gevaarte 🙂 binnenkort toch maar eens koekeloeren op zon SBO sprintje.

    #260855

    .-{2F4OV}-.

    Kga binnenkort ook cker na een sbo sprint:thumb

    Dat ding is ziek snel man:o

    #260856

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    haha Sil, je bent kansloos daar.. maar k zou zeker wel meedoen wrm niet.
    toch lachen man als ze zo’n vespa daar zien, dat verwachten ze nooit van zo’n ding:lol

    @ jordi 0, zeer ziek framepje geak (je kan het niet echt meer een scooter noemen:lol)

    #260857

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    kijk das nou eens wat heftiger. lekker een paar centimeters boven de grond en dan ramsnel doorramme.

    maar effe n vraagje nu ik toch bezig ben een post te zetten in een topic van een scooterkenner 🙂

    doen jullie ook wel eens iets anders dan wat MHR en 2F4R setupjes onder scooterblokjes te gooien? sommige frames zijn wel lache, maar ik heb eigelijk nooit eens echt iets anders gezien.

    maarja eigelijk geef ik jullie ook wel een beetje gelijk. als je snel wilt gaan moetje dat gewoon doen, want iets veel beters kan je er niet van maken (behalve dan alles tunen, nos eronder etcetc.). maar dan gaat de lol er toch vanaf? 😛

    #260858

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    klopt eigenlijk wel, het is tegenwoordig maar kopen eronder gooien en “laten” tunen en afstellen.

    #260859

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    dat zie je sowieso bij scooters toch meer gebeuren. Dat word allemaal gedaan en dat doen ze niet meer zelf. Dat vind ik zelf wel jammer, juist het zelf sleutelen eraan is het toffe.

    Des al niet te min, een heel mooi ding en vreselijk snel 🙂 Een jaar of 2 terug was er een SBO meeting in Heerle, vlakbij roosendaal dus niet Heerlen in limburg. Daar reed een kennis van mijn met zijn schakel een sprintje, maar hij won toch mooi wel van die scooter 😛 maarja dat ding is ook ziek snel 😀

    #260860

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    diac :
    klopt eigenlijk wel, het is tegenwoordig maar kopen eronder gooien en “laten” tunen en afstellen.

    Idd:

    Dit toen maar even naar EPC gebracht om weer helemaal netjes gestraald te worden en overal nieuwe lagers enz in te laten zetten. Gewoon een vers begin dus.

    Dit alles is geheel bewerkt voor Meran van EPC.

    Toen de zaterdag voor de EPC meeting alles naar EPC gebracht om te laten afstellen

    Het enigste wat je zelf aan het blok hebt gedaan is er geld ingestoken, srry das echt niets voor mij. Ben toch wat meer van het zelfbouw met als grote voorbeeld Luc Foekema en Fokko van der Velden:D

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #260861

    HELLRAISER
    Bijdrager
    Berichten: 434

    Ik weet niet ik zou zelf niet ffkes in mijn eigen evo voor de fun gaan dremelen, verneuk je het ben je ff een hoop geld kwijt net iets meer dan een simpele dr evo van 55 euro.
    In elkaar zetten okeej maar niet zelf tunen hooguit de carters wat ik dan ook zelf gedaan heb.
    Zelf geen fan sprint frames ma wel van je blokje:).

    #260862

    jordy
    Bijdrager
    Berichten: 989

    zeker een mooie machine :thumb
    ik ben eigenlijk vespa freak
    maar ik houd wel van snelle scooters;)

    veel succes verder mer sprinten ik kom zeker eens kijken;)

    #260864

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    vet ding! en snel ook
    ik zou er niet op durven/kunne rijden :lol
    post je andere projectjes ook eens

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.