JoostV’s Ciao + 5 project ciao’s

Home Forums Perso’s Projecten JoostV’s Ciao + 5 project ciao’s

This topic contains 15 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by joostv23 13 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #284480

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    Hallo Forumleden

    Ik ben al enige tijd aktief hier op het forum maar dan vooral om kennis op te doen en te zien wat jullie er zoal van maken. Nu vind ik het wel tijd worden voor een perso aangezien mijn hoeveelheid onderdelen aardig aan het groeien is en ik mijn ideeën tot uitvoering wil brengen.

    Zelf heb ik 2 ciao’s met bromkentekens. Laatst heb ik 2 variosets gekocht in België. Deze ga ik deze winter monteren. Verder laat ik de ciao’s motorisch origineel, op de uitlaat en vario’s na. De ciao waar ik normaalgesproken op rijd is de zilver/grijze. Hier moet nog een nieuwe voorvork inkomen met dezelfde kleur als de rest van de brommer. Deze vork heb ik al liggen. Ook ga ik deze week nog een 3e varioset + een kickblok kopen. Deze komt misschien onder een projectciao of raceciao ofzo.

    Hier foto’s van mijn ciao’s, mijn helm en de vario’s

    Naast mijn ciao’s met kentekens waar ik dus niet veel aan aanpas heb ik nog een vijftal frames zonder kentekens. Deze ga ik gebruiken voor mijn project. Het project houd in dat ik deze 5 frames ga laten zandstralen en spuiten in een speciale uitvoering.

    1 Frame heb ik zelf al geschuurd en deels gespoten.(moeten nog enkele lagen lak op + de blanke lak) Hiermee ga ik verder zodra de temperaturen weer wat beter zijn om zelf te spuiten. Dit frame is eigenlijk puur om het spuiten enzo een beetje onder de knie te krijgen.

    De 4 andere frames heb ik laatst op de kop getikt. Daarnaast heb ik ook genoeg onderdelen om hier 4 complete vespa’s van te maken. Van deze frames wil ik iets speciaals maken. Mijn ideeën tot nu toe zijn:

    1.Een Politie ciao (oftewel een wit frame,vork en velgen met hierop de politie kleuren gespoten of gestickerd enz)
    2.Een Monster ciao (maar niet zoals de meesten zwart en groen maar ook met wit erin verwerkt)
    3.Een gouden ciao (deze heb ik zelf geschuurd en gespoten en hiermee wil ik ook gaan expirimenteren met racegaas erin verwerken, spatbord inkorten enz. Eigenlijk is deze dus gewoon voor mijzelf zodat ik ervring op kan doen in allerlei zaken)
    4.Een Chromen ciao (frame en velgen geheel chroom kleurig gespoten en later ook de rest zoveel mogelijk chroom)
    5.Nog geen idee, ideeën zijn welkom. Het mag van alles zijn want het word toch door een professional gespoten. Maar het liefst een soort ”thema” en iets unieks.

    Ik ga de frames komende week of de week erna naar de zandstraler brengen en ook alvast in de primer laten zetten. Tevens natuurlijk spatborden en achterzitjes. Daarnaast ga ik morgen een beginmaken aan de kleurenschema’s.(Welk onderdeel welke kleur moet krijgen)

    Als deze thema ciao’s zo worden zoals ik ze voor ogen heb zal ik daarna de zilveren ciao onderhanden laten nemen om er iets moois van te maken want de lak is niet meer super. De blauwe ciao laat ik zoals hij is want die is nog als nieuw.

    Hopelijk lijken deze projectjen jullie interessant en gaan jullie het volgen. Als er tips of aan/opmerkingen zijn hoor ik het graag.

    #466488

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    Als er iemand is die goed is met photoshop en bereid is enkele voorbeelden voor mij te maken deze week zou dat heel fijn zijn.
    Eind van de week hoop ik een update te hebben.

    #466489

    urtaget
    Bijdrager
    Berichten: 96

    Hey Joost, ik had nog een paar plaatjes in mijn Citta-Forum perso staan van ciao-kleuren:
    Hoop dat je er wat mee kan.

    #466490

    Anoniem

    Opzich allemaal hele leuke ideeën voor projecten, alleen die Politie-ciao spreekt me niet zo aan… Misschien leuker om een Brandweer-ciao te maken, maak je hier ook meer vrienden van met een Politie-ciao 😉

    #466517

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    Vertigo :
    Opzich allemaal hele leuke ideeën voor projecten, alleen die Politie-ciao spreekt me niet zo aan… Misschien leuker om een Brandweer-ciao te maken, maak je hier ook meer vrienden van met een Politie-ciao 😉

    Dat kan ik me voorstellen van die politiekleuren maar dat is juist de bedoeling, een beetje provoceren:p

    #466518

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Heb je eigelijk wel een achtercardan met lange as voor je varioset?

    #466536

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    SjoerdCiao :
    Heb je eigelijk wel een achtercardan met lange as voor je varioset?

    Ja krijg ik deze week binnen als het goed is.

    #466614

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    Zo moet de monsterciao ongeveer worden. Met groen en wit racegaas in de zijkappen. Daarnaast komt er ook nog bestickering op.
    Vanmiddag ga ik de frames klaarmaken om naar de zandstraler te brengen. Ik mocht ze morgen of overmorgen brengen.

    #466680

    joostv23
    Topic starter
    Berichten: 61

    Gisteren heb ik al een deel van de gestraalde onderdelen binnengekregen. De rest zal komende week wel klaar zijn.

    Mocht iemand uit Limburg ook interesse hebben om zijn spullen goedkoop te laten stralen en in de grondlak zetten kan diegene zich bij mij melden met een pm.

    #467419

    ciao1981
    Bijdrager
    Berichten: 48

    :thumbyeah

    #467429

    Ben Citta
    Donateur
    Berichten: 141

    wat moet je nou met zoveel frame`s zonder kentekens ??;)

    #467430

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    hobbyen offcourse!

    #467431

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Wie zegt dat ze zonder kenteken zijn?

    #467432

    ciao-ciao-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 79

    Wou net zeggen, kan toch gewoon een kenteken opzitten?

    Wat mag dat stralen en grondlakken eigenlijk kosten?

    #467433

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    joostv23 :
    heb ik nog een vijftal frames zonder kentekens

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.