This topic contains 164 reacties, has 38 deelnemers, and was last updated by Brian 11 months, 3 weeks geleden.
-
Gebruiker
-
18 november 2018 om 14:47 #780668
Ze is er heel blij mee 🙂
18 november 2018 om 16:07 #780681Netjes Joor!
En meteen ook brommer van de week, gefeliciteerd!Geweldig, ik voel me vereerd.
Dit is mn volgende project.18 november 2018 om 20:38 #780692Gefeliciteerd met je brommer van de week nominatie. De Superbravo vind ik ook zoal gaaf maar ben benieuwt watje er van gaat maken. Mooi die foto,s van Katwijk.
19 november 2018 om 13:11 #780700Gefeliciteerd Joor, erg mooie Citta is het geworden! Ook ik ben heel benieuwd wat je met de Superbravo gaat doen, is dit -gezien de brandstoftank- een 2-speed?
30 januari 2019 om 17:04 #783561@zevenenergie bedankt, en blijf me maar volgen dan zie je vanzelf wat het wordt.
@dennis84 helaas is dit geen 2speed, maar een “gewone” kick vario. gelukkig was hij nog zo goed als origineel en on versleuteld.
de rode velgen zijn door de zon oranje geworden en het achterspatbord is er slecht aan toe, wat mij de reden gaf om het grondig aan te pakken.
het leuke daarvan is dat je allerlei onverwachte dingen tegen komt.
zoals dit rubbertje bij de choke.nog nooit eerder gezien.
ook is het een 2 spoels elec.ontsteking, waardoor het net een cp blok lijkt van buiteninmiddels het ik alles terug van de coater. het rood is ral 3020 Brandweer rood.
en het zwart is 9005en na een paar uurtjes rustig opbouwen ben ik zover
het gaat na het coaten nooit zo snel omdat er toch op te veel plaatsen verf komt en j ik toch wat voorzichtig ben met dat verse spul.
morgen weer verder knutselen.30 januari 2019 om 17:14 #783566Te gekke kleur zeg! Hou ons zeker op de hoogte 😎
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel30 januari 2019 om 18:05 #783567Gaaf Joor, dat word mooi.
Ik zit nu al een paar jaar op het forum maar had nog niet gehoord van een 2spoels elc,blokje.
Ga je het openmaken?30 januari 2019 om 21:06 #783581Mooie kleuren! Dit zal een hele strakke Super B worden als hij klaar is
31 januari 2019 om 00:05 #783584Ziet er al goed uit. Ik ben benieuwd hoe je hem af gaat maken, welk kapwerk je gaat gebruiken etc?
31 januari 2019 om 08:37 #783589Ziet er, zoals we van je gewend zijn, weer erg netjes en degelijk uit. Binnenkort weer een mooie Vespa on the road.
Die ontsteking ben ik ook wel een paar keer tegen gekomen, zou wel van een ouder type zijn zonder remlicht en claxon.
16 maart 2019 om 20:25 #785065@ Florian klopt, er zat een bel op en geen remlicht.
inmiddels ben ik aardig wat verder, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
ik heb er een 3spoels blok onder gehangen zodat ik remlicht en richtingaanwijzers kan aansluiten.
dat heb ik nog nooit eerder gedaan dus dat was best een uitdaging.
dit is de kabelboom:
leuk om te doen, maar problemen zijn redelijk lastig te vinden als je het voor het eerst doet.
zo had ik dan mijn remlicht niet wilde branden, maar mijn achterlicht feller ging branden bij het remmen. 🙁uren naar het probleem gezocht, bleek de aarde van het remlicht niet goed te zijn.
das dus een nadeel van een vers gecoate brommer…bij het kroonstuk heb ik extra gaten moeten boren om alle kabels netjes door te kunnen voeren
dat denk je alles goed te hebben en dan is er 1 niet geïsoleerd stekkertje wat sluiting maakt en daardoor had ik helemaal geen verlichting meer. (rood naar zwart)
het voorspatbord was er door de jaren heen ook niet mooier van geworden, helemaal poederachtig
maar na een goede tip van Billy hier van het forum heb ik het spatbord gestraald en dat ging best goed, al zeg ik het zelf.via davert, ook van het forum, heb ik nieuwe stickers kunnen laten maken maar daar heb ik nu ff geen foto van.
onder de kappen is het ook puzzelen waar alles moet komen. een kickblok met richting aanwijzers op een bravo is blijkbaar redelijk uniek en nooit zo uit de fabriek gekomen.
het is allemaal wat passen en meten maar volgens mij is het aardig geluktnu ben ik bezig met afstellen qua sproeier en qua gewichten in de vario.
ik begon met sproeier 70, dat reed redelijk.
daarna afbouwen 68, iets beter, 66 nog iets beter, maar telkens als ik hem uitzet krijg ik hem niet meer aan, net alsof die verzopen is.
daarna nog sproeier 64 en 62 geprobeerd maar dat vind ik eigenlijk te klein worden en ik hou het probleem van niet starten met een warme motor.
setup is 43dr
polini se met orri brom kruk
13/13
bromfilter
leo sp
verder rijdt hij super fel (auto wheelies en een top van 70)morgen probeer ik nog een compleet nieuwe carb. maar heeft iemand van jullie een idee wat het anders nog kan zijn?
16 maart 2019 om 21:45 #785070Een auto wielie… dat zou ik wel eens op film willen zien.
Je kunt even tjekkken met je uitlaat er af, of je lek geluidjes hoort als je de krukas rond draait met de hand.
Lek geluidjes gaan altijd hand in hand met slecht starten.17 maart 2019 om 11:28 #785084Ik denk dat 64 of 62 niet ver ervan af zit.
Ik heb ooit een Speed engine gereden met 43mm Eurocilindro, brom kruk en 13/13 met Malossi filter en dit reed met sproeier 70.
Dus met brom filter is 6 maatjes kleiner op zich wenselijk.
Hij oogt op deze closeup foto,s trouwens echt vers Dus ben benieuwd naar een plaatje in volle glorie.De linker vervangen door de rechter en nu start hij elke keer 😀
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.