! Joor !’s perso

Home Forums Perso’s Projecten ! Joor !’s perso

This topic contains 164 reacties, has 38 deelnemers, and was last updated by Brian 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 165)
  • Gebruiker
  • #780668

    Joor
    Donateur
    Berichten: 276


    Ze is er heel blij mee 🙂

    #780681

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Netjes Joor!
    En meteen ook brommer van de week, gefeliciteerd!

    1
    #780682

    Joor
    Donateur
    Berichten: 276

    Geweldig, ik voel me vereerd.
    Dit is mn volgende project.

    #780692

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Gefeliciteerd met je brommer van de week nominatie. De Superbravo vind ik ook zoal gaaf maar ben benieuwt watje er van gaat maken. Mooi die foto,s van Katwijk.

    #780700

    dennis84
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Gefeliciteerd Joor, erg mooie Citta is het geworden! Ook ik ben heel benieuwd wat je met de Superbravo gaat doen, is dit -gezien de brandstoftank- een 2-speed?

    #783561

    Joor
    Donateur
    Berichten: 276

    @zevenenergie bedankt, en blijf me maar volgen dan zie je vanzelf wat het wordt.

    @dennis84  helaas is dit geen 2speed, maar een “gewone” kick vario. gelukkig was hij nog zo goed als origineel en on versleuteld.

    de rode velgen zijn door de zon oranje geworden en het achterspatbord is er slecht aan toe, wat mij de reden gaf om het grondig aan te pakken.

    het leuke daarvan is dat je allerlei onverwachte dingen tegen komt.
    zoals dit rubbertje bij de choke.

    nog nooit eerder gezien.
    ook is het een 2 spoels elec.ontsteking, waardoor het net een cp blok lijkt van buiten

    inmiddels het ik alles terug van de coater. het rood is ral 3020 Brandweer rood.
    en het zwart is 9005

    en na een paar uurtjes rustig opbouwen ben ik zover

    het gaat na het coaten nooit zo snel omdat er toch op te veel plaatsen verf komt en j ik toch wat voorzichtig ben met dat verse spul.
    morgen weer verder knutselen.

    #783566

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Te gekke kleur zeg! Hou ons zeker op de hoogte  😎  :mrgreen:

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783567

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Gaaf Joor, dat word mooi.
    Ik zit nu al een paar jaar op het forum maar had nog niet gehoord van een 2spoels elc,blokje.
    Ga je het openmaken?

    #783581

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooie kleuren! Dit zal een hele strakke Super B worden als hij klaar is :thumb

     

    #783584

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7334

    Ziet er al goed uit. Ik ben benieuwd hoe je hem af gaat maken, welk kapwerk je gaat gebruiken etc?

    #783589

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ziet er, zoals we van je gewend zijn,  weer erg netjes en degelijk uit. Binnenkort weer een mooie Vespa on the road.

    Die ontsteking ben ik ook wel een paar keer tegen gekomen, zou wel van een ouder type zijn zonder remlicht en claxon.

    #785065

    Joor
    Donateur
    Berichten: 276

    @ Florian  klopt, er zat een bel op en geen remlicht.

    inmiddels ben ik aardig wat verder, maar dat ging niet zonder slag of stoot.
    ik heb er een 3spoels blok onder gehangen zodat ik remlicht en richtingaanwijzers kan aansluiten.
    dat heb ik nog nooit eerder gedaan dus dat was best een uitdaging.
    dit is de kabelboom:

    leuk om te doen, maar problemen zijn redelijk lastig te vinden als je het voor het eerst doet.
    zo had ik dan mijn remlicht niet wilde branden, maar mijn achterlicht feller ging branden bij het remmen. 🙁

    uren naar het probleem gezocht, bleek de aarde van het remlicht niet goed te zijn.
    das dus een nadeel van een vers gecoate brommer…

    bij het kroonstuk heb ik extra gaten moeten boren om alle kabels netjes door te kunnen voeren

    dat denk je alles goed te hebben en dan is er 1 niet geïsoleerd stekkertje wat sluiting maakt en daardoor had ik helemaal geen verlichting meer. (rood naar zwart)

    het voorspatbord was er door de jaren heen ook niet mooier van geworden, helemaal poederachtig


    maar na een goede tip van Billy hier van het forum heb ik het spatbord gestraald en dat ging best goed, al zeg ik het zelf.

    via davert, ook van het forum, heb ik nieuwe stickers kunnen laten maken maar daar heb ik nu ff geen foto van.
    onder de kappen is het ook puzzelen waar alles moet komen. een kickblok met richting aanwijzers op een bravo is blijkbaar redelijk uniek en nooit zo uit de fabriek gekomen.
    het is allemaal wat passen en meten maar volgens mij is het aardig gelukt

    nu ben ik bezig met afstellen qua sproeier en qua gewichten in de vario.
    ik begon met sproeier 70, dat reed redelijk.
    daarna afbouwen 68, iets beter, 66 nog iets beter, maar telkens als ik hem uitzet krijg ik hem niet meer aan, net alsof die verzopen is.
    daarna nog sproeier 64 en 62 geprobeerd maar dat vind ik eigenlijk te klein worden en ik hou het probleem van niet starten met een warme motor.
    setup is 43dr
    polini se met orri brom kruk
    13/13
    bromfilter
    leo sp
    verder rijdt hij super fel (auto wheelies en een top van 70)

    morgen probeer ik nog een compleet nieuwe carb.  maar heeft iemand van jullie een idee wat het anders nog kan zijn?

    #785070

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Een auto wielie… dat zou ik wel eens op film willen zien.
    Je kunt even tjekkken met je uitlaat er af, of je lek geluidjes hoort als je de krukas rond draait met de hand.
    Lek geluidjes gaan altijd hand in hand met slecht starten.

    #785084

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik denk dat 64 of 62 niet ver ervan af zit.
    Ik heb ooit een Speed engine gereden met 43mm Eurocilindro, brom kruk en 13/13 met Malossi filter en dit reed met sproeier 70.
    Dus met brom filter is 6 maatjes kleiner op zich wenselijk.
    Hij oogt op deze closeup foto,s trouwens echt vers:thumb Dus ben benieuwd naar een plaatje in volle glorie.

    1
    #785090

    Joor
    Donateur
    Berichten: 276

    20190317_132220

    De linker vervangen door de rechter en nu start hij elke keer  😀

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.