Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

This topic contains 143 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Raymond1984 4 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 144)
  • Gebruiker
  • #262322

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Yeay, het totaalplaatje 8) Echt mooi geworden!

    #262323

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Allereerst bedankt voor alle leuke reacties!

    >Niemand, Dat zeg je goed ‘Uitdaging’. Mini Handmade=), nouja mijn idee was toch om alles zo authentiek mogelijk te houden. (Al kon ik het niet laten om van mijn demper toch iets aparts te maken)

    >Citta89, Ik zou mezelf ook graag eens ZIEN rijden op de mini. Dus een filmpje komt zeker nog eens;)

    >Edjuh, Ik heb toevallig nog een belgenkoppeling liggen. Dan zal ik die eens monteren i.c.m. een kleinere poelie. Even kijken wat haalbaar is met mijn huidige v-snaar.
    In eerste instantie vond ik leuke trekkracht belangrijker als snelheid, maar nu voelt het gewoon raar aan.

    Over de uitlaat. Eigenlijk zijn er 2 hoofdsoorten dempers: de absorptie- en schottendemper. Ik heb voor het gemak gekozen voor de eerste. Ik was van mening dat je hiermee ook een vrij stille demper creeerde, maar hij heeft nu inderdaad niks aan tegendruk. Even 2 opties die ik in gedachte heb:

    1. Geperforeerdepijp, vervangen voor een kleinere = meer ruimte voor glaswol en tegendruk door de kleinere diameter.
    Zal hierdoor de absorptiedemper effectiever worden?
    2. Kiezen voor een Schottendemper, dan wil ik een module maken die ik in de huidige demper kan schuiven.
    Dan moet ik wel nog eens gaan kijken hoe ze dit in de standaard uitlaten precies doen.

    #262308

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7745

    Misschien kan je hier iets mee 😉

    #262305

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Zo deze mini is echt netjes geworden zeg8):thumb

    #262306

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Hij is wel erg netjes geworden ;)! Zien we je ook 12 augustus?

    #262307

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Haha Nice ding echt mooi geworden!! Complimenten!
    Wat was nou die xtra die andere miniS niet hadden?

    #262303

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Wederom bedankt voor de complimenten;)

    >Hansieb, Ik vertrek woensdag naar Albufeira, Portugal. Ben de 18e pas terug, dus dat gaat niet lukken.

    >Docs911, Bedankt voor het linkje! Heb vanmiddag zelf even een demper open geslepen. Lijkt inderdaad op Arvid’s tekening alleen dan met nog één kamer extra. Ik had een grote hoekige demper van een SI ofzo.

    >Ciaoracing75, haha scherp! Dat hebben jullie nog te goed. Misschien dat het nog onthuld wordt voor ik op vakantie ga:D
    Edit: Ik heb dit systeem trouwens nog nooit volledig werkend op een vespa gezien.(niet alleen mini’s dus)

    #278778

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Wat gaat die vliegen haha

    #278514

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Ik heb vandaag toch maar even werk gemaakt van het ‘geheime’ systeem! Alleen al om het feit dat het het eigenlijk al een jaar grotendeels af is, maar ik wilde graag wachten zodat ik het op de afgewerkte mini ciao kon tonen. Daarnaast zou er weer een hele tijd overheen gaan door mijn vakantie.

    ROFFEL ROFFEL…een vespa trekstartsysteem!

    #278522

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Nice, helemaal zelf gemaakt?

    #278619

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Wauw, kekke gadget!

    #278399

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    dat is sjiek:o heb je een kick carter gebruikt?

    #274663

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Netjes man!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #281655

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Jup geheel naar eigen ontwerp;)

    Het begon eigenlijk met een oud kettingzaag blokje. Doordat minibikes vaak uitgerust zijn met een trekstarter, was het idee snel geboren. Toen heb ik als uitgangspunt de oliepompaansluiting van een mixcarter genomen en aan de hand van een paar kettingzaag onderdelen het systeem eromheen ontworpen en gemaakt.:D

    #281656

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Te vet die trekstart! Super mooie mini!

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.