Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

This topic contains 143 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Raymond1984 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 144)
  • Gebruiker
  • #280852

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Ziet er echt goed uit!

    Kan je niet de bestaande voorbocht van een citytuffer gebruiken voor de uitlaat? Of komt deze toch nog te laag uit.

    #279476

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Bedankt voor de toffe reacties!

    >docs911, misschien heb ik bewust nog geen totaalplaatje gepost:D

    >citta-ciao12, Alles is met spuitbus gespoten. Het poedercoatproces en plamuur gaan niet goed samen, en laat je dit nou net heel veel nodig hebben om het verkleinde frame af te werken;) Een coating is wel duurzamer/harder, maar ook een stuk duurder. Is net de afweging die je maakt. Succes met je zoektocht naar een mini ciao!

    >Vincent, Het gebruiken van een bestaande bocht was eigenlijk mijn plan, maar wat ik nog had liggen was erg aangevreten door roest. Door hem zelf te maken kan ik ook nog een beetje grondspeling winnen.

    #266761

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    De laatste loodjes…

    Maandag kreeg ik mn V-snaar binnen. Omdat de maat die echt gangbaar is heb ik deze besteld bij een groothandel.
    Hij paste gelukkig perfect!
    Ik heb in eerste instantie gekozen voor een poelie 80, maar misschien moet er nog wel een kleinere op.

    Verder heb ik mijn uitlaat nu helemaal af. De onderdelen van de demper had ik een tijd terug al gedraaid. Nu moest ik nog een pijp maken.
    Dit wilde ik doen van een aluminium buis. Maar het buigen hiervan bleek erg tegen te vallen.
    Daarom heb ik alsnog voor een bestaand uitlaatpijpje gekozen. De roestputjes die na het stralen overbleven heb ik gelukkig nog aardig weg kunnen slijpen.
    Daarnaast moest ik nog een ophangpunt bij de demper maken en de pijp spuiten.

    Inmiddels hangt hij al onder de brommer. Ook zijn de laatste dingetjes nu aangesloten.

    Morgen volgen foto’s van het totaalplaatje en verslag van het eerste testritje!:D

    #266760

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Zow Nice uitlaatje!

    #266294

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    netjes:thumb

    #262580

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    En we zitten maar te wachten op het totaal plaatje…
    8)

    #262581

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Heel netjes gedaan 8) En inderdaad, we willen een totaalplaatje!!! 😛

    #281462

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Haha, dan wordt het wachten bij deze beloond!:lol

    Na het monteren van de uitlaat, was het tijd voor de eerste start (onder de brommer).
    Dit vond plaats op de werkbank, met de boormachine, hebt blokje startte zeer rap, waarna ik direct kon concluderen dat mijn uitlaat wel erg hard brulde!:o en dat was stationair…

    Daarna direct naar buiten om de eerste keer het gas open te trekken in de tuin…GE-WEL-DIG! Rijdt echt heel apart.
    Qua comfort valt het ook zeker niet tegen (ik ben 1.85m), gezien ik vooral naar verhouding gekeken heb.
    Ook met de trekkracht zit het wel goed, maar dat geluid, niet normaal wat een decibels de uitlaat produceerd. Opzich heeft het wel wat, maar subtiel een rondje rijden is dr niet bij.

    De volgende stap was een stukje op de weg rijden, daar kon ik het gas pas goed opentrekken. Het motertje loopt lekker en trekt gestaag door naar de top. Maar op dat punt lijkt hij in te houden…misschien toch een kleinere poulie nodig?
    Ik zou de snelheid schatten op 30/35km/h.

    Tot zo ver de tekst…

    Ik vroeg me af wat voor poelie andere mini-ciao-eigenaren hebben?

    De uitlaat zou ik het liefst ook wat stiller krijgen zonder veel aan het uiterlijk te veranderen.
    Nu bestaat de demper uit een geperforeerde buis, van dezelfde diameter als de uitlaatpijp. Met daaromheen glaswol. Door de ruimte is deze laag ook maar 1cm dik rondom.

    Suggesties voor de uitlaat en het inhouden zijn welkom,
    maar andere reacties natuurlijk ook;)

    #281463

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Moooooi!

    Ik heb een 55 poelie en dat is nog vrij licht….eigenlijk moet er een simo koppeling op maar dan moet ik ook een andere snaar kopen en daar ben ik te gierig voor.

    De uitlaat is alleen een pijp met een demper? Je moet tegendruk creeren door kamers te maken zoals bvb in een citypower. Dat zou geluid moeten dempen en prestaties moeten bevorderen.

    Erg leuk om het resultaat te zien.

    #262579

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    heel mooi geworden!:thumb

    #262578

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    echt een prachtige mini geworden :thumb

    volgende uitdaging om een mini-expansie uitlaat te maken?

    #262574

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    geniaaal ding ! : D maar poelie 80 lijkt me idd ook te groot ervoor

    #262328

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Prachtig, prachtig! Heel erg mooie mini:thumb Wat betreft het inhouden: Kleinere poulie lijkt me de beste keuze. Anders je sproeier iets verkleinen. Filmpje zou leuk zijn!

    #262327

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Super mooi werk prachtige mini!!:thumb

    #262325

    lars-ciao
    Bijdrager
    Berichten: 313

    ziet er machtig uit:o

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.