Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

This topic contains 143 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Raymond1984 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 144)
  • Gebruiker
  • #282531

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    hij zou zo in de showroom hebben kunnen staan als je m zo ziet

    #282532

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat, echt een heel mooi ding jeroen.
    ik kan mij voorstellen dat je niet achterover moet leunen als je gas geeft want dan ga je=)

    ik hoop hem ooit te zien op een meeting;)

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #282533

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    >Misterd11, for the right price…haha nee denk dat die onbetaalbaar is.:lol Durf ook wel te zeggen dat ik hem nooit weg zal doen. Dit heb ik helemaal uit ‘schroot’ opgebouwd, alles is handgemaakt. Kan er moeilijk iemand anders mee laten pronken, eigenlijk…:?
    De keuze om een mini ciao te maken was trouwens ook extra interessant, omdat hij niet snel in de weg zal staan!

    >Ritze, ben ook heel benieuwd hoe het zal rijden! Betreft meetings, het mooie is dat je hem zo op de achterbank van een auto kan zetten:D met een maximale lengte van 1.10 meter.

    Wederom allemaal bedankt voor de geweldige reacties!

    #282534

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Waanzinnig mooie mini!!!
    Hij deed me enorm aan een andere mini denken:
    😀

    #282569

    sander…
    Bijdrager
    Berichten: 222

    Aaahaa je had wel eerder mogen zeggen dat mijn (soort van) leraar een mini ciao heeft:D Nice ding!

    #282570

    ramon43
    Bijdrager
    Berichten: 18

    prachtig..

    #281814

    erikbloemberg

    Nog updates van de mini was ff benieuwd of je er nog mee bezig bent

    #280003

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Sander en Ramon, nog bedankt voor het compliment!

    >Erikbloemberg, denk dat er nog wel meer mensen benieuwd zullen zijn. Maar helaas ben ik nog niet verder gegaan aan de mini ciao, vandaar dat er geen updates meer hebben plaatsgevonden.

    We hebben natuurlijk eerst de winter gehad, waarbij een koud tuinhuisje geen motivatie is om aan de slag te gaan. Daarbij was dit tuinhuisje ook aardig rot het worden en het verzakken, dus hebben we er voor gekozen om het af te breken en een nieuwe te plaatsen. De meeste tijd ging hierbij zitten in het leegruimen en herinrichten, wel een mooie kans om orde op zaken te stellen. Nu ben ik weer bijna op het punt dat ik de laatste dingen aan de mini kan gaan doen.

    Wat moet er nog gebeuren dan?
    – Blok eronder hangen (is al extern lopend gemaakt en grof afgesteld).
    – Kabels: remmen, gas en decompressie.
    – Verlichting, de lichten zelf en de bekabeling.
    – Uitlaat verder afmaken.

    Dat is het werk in hoofdlijnen. Opzich niet veel werk meer.

    Ik hoop binnenkort dus weer een nieuwe update te plaatsen!;)

    #279987

    erikbloemberg

    @jeroen het werk valt opzich nog mee idd.

    ben benieuwd naar je update.

    ik vind het een hele mooie en nette mini geworden:thumb

    #274779

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Het is weer vakantie, dus tijd om de mini ciao af te maken!!:)

    Ik ben gestart met het blok onder de brommer hangen, om daarna met het kabelwerk verder te gaan.

    Bij het op maat maken van de achterremkabel, stuitte ik op de ontbrekende koplamp. Daarom besloot ik daar eerst maar mee aan de slag te gaan.
    Ik had al veel gezocht naar een kleine lamp, met het model van een originele ciao lamp. Uiteindelijk was een wat vierkantige fietslamp het beste wat ik kon vinden.

    Toen ik deze lamp provisorisch op het stuur monteerde oogde hij veel te mager. De oplossing was het zelf maken van een geschaalde versie van de ciao lamp. Hiervoor heb ik de fietslamp gebruikt als basis, omdat de afmetingen bij het glaasje wel goed waren.
    Zie hier het resultaat:

    De achterkant van de fietslamp heb ik verwijderd, zodat deze één geheel vormt met de behuizing.

    Ik heb ook al een montagebeugel gemaakt, en beide onderdelen geprimerd.

    Nu moet ik nog even opzoek naar een mooie schakelaar.

    Verder ben ik er nog niet uit of ik de zwarte lip aan de bovenkant van het glaasje, behoud of verwijder..
    dit kan ik het best beoordelen als ik hem morgen even monteer.

    Tot zo ver de update, snel meer!;)

    #279148

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Ziet er goed uit!:thumb

    #275373

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Tijd voor een nieuwe update!

    Inmiddels is de koplamp klaar. Het kostte toch de nodige tijd om hem mooi aftewerken.
    De schakelaar zou ik eigenlijk bovenop maken, maar door ruimte gebrek en twijfels bij het uiterlijk, heb ik deze toch aan de achterkant gemaakt.

    Nu het stuur niet meer zo kaal is, wordt het totaal plaatje ook veel mooier.

    Tijdens het maken van de koplamp heb ik ook het reflectorlicht in orde gemaakt. Dit maakt de achterkant ook helemaal af.

    Na het plaatsen van de lampen kon ik aan de slag met het maken van een nieuwe kabelboom. En het opmaat maken van de decompressie-, gas- en remkabels. Ook hierdoor wordt het stuur een beetje aangekleed.

    Whats next?
    – De juiste maat v-snaar score.
    – Verder met het maken van de uitlaat.
    – Testritje=)

    Het werk aan de uitlaat betreft vooral het buigen van een buis van flens naar demper.

    #281232

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    die lamp is goed gelukt, lijkt net echt:D

    #281233

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Ziet er echt weer super uit. Ook wel benieuwd naar een totaal plaatje nu met lampen en kabels(a)

    #280938

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ziet er netjes uit, heb je je frame en overig spul laten poedercoaten?
    Zoja hoeveel was je daar ongeveer voor kwijt, wil namelijk eerdags ook aan de slag als ik een mini vespa ciao kan vinden:$.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.