This topic contains 143 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Raymond1984 4 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
29 november 2011 om 22:12 #282351
‘K zou maar vast een lilliputter scouten voor de fotoshoot straks 😉
30 november 2011 om 09:40 #266621Heb eventueel ook nog een uitlaatje liggen wat kan passen,
Laat maar ff weten wanneer je langs wil komen 😉
30 november 2011 om 18:20 #282364>pepko, ben bang dat ik met een citypower alleen nog maar rechtdoor kan rijden;) Is echt maar weinig ruimte tussen brug en grond. Daarom hoef ik ook niet over een expansie uitlaat na te denken, daarnaast is het ook niet origineel genoeg natuurlijk!
>TJOEP, zo even marktplaatse, Gezocht contacten: Lilliputter:lol hmm wacht eens jij bent ook niet zo groot!
>ciaohorst, opzich in mn plan voor de uitlaat al klaar, maar ben altijd benieuwd wat je nog hebt liggen. Ik bel je morgen wel even om een afspraak te maken.
Kleine up:
De gezandstraalde motordelen in de blankelak gezet en zojuist afgebakke in de oven. Ik twijfelde wel even over de oven, gaat dat niet stinken?! Voor degene die het zich afvragen, Valt heel erg mee! (maatstaaf: mn moeder vond het niet eens vervelend)5 januari 2012 om 15:06 #282497Het is weer een maandje stil geweest in dit topic, maar ik heb zelf niet stil gezeten.
Ik ben voornamelijk aan de slag gegaan met het maken van de zijkappen. Als eerste ben ik wat gaan oefenen met kunststof lassen. Ik heb het zogenaamde spiegel-lassen geprobeerd en het samensmelten met de soldeerbout.
Het spiegel-lassen ging wel, in zoverre dat de delen tegen elkaar aan smolten na verwarming. Maar dit bleef toch meer plakken dan samenvloeien. Binnen de mogelijkheden die ik had viel deze optie daarom af.Het samensmelten mbv een soldeerbout ging opvallend goed!:) Maar het blijft een geduldspelletje, je moet de soldeerbout lang genoeg op een deel houden, zodat het echt één geheel wordt, want anders kom je er bij het afwerken achter dat het gewoon op elkaar geplakt zat.
Ik heb eerst alles gehecht en daarna reepjeskap toegevoegd en vervolgens glad gesmolten. Ik was niet van plan plamuur te gebruiken dus moest het allemaal zo strak mogelijk worden. Na het één en ander egaal schuren heb ik het geheel nog wat moeten richten met un verfafbrandfohn.
Uiteindelijk heb ik de laatste krasjes/putjes met secondelijm gevuld, ging perfect! Inmiddels zijn ze nog un paar keer geschuurd en voorzien van 2 lagen matzwart. Voor nu zijn ze goed genoeg, maar ze mogen in het voorjaar nog wel un laagje krijgen om de laatste krassen weg te werken, want dit waren helaas erg slechte kappen!
Ben zelf erg tevreden met het resultaat, wel weer echt monnikenwerk, maar dat is dit hele project eigenlijk wel:lolHet originele motorblokje is nu ook klaar voor montage, wil het eigenlijk eerst nog op de werkbank aan het lopen maken voor het eronder gaat. Dan hoef ik het straks alleen nog maar te finetunen als hij eronder ligt.
Wat is dr verder nog gebeurt:
– Ik heb van ciaohorst een oldtimerzadel overgenomen, het verschil in afmetingen viel tegen! maar op de mini is het een wereld van verschil!:) like it should be.
– stuur en remgebeuren is ook zo goed als af.Ik zou graag een foto posten van de mini-ciao compleet, maar ik moet nog even afwachten tot het droog en helder is, hopelijk morgenmiddag even…
5 januari 2012 om 15:30 #282474GEWELDIG projectje!!! 😀
wat een leuk ding om te zien zo 🙂
Goed bezig man, die kappen ook! Gewoon perfect!5 januari 2012 om 15:47 #282477
AnoniemKappen zien er echt heel mooi uit! Mooi project met een hoge afwerking 🙂
5 januari 2012 om 16:12 #282521Wat een prachtig mooi brommertje!!
5 januari 2012 om 16:19 #282522Best mini I ever seen
Had fabrieks productie kunnen zijn zo netjes5 januari 2012 om 17:14 #282523Petje af!
Kappen heb je zeer netjes gedaan.
Viel mij toen de tijd ook op dat dit goed te doen was met een soldeerbout alleen idd. erg veel tijd kost.
Maar het resultaat mag er zeker wezen!5 januari 2012 om 18:56 #282525Bedankt voor alle mooie reacties!
>speedbuxy, misschien tijd om contact op te nemen met de manne van piaggio:lol
6 januari 2012 om 10:58 #282526Super die kappen, wauw…..
6 januari 2012 om 16:46 #282527Thx, Edjuh!
Vandaag even mn kans gegrepen om een paar foto’s van het totaalplaatje te maken:
Krijgt ineens veel meer body zo, ik was eerst nog het twijfelen tussen witte of zwarte kappen. Maar nu ik het van afstand zie laat ik het maar zwart, daarnaast gaat wit en vuil slecht samen en als je dan een krasje krijgt heb je direct een zwarte streep van de kap.
Ik was eerst ook niet van plan een balhoofdkapje erop te doen, maar dat maakt hem wel van wat voller voor en dat breekt het oranje een beetje, dus dat ga ik even regelen.
Zoals ik al zei is het stuur nu ook bijna klaar, de pen is aangepast zodat hij mooi aansluit op de voorvork. Daarnaast wilde ik de lelijke chroomlaag verstoppen onder een rubbereslang van een hometrainer-handvat, maar deze ging in de bovenste bocht te veel open staan. Toen ben ik op het idee gekomen om krimpkous te gebruiken! Was wel een geknommel om hem strak te krijgen in de bochten, maar het is toch weer gelukt:DVerder heb ik het stuur ook nog moeten verlengen, jammer want ik vond de breedte eerst perfect. Het probleem was dat ik te weinig rechte buis had op de uiteindes door de remhendels.
Oplossing: stuur verlengd, 4.5cm aan beide kanten en van de handvaten verwijder ik 2cm ter compensatie:|Verder nog genoeg klusjes over, we’ll keep in tough!;)
6 januari 2012 om 16:51 #282528Ziet er echt heeel erg goed uit =) Je zou echt zeggen dat het zo hoort als je hem zo ziet.
6 januari 2012 om 17:13 #282529deze mini is gruwelijk mooi :O
6 januari 2012 om 17:35 #282530verkoop je hem 😛 , ziet erg echt supermooi uit!!!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.