Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

This topic contains 143 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Raymond1984 4 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 144)
  • Gebruiker
  • #278357

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    De eerste Midi zal het niet worden, Vespa Avanti heeft er namelijk al een.
    (er stond een poos terug ook nog een hele mooie te koop op MP)

    De weg er mee op mag uiteraard niet, omdat je de brommer constructief zo hebt veranderd dat hij niet meer aan de keuringseisen voldoet.
    En ik denk dat je ook niet bij de RDW hoeft aankomen met je mini voor een nieuwe keuring, aangezien het ding gewoon ook niet bestaat volgens hun gegevens

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #278358

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Zo wat een berg reacties, wederom bedankt!

    >miniciao1986, haha leuk idee denk dat het wel een mooie locatie zal zijn:lol

    >sjbtje & just1991, voor de juiste spatbord lengtes heb ik een standaard ciao frame erbij gehad, dus het zou zo redelijk moeten kloppen. En de hoogte bij het voorwiel heeft te maken met de veering, waarvoor het wiel ruimte nodig heeft. Dit is bij andere ciao’s ook zo, alleen als je 17inch wielen hebt word die afstand natuurlijk wat kleiner.;)
    maar wat uiteindelijk mooier is, is natuurlijk persoonlijk.
    Ik ben in ieder geval tevree, moet wel zeggen dat je met zo’n project ook veel tijd kwijt bent met kijken/meten/afwegen, voor je kunt gaan handelen.

    >pepko, met zo’n ding zul je nooit legaal kunnen rijden helaas, en daarbij het brug deel waar het frame nr op staat word verwijderd:D

    #278359

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    haha okj, ik dacht dat ik ook eens ergens gelezen o/ gehoord heb dat zodra er aan een frame gelast is hij niet meer verzekerd is,omdat het frame dan niet meer origineel is en verzwakt zou kunnen zijn.

    #278367

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    erg vet dat er weer een mini ciao word gemaakt πŸ˜€ zou niks voor mij zijn maar het is en blijft uber! nog zo’n 43mm blokje eronder en dan is het pas gek =)

    #278369

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    > pepke, volgens mij staat het inderdaad ook zo ergens in de regels…maar als je geluk hebt kun je met een stang tussen het frame nog wel erdoor komen, beetje afhankelijk van de keurmeester.

    > angel, dan moet je wel vliegen op zo’n klein ding:lol wieweet komt ut dr onder!

    Vanmiddag de laatste frame-delen klaargemaakt, vooral de bagagedrager en wat stangetjes, maar dat post ik morgen ff,
    nu is ut tijd voor bbq en een wel verdient pilsje:D

    #278372

    joelciao
    Bijdrager
    Berichten: 335

    mooie mini
    ik heb er zelf ook op het idee gezeten maar heb niet veel tijd
    ga zo door
    gr joel nelissen

    #278374

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Update

    Gistermiddag weer flink aan de slag geweest, de hoofd frame-delen zijn nu allemaal af!:D

    Wat nog overbleef was de bagagedrager met stangetjes, spatbordbeugel en de kabelgoot.

    De bagagedrager heb ik op verschillende plekken ingekort, dus niet alleen in het midden, maar ook de vork voor de bevestiging aan de zadelpen is ingekort. Dit omdat het schuine gedeelte anders veel te lang was t.o.v. het rechte deel.
    Ook de steun waarmee de drager op het spatbord rust moest ingekort worden om te zorgen dat de drager weer recht stond, daarna kon ik de stangetjes op de juiste lengte maken:

    eerst heb ik ook nog de spatbordbeugel gemaakt, maar ik zie nu op de foto dat hij wel erg scheef staat dus daar ga ik nog wat aan doen.

    Daarna nog even de kabelgoot ingekort, ook iets wat bij veel andere mini’s ontbreekt:

    Bij de eerste foto is je misschien al het achterlicht opgevallen, dit heb ik even gemonteerd om te kijken hoe ut staat. Voor het gemak heb ik het gaatje voor de spatbordbeugel hiervoor gebruikt (normaal zou hij iets hoger moeten).
    Zelf vind ik het niet zo mooi, word wat te druk…iemand misschien een suggestie?

    Nog wat foto’s van het totaalplaatje:


    Het achterlicht is hier weer verwijderd, ziet toch mooier uit…misschien dat een wat aerodynamischer model beter staat, maar dan moet het wel echt een kleintje zijn.

    Ik heb de afgelopen week wat meer gas moeten geven, omdat ik over een week nog op vakantie ga. Dan wil ik toch alles gestraald en in de primer hebben, dus dat is wat voor volgende week op het programma staat + nog wat kleine dingetjes maken/afwerken.
    Als ik terug kom moet ik ook gelijk weer naar school, waardoor ik weer minder tijd heb. Dat is dus ook een rede om het grootste werk gedaan te hebben.

    #278386

    CiaoGutti
    Bijdrager
    Berichten: 285

    Ziet er goed uit tot nu toe :thumb

    #278396

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    BAM ziet er steeds beter uit respect man;)

    #278397

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Waarom maak je geen achterlicht in de reflector?

    Maar hij wordt wel onwijze mooi…

    #278400

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    bedankt voor de complimente!

    >Jelle, er zou bij het weglaten van een normaal achterlicht sowieso verlichting komen in de reflector.
    Maar het gaat me meer om het totaalplaatje van de standaard vespa, daarom zou dr eigenlijk een normaal licht opmoeten,
    wordt het te lelijk en/of te druk dan laat ik het weg en word de bagagedrager-reflector gewoon achterlicht.

    Update’tje

    Ben vanmorge naar mn oude stage plek geweest om alles te zandstralen, duurt toch langer dan je denkt. Maar alles is nu in ieder geval mooi blank, dus nu is ut wachtte op een goed middagje om alles in de primer te zetten.

    #278451

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Update

    Donderdagmiddag heb ik alle gestraalde onderdelen snel in de primer gezet, want ik zag links en rechts toch alweer de eerste roestplekjes verschijnen. Dus nu zijn alle onderdelen voorlopig beschermd, zodat ik straks rustig onderdeel voor onderdeel strak kan gaan maken met plamuur.

    Voor het spuiten heb ik nog wat plaatjes tussen de spaken/velgrand gelast van het voorwiel, zodat de lassen weggewerkt zijn. De plaatjes dienen dr dus ook voor dat ik geen hele bergen plamuur hoef aan te brengen om hem gelijk te krijgen met de rand.

    Dit was voorlopig even de laatste update, ik ga morge nog een week naar Kreta > Chersonissos. Als ik terug kom moet ik de dag erna gelijk naar school.:| Ik begin dan aan een HBO opleiding in Eindhoven dus dat word de eerste tijd flink aanpoten.
    Daarom moet ik even kijken wanneer ik tijd vind voor mn project, maar ik zal tegen die tijd gauw nog wat laten horen.;)

    Nu eerst lekker een weekje ontspannen!8)

    #281501

    VespaChopper
    Donateur
    Berichten: 203

    Respect!
    Ziet er nu al erg goed uit!

    #281502

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Nu? je bedoeld een jaar geleden al? πŸ˜€

    #281506

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Hahaha, da’s inderdaad een beste kick, jammer dat we van sommige projecten het einde nooit zullen zien..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.