Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Zelfbouw Mini Ciao

Dit onderwerp bevat 143 reacties, heeft 49 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Raymond1984 2 maanden, 1 week geleden.

9 berichten aan het bekijken - 136 tot 144 (van in totaal 144)
  • Gebruiker

TJOEP
    Donateur

Zeker kek, en wij ons maar te pleures rennen en kicken. Mooie oplossing ook voor de fox koppeling zonder kickstart. Je houdt nu ook niet meer de decompressiehendel in neem ik aan? Verder zou ik bij de demper eerst een dunner geperforeerde buis erin doen, en het demperwol er heel strak omheen doen. Eerst omtapen voordat je het erin schuif oid. Heb ook een scooterdemper waarbij ’t zo is. Het demperwol zat er echt strak omheen origineel. Daarna kun je nog altijd een bewerkelijke manier kiezen…

beunhaaz
    Bijdrager

suuper netjes man O: zkr kekke is die trekstart idee

speedbuxy
    Bijdrager

Das nou wat men noemt een kers op de taart:thumb

Jeroen
    Topic starter

thanks voor alle ‘Kekke’ reacties!:)

>TJOEP, ik trek hem inderdaad gewoon door de compressie heen (zonder hendel dus). Dit is wel een standaardblokje, of dit ook zo gemakkelijk zal gaan bij een dikker blok weet ik niet, anders zou je alsnog de decompressiehendel kunnen gebruiken tijdens het aantrekken.

Over de demper, een kleinere buis is een mooi begin, maar wil sowieso ook wat experimenteren met het schottenprincipe.

Docs
    Donateur

Je zult nooit je decomp nodig zijn 😉 Je trekt direct aan de kruk, dus je hebt (zo goed als) geen “last” van de compressie. Met kick en boormachinestart heb je ook nooit je decomp nodig.

Maar echt een mooi systeem 😀 Hoe heb je dit aan je kruk geknutselt? Ik maakt uit je verhaal op dat je geen kickkruk hebt gebruikt.

Jeroen
    Topic starter

Nee dat klopt, de uitgaande as van een mixcarter maakt verbinding met het oliepompje dmv een zaagsnede. De as van mijn trekstarter maakt ook gebruik hiervan. Hierdoor ontstaat er helaas wel een directe asverbinding, waardoor het ‘vliegwiel’ van mijn systeem permanent meedraaid met de krukas. Deze extra massa zou je wel kunnen compenseren door het originele vliegwiel af te draaien.
    De functie van het vliegwiel van de trekstarter is overigens het maken van een verbinding met de as, wanneer je aan het touw trekt.

Raymond1984
    Bijdrager

Super strakke mini.
    welke maat velgen heb je genomen voor jou mini? En heb je geen remmen op je voorwiel?

groeten Raymond

Jelle
    Moderator

Beste Raymond, als je het topic even door speurt (en dat is echt de moeite waard), dan zie je dat Jeroen een originele Ciao naaf in zijn voorwiel heeft en dus ook gewoon een rem op zijn voorwiel.

Raymond1984
    Bijdrager

Klopt had ik inderdaad gezien maar was meer nieuwsgierig naar het aantal Inch dat de velg nu is.
    zat al te denken om bij de mijne citta wielen te nemen maar denk dat deze nog te groot zijn.

9 berichten aan het bekijken - 136 tot 144 (van in totaal 144)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.