jajadaar gaat die weer.. CITTA GILERA START NIET

Home Forums Techniek Problemen oplossen jajadaar gaat die weer.. CITTA GILERA START NIET

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Karim 3 years geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #785819

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 20

    Mensen,
    ik heb sinds 1 week een citta. kocht em niet lopend en heeft een 1.5 jaar stil gestaan.
    ben al een tijdje bezig met het oplossen van t probleem maar ik loop nu ff vast.
    wie weet heeft iemand de oplossing hier.
    hieronder een overzicht van wat ik tot op heden gedaan heb.

    benzine doorvoer gecontrolleerd loopt door tot vlotterbakje. sproeier kan ik doorheen kijken en de
    bougie wordt nat.
    motor uit elkaar gehaald en cp,  condensator en ontsteking spoel vervangen.
    vonk test door op cylinder de bougie te leggen.. vonkt blauw en goed.
    vliegwiel draaid goed rond.
    achterlicht doet t als ik em aan wil lopen. (weet niet of dit uitmaakt )
    wat zou het nog meer kunnen zijn..
    uitlaat is niet verstopt iig.

    graag reactie’s (met oplossing hihihi)

    grt mark

    1
    #785821

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Er is best een grote kans dat je (veel te veel) valse lucht hebt. Check alle pakkingen eens, en met name de voet- en koppakking. Ook wil het nog wel eens valse lucht aanzuigen bij de aansluiting van je carburateur op je blok.

    Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde gedoe, maar dit bleek te zijn dat de benzine niet goed genoeg doorstroomde om voldoende te werken, vlotterbakje kwam wel vol. Gefixt door een nieuw kraantje. Je kan even kijken of het echt goed hard stroomt direct uit je kraan, om dingen uit te sluiten.

    Ook is het soms dat de bougie heel mooi lijkt te vonken, maar eenmaal in de cilinder is die te zwak en vonkt die amper tot niet. Je cp’s op 0.45 zetten, je massa checken, en andere bougies proberen sluit ook al aardig wat problemen uit.

    Ik verdenk de te veel valse lucht, een  lekkende decompressie of te strakke decompressiekabel ook, gebeurd vaak zat dat soort lullige kleine dingen 😉

    1
    #785824

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Wat heb je aan de citta gedaan als je de “problemen op lost”?
    Heb je bijvoorbeeld de cilinder en cilinderkop los gehad?

    Als je brommer valse lucht trekt zoals dustin hierboven zegt kan je eens proberen om te starten met de choke er op of een aantal gaatjes van je luchtfilter dicht stoppen.

    Wat is verder de setup van je brommer voor zo ver je weet?
    Sproeier maat?
    Standaard cilinder?
    Wel carburateur zit er op?
    Is er al eerder aan gesleuteld?

    Succes met sleutelen en welkom op het forum!

    #785850

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 20

    Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde gedoe, maar dit bleek te zijn dat de benzine niet goed genoeg doorstroomde om voldoende te werken, vlotterbakje kwam wel vol. Gefixt door een nieuw kraantje. Je kan even kijken of het echt goed hard stroomt direct uit je kraan, om dingen uit te sluiten.

    check is in orde

    Ook is het soms dat de bougie heel mooi lijkt te vonken, maar eenmaal in de cilinder is die te zwak en vonkt die amper tot niet. Je cp’s op 0.45 zetten, je massa checken, en andere bougies proberen sluit ook al aardig wat problemen uit.

    deze cp vervangen en idd afgesteld op .45

    Ik verdenk de te veel valse lucht, een  lekkende decompressie of te strakke decompressiekabel ook, gebeurd vaak zat dat soort lullige kleine dingen

    zal de kabel eens checken..maar denk dat die wel ok staat..

    heb net nieuwe benzine erin gedaan.oude eruit iig..

    ga ff aan de slag en zal de bevindingen hier posten..

    thnx.

    ..

    #785856

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 20

    vanavond de carb en cylinder losgehaald.. niets vreemds kunnen vinden.. ga nieuwe pakking en zuigerveren halen en die erop zetten..
    tevens wordt de zuiger , carb en cylinderkop ultrasone gereinigd..
    kww..

    #785906

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 20

    Nou het is gelukt..
    nieuwe zuigerveren, orginele filter, kleinere sproeier ipv 45 nu 38 erin. ook e pakkingen vervangen.
    na 20 meter lopen ,pruttel de pruttel. en er kwam beweging in..

    yes t is voor mekaar..
    nu alleen slipt de v-snaar.. morgen ff andere opzetten..

    maar goed dat is een kleinere zorg..

    #785911

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Nice! Je v-snaar slipt eigenlijk niet door slijtage. Als je zorgt dat de pulley en koppeling gewoon netjes schoon / vetvrij zijn, de snaar ook, en je met je blok de snaar op spanning brengt (bouten losdraaien, blok naar voren duwen en weer vastdraaien) zou er geen probleem moeten zijn  😉  (moet je natuurlijk wel de juiste maat snaar hebben hè)

    #786352

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 20

    Nou hij is klaar en rijd goed.. lekker stationair en rond de 35 km/u.. ff pica’s gepost…

    20190502_19415120190502_194133

    #786358

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Mooi dat hij weer loopt.

     

    Hij ziet er ook nog redelijk uit. Daar is optisch ook nog best wat van te maken 🙂

    #807741

    Karim
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Zelfde probleem hier. 2maand stil gestaan, en start niet,ja uiteindelijk sprong die 2 sec aan viel die weer uit. Heb een standaard  blok met cp afgesteld op 0.45. Krijgt benzine bougie word nat vonkt goed zit een nieuwe bougie in maar op een of andere manier wil die niet starten  heb de boor erop gezet maar niks carburateur is schoon sproeier goed . Zit een 12 7 sproeier 40 in. Ik snap er niks meer van normaal is benzine vonk is starten . Iemand nog tips

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.