jajadaar gaat die weer.. CITTA GILERA START NIET

Home Forums Techniek Problemen oplossen jajadaar gaat die weer.. CITTA GILERA START NIET

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 6 dagen, 23 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #785819

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 4

    Mensen,
    ik heb sinds 1 week een citta. kocht em niet lopend en heeft een 1.5 jaar stil gestaan.
    ben al een tijdje bezig met het oplossen van t probleem maar ik loop nu ff vast.
    wie weet heeft iemand de oplossing hier.
    hieronder een overzicht van wat ik tot op heden gedaan heb.

    benzine doorvoer gecontrolleerd loopt door tot vlotterbakje. sproeier kan ik doorheen kijken en de
    bougie wordt nat.
    motor uit elkaar gehaald en cp,  condensator en ontsteking spoel vervangen.
    vonk test door op cylinder de bougie te leggen.. vonkt blauw en goed.
    vliegwiel draaid goed rond.
    achterlicht doet t als ik em aan wil lopen. (weet niet of dit uitmaakt )
    wat zou het nog meer kunnen zijn..
    uitlaat is niet verstopt iig.

    graag reactie’s (met oplossing hihihi)

    grt mark

    1
    #785821

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 169

    Er is best een grote kans dat je (veel te veel) valse lucht hebt. Check alle pakkingen eens, en met name de voet- en koppakking. Ook wil het nog wel eens valse lucht aanzuigen bij de aansluiting van je carburateur op je blok.

    Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde gedoe, maar dit bleek te zijn dat de benzine niet goed genoeg doorstroomde om voldoende te werken, vlotterbakje kwam wel vol. Gefixt door een nieuw kraantje. Je kan even kijken of het echt goed hard stroomt direct uit je kraan, om dingen uit te sluiten.

    Ook is het soms dat de bougie heel mooi lijkt te vonken, maar eenmaal in de cilinder is die te zwak en vonkt die amper tot niet. Je cp’s op 0.45 zetten, je massa checken, en andere bougies proberen sluit ook al aardig wat problemen uit.

    Ik verdenk de te veel valse lucht, een  lekkende decompressie of te strakke decompressiekabel ook, gebeurd vaak zat dat soort lullige kleine dingen 😉

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
    1
    #785824

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1509

    Wat heb je aan de citta gedaan als je de “problemen op lost”?
    Heb je bijvoorbeeld de cilinder en cilinderkop los gehad?

    Als je brommer valse lucht trekt zoals dustin hierboven zegt kan je eens proberen om te starten met de choke er op of een aantal gaatjes van je luchtfilter dicht stoppen.

    Wat is verder de setup van je brommer voor zo ver je weet?
    Sproeier maat?
    Standaard cilinder?
    Wel carburateur zit er op?
    Is er al eerder aan gesleuteld?

    Succes met sleutelen en welkom op het forum!

    #785850

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde gedoe, maar dit bleek te zijn dat de benzine niet goed genoeg doorstroomde om voldoende te werken, vlotterbakje kwam wel vol. Gefixt door een nieuw kraantje. Je kan even kijken of het echt goed hard stroomt direct uit je kraan, om dingen uit te sluiten.

    check is in orde

    Ook is het soms dat de bougie heel mooi lijkt te vonken, maar eenmaal in de cilinder is die te zwak en vonkt die amper tot niet. Je cp’s op 0.45 zetten, je massa checken, en andere bougies proberen sluit ook al aardig wat problemen uit.

    deze cp vervangen en idd afgesteld op .45

    Ik verdenk de te veel valse lucht, een  lekkende decompressie of te strakke decompressiekabel ook, gebeurd vaak zat dat soort lullige kleine dingen

    zal de kabel eens checken..maar denk dat die wel ok staat..

    heb net nieuwe benzine erin gedaan.oude eruit iig..

    ga ff aan de slag en zal de bevindingen hier posten..

    thnx.

    ..

    #785856

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 4

    vanavond de carb en cylinder losgehaald.. niets vreemds kunnen vinden.. ga nieuwe pakking en zuigerveren halen en die erop zetten..
    tevens wordt de zuiger , carb en cylinderkop ultrasone gereinigd..
    kww..

    #785906

    Mark Nikkels
    Topic starter
    Berichten: 4

    Nou het is gelukt..
    nieuwe zuigerveren, orginele filter, kleinere sproeier ipv 45 nu 38 erin. ook e pakkingen vervangen.
    na 20 meter lopen ,pruttel de pruttel. en er kwam beweging in..

    yes t is voor mekaar..
    nu alleen slipt de v-snaar.. morgen ff andere opzetten..

    maar goed dat is een kleinere zorg..

    #785911

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 169

    Nice! Je v-snaar slipt eigenlijk niet door slijtage. Als je zorgt dat de pulley en koppeling gewoon netjes schoon / vetvrij zijn, de snaar ook, en je met je blok de snaar op spanning brengt (bouten losdraaien, blok naar voren duwen en weer vastdraaien) zou er geen probleem moeten zijn  😉  (moet je natuurlijk wel de juiste maat snaar hebben hè)

    "Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.