Invoering helmplicht snorfiets

Home Forums Algemeen Nieuws Invoering helmplicht snorfiets

This topic contains 16 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Magnus01 4 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
  • #784198

    niemand
    Topic starter
    Berichten: 498

    Zoals het er nu uitziet gaat er toch een helmplicht komen voor de snorfiets  🙁
    Ben wel benieuwd hoe ze het gaan invoeren. Stiekem hoop ik nog dat er gewoon geen snorfietsen meer verkocht mogen worden, en dat diegene wat nu rijden nog mogen blijven rijden.

    Wat denken jullie hier over?

    https://nos.nl/artikel/2272525-het-duurt-nog-wel-een-jaar-voordat-een-helm-op-de-snorfiets-verplicht-is.html

    #784253

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik zeg eerst zien dan geloven.

    Het is wel te hopen dat als dit er ooit echt doorkomt dat de blauwe kentekens dan ook gewoon vervangen worden voor gele anders wordt het wel een kansloze actie, blauwe kentekens die 25 mogen met helm en gele kentekens die 45 mogen met helm.

    #784258

    niemand
    Topic starter
    Berichten: 498

    Ik ben bang dat het gewoon 25 blijft dan. En het verschil zal dan wel blijven dat je met geel op de rijbaan moet en blauw op het fietspad.

    2
    #784260

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110
    1
    #784289

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    @lennaert
    Ik zag dat jij deze petitie begonnen bent… respect.
    Ik heb getekend.

    #784331

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Leuk, ik heb ondertekend.

    Niet dat ik geloof dat het nut heeft maar ik vind het leuk dat je het begonnen bent.

    #784348

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ik heb ook getekend :thumb

     

     


    Heel stiekem vind ik dat er niks mis is met een helm op een snor, we kunnen wel ijdel doen dat we 25 kmh gaan maar stiekem weten we ook dat vrijwel iedereen minimaal boven de 40-45 rijd 😉 alleen is ’t vet klote met dat zware ding meenemen elke keer…

    #784349

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Getekend en gedeeld op mijn fb pagina

    #784365

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 186

    Ik heb ook getekend

    gr Jochem

    #784366

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    ik ook toppie actie 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #784368

    niemand
    Topic starter
    Berichten: 498

    @lennaert
    Top actie om een petitie te starten.
    Ik heb natuurlijk zelf ook getekend.

    Misschien is het nog een idee om als extra argument de elektrische fietsen aan te halen.
    Deze gaan 25 per uur maar hoeven niet eens een kenteken te hebben laat staan een helm.

    1
    #784369

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik vind het verspreiden van de link via facebook en andere socialemedia een heel goed idee. Zo kan deze petitie zich uitbreiden als een olievlek.

    #784371

    ampie
    Bijdrager
    Berichten: 150

    Ik heb m ook getekent 👍

    #785815

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Snorfietsers vechten Amsterdams besluit aan

    AMSTERDAM – In een volle rechtszaal vochten drie snorfietsers dinsdag het nieuwe verkeersbesluit aan van de gemeente Amsterdam. Sinds maandag mogen ze niet meer op het fietspad rijden, maar moeten ze met een helm op over de rijbaan. De snorfietsers vinden de nieuwe regel „levensgevaarlijk”, zei een van hen tegen de rechtbank in Amsterdam.

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/3419648/snorfietsers-vechten-amsterdams-besluit-aan

    #785832

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Hopelijk heeft de rechtbank/rechter ballen genoeg om deze hele regel van tafel te vegen.
    Want gaat nergens over en lijkt wel bedacht door een mongool.
    (zo komt ze daarin tegen ook over als je haar hoort praten :mrgreen:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.